Status
Stängd för vidare inlägg.
Åker ner till Ungern mellan tor kväll o fredag för att kika på henne. Till stor del tysk stammad och inte inavlad på fel hund :up: Pappa tävlar IPO 3 (och är multi CH), alla tester inkl 24 tim gjorda på mamma,pappa,och morföräldrar.
Låter ju hur bra som helst! Du får berätta mer om stammen om du köper den då!
Ska den kuperas? (Har ett minne av att du vill ha kuperat?)

Åker ner till Ungern mellan tor kväll o fredag för att kika på henne. Till stor del tysk stammad och inte inavlad på fel hund :up: Pappa tävlar IPO 3 (och är multi CH), alla tester inkl 24 tim gjorda på mamma,pappa,och morföräldrar.
Jag ljög,pappa är inte alls multi CH,bra CH

Lia springer oftast lös eller i långlina (eftersom vi bor mitt i stan) och när jag kommer tillräckligt långt bort hänger hon alltid med. MEN, när vi är på väg till ex bilen (hon är sådär förtjust i att åka bil) eller in igen om hon inte anser sig färdig ute, då har hon börjat sätta sig/lägga sig ner och går inte :banghead:. Jag har oftast kortare koppel vi de tillfällena. Jag har provat att vara skitkul och locka och pocka med både godis och leksaker, men hon är sådär lättflörtad då. Jag har helt sonika plockat upp henne och burit henne sista biten, men hon börjar bli rätt stor och blir bara större :angel: En del tycker att man bara ska fortsätta gå, men då släpas hon efter i selen en bit och det känns inte bra det heller.

Behöver nog bara lite tankar och input! Just nu är min tanke att fortsätta ha henne lös/i långlina, ta upp henne när vi är på väg till bilen och sedan fortsätta koppelträna i lugn och ro på bestämda tillfällen. När vi tränar det inne går det hur bra som helst och vi har även traskat en sväng ner i stan osv och då är det inga problem. Det är just vid tillfällen som bilen och gå in osv. Jag är lite perfektionist och får nog också själv inse att det inte är hela världen att koppelgåendet inte fungerar klockrent på en 13 v-valp. Eller? :p

Mitt hjärta fick somna in i December förra året då vi förlorade kampen mot hennes Cushings och jag vet att jag aldrig kommer bli hel igen.

12729110_911238558945287_7991046153201114833_n.jpg

För mig är det väldigt jobbigt och för min andra hund som blev ensam kvar var det en otrolig omställning. Ingen av oss mådde bra så jag började ganska snart titta efter en ny hund, det gick väl sådär. Mina två första hundar var inga problem alls att hitta, hanhunden mer eller mindre föll ner i mitt knä, så det var en överraskning att det skulle vara så svårt att hitta en lämplig omplacering. (Och en lika stor överraskning att folk inte läser ens annonser/annonssvar överhuvudtaget).

Till sist träffade jag tre hundar. En liten renrasig Tibbe jag fick nys om genom kontakter, tyvärr var hon inte bara totalt ointresserad av mig utan dessutom livrädd för min andra hund. En liten Amstaffmix som antagligen också var rädd/osäker men som visade det genom att vara väldigt utåtagerande mot min hane. Och sist men inte minst åkte vi till Uppsala för att träffa den lilla svarta, en Staff/Fralla blandning på 2 år.

13221109_970338523035290_6952049588105463283_n.jpg

Tänker väl inte påstå att det var kärlek vid första ögonkastet (jag erkänner jag tyckte att hon var rätt ful), i alla fall inte för mig. Min mupphund däremot. :love:

13238928_970337009702108_8840211669673591471_n.jpg

Det var nog en av de större anledningarna till att jag tackade jag till att ha henne på prov när jag fick erbjudandet. Det och (som jag sa till alla), det är en väldigt trevlig hund. Något som hon tyvärr fick visa med detsamma eftersom hon kom tillsammans med en kraftig öroninflammation, hon hade verkligen ont. Några månader trodde veterinären att hon gått med den och vi var överens om att det mycket möjligt låg allergi i botten. Bestämde mig för att inte behålla henne. Och nu är vi här, över 2 månader senare och hon är fortfarande kvar. :angel:

Vad som hände, livet och den mycket trevliga hunden hände. Jag hade inte möjlighet att åka tillbaka med henne med detsamma och under veckorna som gick föll jag väl mer och mer. Hon är så mycket av vad jag vill ha i en hund (tillsammans med en del jag inte skulle vilja ha visserligen) och hon är ett fantastiskt sällskap till mupphunden. Alla som träffar henne faller för hennes charm, det var nog en naiv tro att jag skulle stå emot.

13151854_10154881042154358_489883394991761586_n.jpg

Hon har inte ersatt mitt Hjärta, den hunden är oersättlig, men hon berikar våra liv, mitt och mupphundens och jag är väldigt glad att hon är min. :heart

Senast ändrad:
Mitt hjärta fick somna in i December förra året då vi förlorade kampen mot hennes Cushings och jag vet att jag aldrig kommer bli hel igen.

12729110_911238558945287_7991046153201114833_n.jpg

För mig är det väldigt jobbigt och för min andra hund som blev ensam kvar var det en otrolig omställning. Ingen av oss mådde bra så jag började ganska snart titta efter en ny hund, det gick väl sådär. Mina två första hundar var inga problem alls att hitta, hanhunden mer eller mindre föll ner i mitt knä, så det var en överraskning att det skulle vara så svårt att hitta en lämplig omplacering. (Och en lika stor överraskning att folk inte läser ens annonser/annonssvar överhuvudtaget).

Till sist träffade jag tre hundar. En liten renrasig Tibbe jag fick nys om genom kontakter, tyvärr var hon inte bara totalt ointresserad av mig utan dessutom livrädd för min andra hund. En liten Amstaffmix som antagligen också var rädd/osäker men som visade det genom att vara väldigt utåtagerande mot min hane. Och sist men inte minst åkte vi till Uppsala för att träffa den lilla svarta, en Staff/Fralla blandning på 2 år.

13221109_970338523035290_6952049588105463283_n.jpg

Tänker väl inte påstå att det var kärlek vid första ögonkastet (jag erkänner jag tyckte att hon var rätt ful), i alla fall inte för mig. Min mupphund däremot. :love:

13238928_970337009702108_8840211669673591471_n.jpg

Det var nog en av de större anledningarna till att jag tackade jag till att ha henne på prov när jag fick erbjudandet. Det och (som jag sa till alla), det är en väldigt trevlig hund. Något som hon tyvärr fick visa med detsamma eftersom hon kom tillsammans med en kraftig öroninflammation, hon hade verkligen ont. Några månader trodde veterinären att hon gått med den och vi var överens om att det mycket möjligt låg allergi i botten. Bestämde mig för att inte behålla henne. Och nu är vi här, över 2 månader senare och hon är fortfarande kvar. :angel:

Vad som hände, livet och den mycket trevliga hunden hände. Jag hade inte möjlighet att åka tillbaka med henne med detsamma och under veckorna som gick föll jag väl mer och mer. Hon är så mycket av vad jag vill ha i en hund (tillsammans med en del jag inte skulle vilja ha visserligen) och hon är ett fantastiskt sällskap till mupphunden. Alla som träffar henne faller för hennes charm, det var nog en naiv tro att jag skulle stå emot.

13151854_10154881042154358_489883394991761586_n.jpg

Hon har inte ersatt mitt Hjärta, den hunden är oersättlig, men hon berikar våra liv, mitt och mupphundens och jag är väldigt glad att hon är min. :heart

Hon ser himla go ut! Blir bestört dock av att se så väldigt många staffe-blandningar dras med allergi och liknande. :(

Hon ser himla go ut! Blir bestört dock av att se så väldigt många staffe-blandningar dras med allergi och liknande. :(
Tack. Hon är så himla go också. :)

Ja, det är hemskt sorgligt. Såg det som en av fördelarna med att köpa vuxen hund, att man kunde välja bort hudproblem. Men så att ja. :angel:

Min Amstaff/Rottweiler har inte haft allvarligare problem än att han blev lite tunnhårig på bröstet en gång vilket avhjälptes med en kur Viacutan och aldrig återkom. För mig känns det därmed inte normalt med en hund som är kall bakom öronen och på bröstet, bland annat. Hennes tidigare ägare har däremot avskrivit det som att det är så hon är, att slickandet på tassarna mest är en fix idé. Pratade med L på Standart och hon tycker att det är en frisk hund. Så det är onekligen många åsikter om detta med allergi dessutom.

Senast ändrad:
Nu är något på gång i Pollys kropp, för det är första gången på flera veckor som hon inte ätit frukost (hon åt några få tuggor). Hon käkar lite godis när det erbjuds, men inte mer. Sover mycket och är däremellan rastlös och vankar - så vi får se när det börjar hända lite mer saker :)

Nu är något på gång i Pollys kropp, för det är första gången på flera veckor som hon inte ätit frukost (hon åt några få tuggor). Hon käkar lite godis när det erbjuds, men inte mer. Sover mycket och är däremellan rastlös och vankar - så vi får se när det börjar hända lite mer saker :)
Oooohhh.....då är det kanske dags snart?

Oooohhh.....då är det kanske dags snart?
Hon totalvägrade även kvällsmat och har börjat bädda lite korta stunder åt gången - så det närmar sig lite :) Få se om det blir något under morgondagen. Vore asballt om Pollys valparna blir dom först födda FCI-godkända heelervalparna :D:p Dock väntar en bekant heelervalpar vid ungefär samma tidpunkt, så vi får se vem som blir först:nailbiting::D

Hon totalvägrade även kvällsmat och har börjat bädda lite korta stunder åt gången - så det närmar sig lite :) Få se om det blir något under morgondagen. Vore asballt om Pollys valparna blir dom först födda FCI-godkända heelervalparna :D:p Dock väntar en bekant heelervalpar vid ungefär samma tidpunkt, så vi får se vem som blir först:nailbiting::D

Jag hejar på Polly! Hon ska vinna :D

Men, vd är det som händer hos er @Malibu_Stacy ?! :(

Winzi fick helt plötsligt 5-6 krampanfall under ett dygn när hon precis gått fem veckor in i dräktigheten. Troligtvis epilepsi som debuterade nu, då alla prover var normala. Hon ska därför inte gå i avel och de valpar hon bär på nu kommer inte få något liv, hon kastreras i övermorgon och då övergår hon i min ägo (jag är helfodervärd).

Oh! Nu tänker vi inte för mycket på det här, men det vore onekligen väldigt coolt. :) Ser i vilket fall fram emot att det ska komma valpar.

Gissar på att de kommer under morgontimmarna

Oh! Nu tänker vi inte för mycket på det här, men det vore onekligen väldigt coolt. :) Ser i vilket fall fram emot att det ska komma valpar.
Det kommer bli en lååång natt :cautious: Polly är klart mindre "orolig" och klängig än första gången, men vill ändå att matte ska vara med - så med jämna mellanrum kommer hon och hämtar mig så jag ska sitta/ligga bredvid valplådan där hon bäddar lite och sen lägger sig och sover :D Kommer få så ont i röven igen.... :yuck: Men fortsätter det så här så är dom födda inom ett dygn :love:

Gissar på att de kommer under morgontimmarna
Förra gången födde hon kl 18 på kvällen, men det är bra om det blir nattetid nu då hennes galna dotter far omkring och vill ha uppmärksamhet hela tiden. På kvällen/natten sover hon som en stock och då får vi vara ifred utan störningar :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 252
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 266
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 655
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 335
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar