Status
Stängd för vidare inlägg.
Älskar tjock-bebis-magar, så sorry för många sådana bilder :o:p
Dag 58 och Pollys mage börjar se ut som en jäst bulldeg :D När hon står upp, så står den ut i trekant på sidorna. Frisyren har hon fixat bra, så bebbarna får en fin mat-bar och slipper få en massa hår i käket. Den lilla nedsänkningen mellan dynorna i soffan är bra för att låta magen sjunka ner i...
I övrigt pigg, glad, busig och lika tokig med att kuta runt med sin boll som vanligt - mattes älskade knashund :love:

5 stycken. 2/3

Dag 58 och Pollys mage börjar se ut som en jäst bulldeg :D När hon står upp, så står den ut i trekant på sidorna. Frisyren har hon fixat bra, så bebbarna får en fin mat-bar och slipper få en massa hår i käket. Den lilla nedsänkningen mellan dynorna i soffan är bra för att låta magen sjunka ner i...
I övrigt pigg, glad, busig och lika tokig med att kuta runt med sin boll som vanligt - mattes älskade knashund :love:

Vilken go mage! :love:

Jag gissar på 4 st 1/3

Ny medlem här, hejsan :) Surfade runt lite på forumet och hittade denna valptråd, och känner ett behov av att skriva av mig lite då valpen betett sig som djävulen själv idag. Han är en corgikille på nästan 12 veckor med ändlös energi. Vi var ute på utflykt in till stan idag vilket gick perfekt, han fick åka lite båt och blev klappad av många tanter som tyckte han var så go. När vi kom hem förvandlades han till en monstervalp efter en kort powernap. Han skällde på allt (till och med väggen) och bet i allt som rörde på sig :banghead:. Tips på hur man lugnar en valp som fått fnatt mottages gärna. Försökte med det klassiska att hålla i honom (fungerar ibland) men det verkade bara stressa honom. Stängde in honom i lekhagen för att lugna sig men icke hjälpte det heller...

Ny medlem här, hejsan :) Surfade runt lite på forumet och hittade denna valptråd, och känner ett behov av att skriva av mig lite då valpen betett sig som djävulen själv idag. Han är en corgikille på nästan 12 veckor med ändlös energi. Vi var ute på utflykt in till stan idag vilket gick perfekt, han fick åka lite båt och blev klappad av många tanter som tyckte han var så go. När vi kom hem förvandlades han till en monstervalp efter en kort powernap. Han skällde på allt (till och med väggen) och bet i allt som rörde på sig :banghead:. Tips på hur man lugnar en valp som fått fnatt mottages gärna. Försökte med det klassiska att hålla i honom (fungerar ibland) men det verkade bara stressa honom. Stängde in honom i lekhagen för att lugna sig men icke hjälpte det heller...

Lite överstimulerad kanske efter en dag med mycket intryck? Jag skulle gå ut i skogen/ på ett fält sätta mig på en bänk/sten och släppa valpen ,alt ha den i långlina ,och bara låta den vara. Låta den snusa på i egen takt utan att serveras en massa intryck. Kanske kan det både lugna den och göra den trött för natten?

Lite överstimulerad kanske efter en dag med mycket intryck? Jag skulle gå ut i skogen/ på ett fält sätta mig på en bänk/sten och släppa valpen ,alt ha den i långlina ,och bara låta den vara. Låta den snusa på i egen takt utan att serveras en massa intryck. Kanske kan det både lugna den och göra den trött för natten?
Det här kan bra stämma. Han blev faktiskt bättre efter en lugn kiss- och sniffrunda, han somnade äntligen då han kom in igen (ca. en timme sedan).

Puh! Då har vi överlevt första natten med puppis! Han är en riktigt tuff kille... Inte det minsta bekymrad över att vara i en ny flock, utan kände sig nog direkt som kungen själv. Våran tanthund har iallafall skött sig över förväntan. Hon tycker valpen är lite äcklig (och den BAJSADE inomhus! :wtf::cautious::turd:) och den har absolut inget att göra på en endaste av alla hennes sovplatser - då supermorrar hon. Tror vi behöver inskaffa en valphage för allas trivsel...

12 dagar kvar tills vi får hämta hem vår lilla Morris :love:

13313678_1579870055644978_1337371797_o_zpsbl5n8jgl.jpg

13334529_1579870048978312_1564693970_o_zpsekzulqez.jpg

Nu är det två dagar sedan jag fick hem min valp och jag måste säga att allt har gått över förväntan. Hon är orädd, tyst, nyfiken, bits inte och går hyfsat fint i koppel och de vuxna hundarna har tagit det bättre än jag kunnat begära. Jaktinstinkten är det inget fel på men hon verkar använda synen mer än nosen än så länge. Det enda jobbiga hittills är att hon tuggat sönder en del saker och att hon såklart inte kan följa med på långpromenader.
Jag har tyckt att de första veckorna varit skitjobbiga varje gång en ny hund eller valp har flyttat in men den här gången känns det faktiskt kul. :confused:

Än så länge är hon namnlös men det lutar mot antingen Contra eller Infra. Hon blir snart 11 veckor så det är nog på tiden att hon får ett namn!

DF1E15D9-5AD3-4ACE-9EC5-2E129DA65487_zpsqvpowzu4.jpg

819659B9-7037-4A6B-A7C7-24D83B5FAC54_zpsydxzgbli.jpg

7C20090C-D035-4939-9B86-4663F5BF6D76_zps2we8zl71.jpg
00563BD2-B8F4-49A7-B346-6E90A22470D8_zpsxbqh5rgg.jpg

290DB563-F831-4181-BBE5-805C1481137D_zpsq6olrz40.jpg
B0CE86B2-B3A5-490D-8F53-0014B5A84A21_zpst8hu2stu.jpg
E39B60FC-F41A-46C5-AACE-606AC408FCE4_zpsrkif4cwr.jpg

:banana:

Gissar på 4+1. Vilken underbar mage :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 256
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 270
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 668
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 335
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar