Här flyter det på med min lilla Vilja
Hon har varit här i 3 veckor nu och blir vildare för varje dag som går
De vuxna hundarna har knappt någon päls kvar på svans och ben eftersom att hon biter sig fast där och har dragkamp...
Slås lite över hur trygg hon är i allt! Hon har varit med mycket till stallet vilket hon tar med ro, lämnad mycket själv korta stunder hemma och i bilen och då sover hon bara. Igår följde hon med gammelhunden till fysioterapeuten och då undersökte hon saker och ting och la sig sen och vilade.
Ena vuxna hunden som tyckte att hon var asäcklig i början har äntligen lugnat sig. Nu leker dom lugnt och fint tillsammans och hon får ligga och sova bredvid honom
Men alltså, jag är lite nojig över det här med valpar och motion... Har börjat ta med Vilja på de vuxna hundarnas snabbrastningar. Dvs 2-400 m, går så långt (kort) att hundarna kissar ett par gånger och hinner bajsa, sen förbi soptunnan och hem igen. Tar kanske 10 minuter så vi går väääldigt långsamt, gåochluktapåallt-tempo.Två gånger om dagen. Hon är lös så hon ska kunna gå i sin egen takt. stort sett bara på gräs, kanske några meter asfalt. För mycket för en 11 veckors valp?
Däremellan röjer hon runt i trädgården och ibland, inte varje dag, sätter jag mig i skogen så hon får promenera runt där som hon vill. Hon får aldrig leka jakt/brottningslekar med de äldre hundarna då de är väldigt våldsamma.
Så rädd för att göra fel med den här lilla skrutten