Status
Stängd för vidare inlägg.
Körde sonen till skolan och såg fram emot att krypa ner i sängen igen.
Men se det gick inte. Lilla S hade kissat och bajsat i sängen :turd::arghh:
Var ute en snabbis innan vi åkte, sambon skulle ta ut dom längre när han kom hem från jobbet....10 min senare :meh:

Nu ligger jag i sonens säng och sambon i sin dotters. Yeeh....

Det är underbart att ha valp eller hur var det? :p :D

På söndag åker vi äääääntligen och hämtar bebishund! :bump: Jag börjar bli lite nervös... Tänk om tanthunden hatar honom och äter upp honom... Hon är ju trots allt lite...hmmm...egen. :nailbiting: Han kanske är en sån där tokgalen valp så att man helt kollapsar av trötthet. Han kanske tuggar sönder allt vi äger och har... :eek: Var det verkligen rätt att välja att skaffa hanhund när vi redan har en tik? Osv. Osv.

Nä, allt är väl genomtänkt och jag tror egentligen allt kommer att bli bra, men har hamnat lite i en "shit-det-kommer-hit-en-ny-valp-PÅ-RIKTIGT-:nailbiting:-fixar-vi-verkligen-det-här"-fas... ;) När tanthunden var valp funkade allt totalt smärtfritt och jag tyckte det var lite synd att valptiden försvann så fort, hoppas det känns samma nu! :heart

Körde sonen till skolan och såg fram emot att krypa ner i sängen igen.
Men se det gick inte. Lilla S hade kissat och bajsat i sängen :turd::arghh:
Var ute en snabbis innan vi åkte, sambon skulle ta ut dom längre när han kom hem från jobbet....10 min senare :meh:

Nu ligger jag i sonens säng och sambon i sin dotters. Yeeh....
Rart med valpar........:cautious:

Jag lämnade tillbaka lillen, uppfödaren kom på en kopp kaffe och tog med honom samma kväll som jag hörde av mig, efter många kramar. På måndag åker han till sitt nya hem, till ägaren till hans pappa faktiskt! Är vän med både nya ägaren och uppf, så det ska bli roligt att se honom växa upp, men på avstånd. Nu ska jag hämta andan ett tag innan jag ser mig om efter en ny hund, omplacering denna gång. Hundar är definitivt min grej, jag hoppar bara gärna över valpstadiet. En lärdom rikare; vissa saker måste man faktiskt få prova innan man inser faktum. Så nu vet alla ni som gav mig så många underbara råd hur det blev!

Vi håller på att valpsäkra här hemma, kompostgaller inköpta, sladdar fastspikade längs väggarna alernativt gömda bakom galler. Långgardinerna lär vi få knyta upp, skorna får stå bakom galler.

Ett läderkoppel inköpt till lillen, tillvidare får han ärva selar av mina och föräldrarnas tidigare hundar, dom växer ju son ogräs när son är små så det är lika bra att inte köpa nytt (även om det är roligt och jag vill!)

Leksaker har vi ju i mängder men lite bollar ska vi nog köpa, Lego tycker inte om bollar men valpis gör det säkert.

Nu står det inte på.:love:

Här flyter det på med min lilla Vilja :)
Hon har varit här i 3 veckor nu och blir vildare för varje dag som går :D De vuxna hundarna har knappt någon päls kvar på svans och ben eftersom att hon biter sig fast där och har dragkamp...

Slås lite över hur trygg hon är i allt! Hon har varit med mycket till stallet vilket hon tar med ro, lämnad mycket själv korta stunder hemma och i bilen och då sover hon bara. Igår följde hon med gammelhunden till fysioterapeuten och då undersökte hon saker och ting och la sig sen och vilade.

Ena vuxna hunden som tyckte att hon var asäcklig i början har äntligen lugnat sig. Nu leker dom lugnt och fint tillsammans och hon får ligga och sova bredvid honom :love:

Men alltså, jag är lite nojig över det här med valpar och motion... Har börjat ta med Vilja på de vuxna hundarnas snabbrastningar. Dvs 2-400 m, går så långt (kort) att hundarna kissar ett par gånger och hinner bajsa, sen förbi soptunnan och hem igen. Tar kanske 10 minuter så vi går väääldigt långsamt, gåochluktapåallt-tempo.Två gånger om dagen. Hon är lös så hon ska kunna gå i sin egen takt. stort sett bara på gräs, kanske några meter asfalt. För mycket för en 11 veckors valp? :confused:
Däremellan röjer hon runt i trädgården och ibland, inte varje dag, sätter jag mig i skogen så hon får promenera runt där som hon vill. Hon får aldrig leka jakt/brottningslekar med de äldre hundarna då de är väldigt våldsamma.

Så rädd för att göra fel med den här lilla skrutten :nailbiting:

aaaa.jpg

Hon har varit här i 3 veckor nu och blir vildare för varje dag som går :D De vuxna hundarna har knappt någon päls kvar på svans och ben eftersom att hon biter sig fast där och har dragkamp...

Slås lite över hur trygg hon är i allt! Hon har varit med mycket till stallet vilket hon tar med ro, lämnad mycket själv korta stunder hemma och i bilen och då sover hon bara. Igår följde hon med gammelhunden till fysioterapeuten och då undersökte hon saker och ting och la sig sen och vilade.

Ena vuxna hunden som tyckte att hon var asäcklig i början har äntligen lugnat sig. Nu leker dom lugnt och fint tillsammans och hon får ligga och sova bredvid honom :love:

Men alltså, jag är lite nojig över det här med valpar och motion... Har börjat ta med Vilja på de vuxna hundarnas snabbrastningar. Dvs 2-400 m, går så långt (kort) att hundarna kissar ett par gånger och hinner bajsa, sen förbi soptunnan och hem igen. Tar kanske 10 minuter så vi går väääldigt långsamt, gåochluktapåallt-tempo.Två gånger om dagen. Hon är lös så hon ska kunna gå i sin egen takt. stort sett bara på gräs, kanske några meter asfalt. För mycket för en 11 veckors valp? :confused:
Däremellan röjer hon runt i trädgården och ibland, inte varje dag, sätter jag mig i skogen så hon får promenera runt där som hon vill. Hon får aldrig leka jakt/brottningslekar med de äldre hundarna då de är väldigt våldsamma.

Min promenerade nog 800-1 km lös 2-3 gånger om dagen vid 11 veckor. :)

Den kan gå betydligt längre. Lilla S gick 4 km över stock och sten i samma tempo som de vuxna hundarna när hon var 16 v :)

När jag har valp får den följa med på alla promenader som de vuxna får. Valpen går mest lös så det blir ju i valpens takt. Blir det långa sträckor eller valpen blir trött bärs den en bit (är ju lätt när man har liten ras).
Så du kan nog gå mycket mer med valpen än vad du gör.

Din blivande familjemedlem? Vad är det för ras?

Det är oklart än då kullen inte är "färdig" än i hur många av vad det blir osv och jag måste hälsa på med☺ bara en "teaser" änsålänge, blir det inte nån här så blir det nog ändå nån av samma ras vid ett senare tillfälle.. det är ett par små briarder;)

Min promenerade nog 800-1 km lös 2-3 gånger om dagen vid 11 veckor. :)
Den kan gå betydligt längre. Lilla S gick 4 km över stock och sten i samma tempo som de vuxna hundarna när hon var 16 v :)
När jag har valp får den följa med på alla promenader som de vuxna får. Valpen går mest lös så det blir ju i valpens takt. Blir det långa sträckor eller valpen blir trött bärs den en bit (är ju lätt när man har liten ras).
Så du kan nog gå mycket mer med valpen än vad du gör.

Tack för svaren :) Då ska jag sluta oroa mig!

Älskar tjock-bebis-magar, så sorry för många sådana bilder :o:p
Dag 58 och Pollys mage börjar se ut som en jäst bulldeg :D När hon står upp, så står den ut i trekant på sidorna. Frisyren har hon fixat bra, så bebbarna får en fin mat-bar och slipper få en massa hår i käket. Den lilla nedsänkningen mellan dynorna i soffan är bra för att låta magen sjunka ner i...
I övrigt pigg, glad, busig och lika tokig med att kuta runt med sin boll som vanligt - mattes älskade knashund :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 260
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 271
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 674
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 341
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar