Status
Stängd för vidare inlägg.
Raka vägen från Norge kommer lilla Shiera! :heart

F3eTESC.jpg

RcOuPF1.jpg

RNhQok3.jpg

7DrX5hi.jpg

Wz0GNnl.jpg

Qq879el.jpg

t9nis6d.jpg

SwQc5by.jpg

Tack o lov finns det inga frallor med schäfertemprament,dom piper inte,dom stressar inte,dom fäller inte tussar i hörnen och dom är mycket trevligare :p

Och köp för guds skull inte en utställningsfralla!
Mammafralla (som jag känner mycket väl) är utställd ett par gånger men åker ut med VG direkt. Hon har alldeles för mycket nos för att platsa i den ligan. Pappan vet jag ingenting om men han ser också så sund ut som en fralla kan göra i mina ögon.

Jag har noll koll och undrar hur ofta/när uppfödaren brukar höra av sig med mera info? Det är för snart ännu (speciellt med tanke på ett, tyvärr, dödsfall inom familjen och en annan kull samtidigt :crazy:) men vi har ingen koll på hur lång kön är eller vilka kön valparna är. Vi fick ju åtminstone svar i helgen efter mamma frågat om det var möjligt med en valp till henne, men that's it och nu är jag ju nyyyyfiken och vill så gärna planera :angel::angel:
Så när tror ni att man brukar göra det?
Kan man fråga om kön (tillägg: alltså kön till valparna, och inte könen på dem :rofl:) eller är det liksom oartigt? :o

Kanske ni kan också säga när man brukar kunna säga att det är säkert att valparna klarar sig? Efter en vecka? (Rimligt sett såklart, olyckor/otur kan ju tyvärr alltid hända)

/otålig :o:angel:

Jag har noll koll och undrar hur ofta/när uppfödaren brukar höra av sig med mera info? Det är för snart ännu (speciellt med tanke på ett, tyvärr, dödsfall inom familjen och en annan kull samtidigt :crazy:) men vi har ingen koll på hur lång kön är eller vilka kön valparna är. Vi fick ju åtminstone svar i helgen efter mamma frågat om det var möjligt med en valp till henne, men that's it och nu är jag ju nyyyyfiken och vill så gärna planera :angel::angel:
Så när tror ni att man brukar göra det?
Kan man fråga om kön (tillägg: alltså kön till valparna, och inte könen på dem :rofl:) eller är det liksom oartigt? :o

Kanske ni kan också säga när man brukar kunna säga att det är säkert att valparna klarar sig? Efter en vecka? (Rimligt sett såklart, olyckor/otur kan ju tyvärr alltid hända)

/otålig :o:angel:
Jag beslutar inget förrän valparna är minst 3v,då kan man vara hyfsat säker på att dom kommer överleva om inte en olycka är framme eller någon har ett dolt fel på vet.bes vid 8v tex hjärtljud.
Men skicka ett mail eller så och tala om att man är seriöst intresserad och fråga vilken plats i kön man har tycker jag att du kan göra nu,men förvänta dig inte att få ett 100% besked.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 995
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 016
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
862
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 149
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30