• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 94602
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 028
  • Visningar Visningar 159 390
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kommer bli en lååång natt :cautious: Polly är klart mindre "orolig" och klängig än första gången, men vill ändå att matte ska vara med - så med jämna mellanrum kommer hon och hämtar mig så jag ska sitta/ligga bredvid valplådan där hon bäddar lite och sen lägger sig och sover :D Kommer få så ont i röven igen.... :yuck: Men fortsätter det så här så är dom födda inom ett dygn :love:
Har du plockat fram galonbyxorna ifall hon vill vara i ditt knä? :p

@russinbulle Gör som ag gjorde innan jag flyttade in en säng i hundrummet, 1 trädgårdsstolsdyna eller badenbaden,sen ett gäng vetbeddar och en kudde.
Då gör inte rumpan ont.
Jag har inte så många rum - typ 2 rum och kök :D Valpbädden står i sovrummet avskilt med täckta galler mot övrigt i rummet. Men spela roll om jag ligger i sängen och hon vill ha mig bredvid sig - det blir till att bädda med täcken på golvet när hon väl bestämmer sig för att vara i bädden på heltid :D Men ska lägga flera gamla täcken på golvet framför bädden, så blir det skönare att sitta och ligga där.....för hon kommer säkert föda på dom med :p

Jag har inte så många rum - typ 2 rum och kök :D Valpbädden står i sovrummet avskilt med täckta galler mot övrigt i rummet. Men spela roll om jag ligger i sängen och hon vill ha mig bredvid sig - det blir till att bädda med täcken på golvet när hon väl bestämmer sig för att vara i bädden på heltid :D Men ska lägga flera gamla täcken på golvet framför bädden, så blir det skönare att sitta och ligga där.....för hon kommer säkert föda på dom med :p
Lägg dig i biabädden :D Bara att skura med disktrasa och släppa ner dig själv i duschen.:p

Winzi fick helt plötsligt 5-6 krampanfall under ett dygn när hon precis gått fem veckor in i dräktigheten. Troligtvis epilepsi som debuterade nu, då alla prover var normala. Hon ska därför inte gå i avel och de valpar hon bär på nu kommer inte få något liv, hon kastreras i övermorgon och då övergår hon i min ägo (jag är helfodervärd).

Fy så hemskt. :( Vilket himla tufft beslut att ta!

Lilla S fick följa med "gubben" och oss till sjön i går för lite bad och fika. En tur på 4 km för oss men hon och gubben sprang nog mycket mer. Kul att se hur hon börjar få bra kroppskontroll och hon har inga problem att orka med. Men sen var hon stendöd resten av kvällen :)
Bada tyckte hon väl var sådär....hon har inte riktigt fått in klämmen på det ännu. Men det kommer. Den schäfer som inte badar är inte renrasig :p

I morgon ska hon göra debut på klubben för första gången :)

2016-05-30%20295_zpsmx6qiqwo.jpg

2016-05-30%20287_zpsqunw9tuo.jpg

2016-05-30%20305_zpsqrs76wfn.jpg
2016-05-30%20289_zpswwb7bcwh.jpg

Har påbörjat sista etappen på väg mot valpen, är så nervös. :nailbiting: Jag hoppas verkligen att hon är som jag förväntat mig, åker över 100 mil enkel väg för att hämta henne så det vore extra surt att åka hem utan hund... Håll tummarna för mig!

Åh, absolut! Vill du säga ras?

Mellan kl ca 7.50-8-50 nu på morgonen så födde Polly 3 killar och 2 töser :love: Snabb som förra gågen när det väl satte fart. Svårt få någon bra bild än, då hon ligger som en kanelbulle runt dom :heart
Lite skillnad på vikter jämfört med @Voff s valpar. Här var det en jämn kull på vikter mellan 165-210 gram ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 000
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 982
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 740
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka