Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev en ny skrutt!
E31FDE67-0286-454A-A0F8-A787392030BF_zps9ydfqvex.jpg

DSC_0019_zpsmsbczb6l.jpg

Jag gillade dom inte,för flamsiga,något veka,siåså kamplust (fast det går att träna) och jag vill gärna se att den finns naturligt, kortfattat dom var inga monster :down:
Jag vill ha valpen som sitter i hörnet eller går åt andra hållet,inte dom där fjäskiga kletiga valparna.

Jag gillade dom inte,för flamsiga,något veka,siåså kamplust (fast det går att träna) och jag vill gärna se att den finns naturligt, kortfattat dom var inga monster :down:
Jag vill ha valpen som sitter i hörnet eller går åt andra hållet,inte dom där fjäskiga kletiga valparna.
Alltså, jag tror att du hade gillat Ammos kull, där blev man antingen attackerad av valpuslingar som skulle kampa med allt de kom åt eller så sket de i dig ;)

Sitter du nere i Ungern/Polen eller var det nu var nån stans nu då? :crazy:
(Har för mig att det handlade om import)

....äsch...du skriver ju fortare än mig...

Det blev en ny skrutt!
E31FDE67-0286-454A-A0F8-A787392030BF_zps9ydfqvex.jpg

DSC_0019_zpsmsbczb6l.jpg
Så fin :love:
Jag funderade lite häromdagen på just den rasen - det finns ju så mycket buskavel att jag undrar om det går att få tag på en vettig sådan? :o Typ någon uppfödare med MH/BPH(stavning?) beskrivna föräldrar utan att vara fokuserade på sportiga "krävande" såna? Någon typ som @tornblomma s :angel::p
Jag har tyvärr fått en lite avskräckande bild av rasen efter alla snitt man ser om skällande vaktande hundar som vaktar allt och lyssnar inte :crazy: Känns nästan som att det är en brukshund i eh fårakläder? :p
Synd för det är en onekligen praktisk hund och jag gillar lite att de tror sig vara större än vad de är :p Men jag gillar bäst lugna hundar som inte skäller.

Valpar är söta, valpar är söta, valpar är söta, valpar är söta....

Förbannade valp...hon åt upp vildvinsfilén som preciiiiis skulle på grillen :rage::rage::rage::rage::turd::turd::turd::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Nu får vi grilla skinkan från vildvinet och EN korv istället :mad:

Valpar är söta, valpar är söta, valpar är söta, valpar är söta....

Förbannade valp...hon åt upp vildvinsfilén som preciiiiis skulle på grillen :rage::rage::rage::rage::turd::turd::turd::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Nu får vi grilla skinkan från vildvinet och EN korv istället :mad:
Nooooo!!!! :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Kunde hon inte tagit korven istället.. Det är ju tur att hon är så sjukt söt alltså...:cautious: O_o

Skinkan var ingen höjdare. Funkade men smakade.....skinka :mad:

Åhhhh.....jag som gjorde mig sånt besvär med att skära loss filéerna. De var så möra...som smör.:meh:

Så fin :love:
Jag funderade lite häromdagen på just den rasen - det finns ju så mycket buskavel att jag undrar om det går att få tag på en vettig sådan? :o Typ någon uppfödare med MH/BPH(stavning?) beskrivna föräldrar utan att vara fokuserade på sportiga "krävande" såna? Någon typ som @tornblomma s :angel::p
Jag har tyvärr fått en lite avskräckande bild av rasen efter alla snitt man ser om skällande vaktande hundar som vaktar allt och lyssnar inte :crazy: Känns nästan som att det är en brukshund i eh fårakläder? :p
Synd för det är en onekligen praktisk hund och jag gillar lite att de tror sig vara större än vad de är :p Men jag gillar bäst lugna hundar som inte skäller.
Min valps mamma och några nära släktingar har gjort MH (pappan är inte svensk) men tyvärr är ovanligt att föräldrardjuren är mentalbeskrivna.
Chihuahuan är ju en skällig ras, larmhund som den är, men jag tycker ändå inte att det är så farligt. Så länge min 3-åriga chihuahua får regelbundna långpromenader, lite mental aktivering (inget avancerat) och springa lös några gånger i veckan så är hon ganska tyst av sig. Det viktigaste för just henne är den fysiska aktiviteten, den mentala är bara bonus, något som märktes tydligt när hon bara fick gå korta promenader i ett par månader efter en operation... Då blev hon ett litet bjäbbmonster. :wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 244
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 257
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 639
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 320
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"