Välartad valp.. Jovisst
Fröken Tistla går numera under namnet Skrik och Panik.. 8 månader snart och är odräglig i kopplet när man går fler än en person med henne..
Ni kloka här inne kanske har något tips? Varje gång vi går med barnen och Tistla så går hon upp så i stress och går och skriker efter dom hela tiden, de behöver inre vara mer än 1 meter framför oss men blir givetvis värre om de kommer längre bort. Hon far som en jojo i kopplet och drar snart sönder axeln på den som håller i kopplet. Går hon först är det inga problem (grejen är att barnen springer för det mesta, mamma not so much) ..
Tips? Tankar?
Har haft samma läge tidigare men det har faktiskt börjat gå över lite, vi har löst det genom att Izor får vara först
Ingen riktig lösning kanske men jag kör mycket på enklaste vägen!
Sen är han mycket lös och barnet lärde sig rätt fort hur en ska göra för att undvika att bli rammad av galen valp när en springer.... att hon har godis som hon ger ibland under promenaden/när hon springer har också löst mycket, då är inte fokus så mycket att hinna ikapp henne som att lyssna om hon ropar och då vara duktig så han får godis.
Sen generellt med koppelgående så väljer jag ofta bort att ta den konflikten och sätter på sele alt. går i skogen så han får vara lös mesta delen av tiden, tänker att han kan ju gå vettigt stundtals och jag kan ta lite galenskap i kopplet så länge övrig träning funkar så bra!