Status
Stängd för vidare inlägg.
Mellan kl ca 7.50-8-50 nu på morgonen så födde Polly 3 killar och 2 töser :love: Snabb som förra gågen när det väl satte fart. Svårt få någon bra bild än, då hon ligger som en kanelbulle runt dom :heart
Lite skillnad på vikter jämfört med @Voff s valpar. Här var det en jämn kull på vikter mellan 165-210 gram ;)

Vilken raketförlossning :D ! Grattis till puppisarna :love: !

Mellan kl ca 7.50-8-50 nu på morgonen så födde Polly 3 killar och 2 töser :love: Snabb som förra gågen när det väl satte fart. Svårt få någon bra bild än, då hon ligger som en kanelbulle runt dom :heart
Lite skillnad på vikter jämfört med @Voff s valpar. Här var det en jämn kull på vikter mellan 165-210 gram ;)

Grattis!! Är det första "FCI-kullen"?

Grattis!!!
Det blev 5 st och på morgontimmarna. Men inte 3 tikar och 2 hanar som jag gissade...skärpning Polly.

Stort grattis igen till små minikorvar :heart

Mina bamsekorvar låg i går, en vecka gamla på 1100-1200 gram :o

Grattis!!!
Det blev 5 st och på morgontimmarna. Men inte 3 tikar och 2 hanar som jag gissade...skärpning Polly.

Jag hade behövt fler tikar då dessa inte räcker till dom intressenter jag har.....man vet ju aldrig om en tik får stanna....:o det beror på lite andra omständigheter om det blir så eller inte, men vi får se och hur dom ser ut, mentalitet mm :)
Hahahaha, det går en hel bunt heelervalpar på dina fäferkorvar :p

Grattis!!!

Du kan ju se det som så, fortsätter det såhär så kan du snart sälja dina hundar efter kilopris :D jag menar en storvuxen schäfer på 40 kilo* 499 kr/kg blir ju nästan 20 papp :up::up:

Du kan ju se det som så, fortsätter det såhär så kan du snart sälja dina hundar efter kilopris :D jag menar en storvuxen schäfer på 40 kilo* 499 kr/kg blir ju nästan 20 papp :up::up:
Skojade med den som ska ha fodertiken att vi ville ha motsvarande vikt som valpen i älgkött....de jagar:D

Lite kul att de som ska ha fodertiken även hade en från Mamma Mu's första kull. Tyvärr förolyckades den hunden men innan det hann den bli godkänd för tjänst.
Våra första "stamkunder" ;)

Skojade med den som ska ha fodertiken att vi ville ha motsvarande vikt som valpen i älgkött....de jagar:D

Lite kul att de som ska ha fodertiken även hade en från Mamma Mu's första kull. Tyvärr förolyckades den hunden men innan det hann den bli godkänd för tjänst.
Våra första "stamkunder" ;)
Av erfarenhet kan jag säga att 40 kilo älgkött går åt väldigt fort :D Huuur gott som hellst ju!

Jag hade behövt fler tikar då dessa inte räcker till dom intressenter jag har.....man vet ju aldrig om en tik får stanna....:o det beror på lite andra omständigheter om det blir så eller inte, men vi får se och hur dom ser ut, mentalitet mm :)
Hahahaha, det går en hel bunt heelervalpar på dina fäferkorvar :p

Är alla black and tan?
När kan de bli bruna med tan? Måste båda föräldrar vara bruna?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 251
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 262
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 651
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 325
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar