Åker ner till Ungern mellan tor kväll o fredag för att kika på henne. Till stor del tysk stammad och inte inavlad på fel hundBerätta meeer!
(PMa om du vill vara hemlig!)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åker ner till Ungern mellan tor kväll o fredag för att kika på henne. Till stor del tysk stammad och inte inavlad på fel hundBerätta meeer!
(PMa om du vill vara hemlig!)
Låter ju hur bra som helst! Du får berätta mer om stammen om du köper den då!Åker ner till Ungern mellan tor kväll o fredag för att kika på henne. Till stor del tysk stammad och inte inavlad på fel hundPappa tävlar IPO 3 (och är multi CH), alla tester inkl 24 tim gjorda på mamma,pappa,och morföräldrar.
Såg du inte att hon reda är kup,vad gäller öronen så är det skit samma för min del,men jag vågar vägra svans.Låter ju hur bra som helst! Du får berätta mer om stammen om du köper den då!
Ska den kuperas? (Har ett minne av att du vill ha kuperat?)
Jag ljög,pappa är inte alls multi CH,bra CHÅker ner till Ungern mellan tor kväll o fredag för att kika på henne. Till stor del tysk stammad och inte inavlad på fel hundPappa tävlar IPO 3 (och är multi CH), alla tester inkl 24 tim gjorda på mamma,pappa,och morföräldrar.
Mitt hjärta fick somna in i December förra året då vi förlorade kampen mot hennes Cushings och jag vet att jag aldrig kommer bli hel igen.
![]()
För mig är det väldigt jobbigt och för min andra hund som blev ensam kvar var det en otrolig omställning. Ingen av oss mådde bra så jag började ganska snart titta efter en ny hund, det gick väl sådär. Mina två första hundar var inga problem alls att hitta, hanhunden mer eller mindre föll ner i mitt knä, så det var en överraskning att det skulle vara så svårt att hitta en lämplig omplacering. (Och en lika stor överraskning att folk inte läser ens annonser/annonssvar överhuvudtaget).
Till sist träffade jag tre hundar. En liten renrasig Tibbe jag fick nys om genom kontakter, tyvärr var hon inte bara totalt ointresserad av mig utan dessutom livrädd för min andra hund. En liten Amstaffmix som antagligen också var rädd/osäker men som visade det genom att vara väldigt utåtagerande mot min hane. Och sist men inte minst åkte vi till Uppsala för att träffa den lilla svarta, en Staff/Fralla blandning på 2 år.
![]()
Tänker väl inte påstå att det var kärlek vid första ögonkastet (jag erkänner jag tyckte att hon var rätt ful), i alla fall inte för mig. Min mupphund däremot.
![]()
Det var nog en av de större anledningarna till att jag tackade jag till att ha henne på prov när jag fick erbjudandet. Det och (som jag sa till alla), det är en väldigt trevlig hund. Något som hon tyvärr fick visa med detsamma eftersom hon kom tillsammans med en kraftig öroninflammation, hon hade verkligen ont. Några månader trodde veterinären att hon gått med den och vi var överens om att det mycket möjligt låg allergi i botten. Bestämde mig för att inte behålla henne. Och nu är vi här, över 2 månader senare och hon är fortfarande kvar.
Vad som hände, livet och den mycket trevliga hunden hände. Jag hade inte möjlighet att åka tillbaka med henne med detsamma och under veckorna som gick föll jag väl mer och mer. Hon är så mycket av vad jag vill ha i en hund (tillsammans med en del jag inte skulle vilja ha visserligen) och hon är ett fantastiskt sällskap till mupphunden. Alla som träffar henne faller för hennes charm, det var nog en naiv tro att jag skulle stå emot.
![]()
Hon har inte ersatt mitt Hjärta, den hunden är oersättlig, men hon berikar våra liv, mitt och mupphundens och jag är väldigt glad att hon är min.![]()
Tack. Hon är så himla go också.Hon ser himla go ut! Blir bestört dock av att se så väldigt många staffe-blandningar dras med allergi och liknande.![]()
Oooohhh.....då är det kanske dags snart?Nu är något på gång i Pollys kropp, för det är första gången på flera veckor som hon inte ätit frukost (hon åt några få tuggor). Hon käkar lite godis när det erbjuds, men inte mer. Sover mycket och är däremellan rastlös och vankar - så vi får se när det börjar hända lite mer saker![]()
Hon totalvägrade även kvällsmat och har börjat bädda lite korta stunder åt gången - så det närmar sig liteOooohhh.....då är det kanske dags snart?
Hon totalvägrade även kvällsmat och har börjat bädda lite korta stunder åt gången - så det närmar sig liteFå se om det blir något under morgondagen. Vore asballt om Pollys valparna blir dom först födda FCI-godkända heelervalparna
Dock väntar en bekant heelervalpar vid ungefär samma tidpunkt, så vi får se vem som blir först
![]()
Men, vd är det som händer hos er @Malibu_Stacy ?!![]()
Hon totalvägrade även kvällsmat och har börjat bädda lite korta stunder åt gången - så det närmar sig liteFå se om det blir något under morgondagen. Vore asballt om Pollys valparna blir dom först födda FCI-godkända heelervalparna
Dock väntar en bekant heelervalpar vid ungefär samma tidpunkt, så vi får se vem som blir först
![]()
![]()
Gissar på att de kommer under morgontimmarnaHon totalvägrade även kvällsmat och har börjat bädda lite korta stunder åt gången - så det närmar sig liteFå se om det blir något under morgondagen. Vore asballt om Pollys valparna blir dom först födda FCI-godkända heelervalparna
![]()
Det kommer bli en lååång nattOh! Nu tänker vi inte för mycket på det här, men det vore onekligen väldigt coolt.Ser i vilket fall fram emot att det ska komma valpar.
Förra gången födde hon kl 18 på kvällen, men det är bra om det blir nattetid nu då hennes galna dotter far omkring och vill ha uppmärksamhet hela tiden. På kvällen/natten sover hon som en stock och då får vi vara ifred utan störningarGissar på att de kommer under morgontimmarna