Åh, du får gärna skriva eller PMa mig om vilken kennel det var - av ren nyfikenhet Kul att höra om mentalbeskrivna hundar!Min valps mamma och några nära släktingar har gjort MH (pappan är inte svensk) men tyvärr är ovanligt att föräldrardjuren är mentalbeskrivna.
Chihuahuan är ju en skällig ras, larmhund som den är, men jag tycker ändå inte att det är så farligt. Så länge min 3-åriga chihuahua får regelbundna långpromenader, lite mental aktivering (inget avancerat) och springa lös några gånger i veckan så är hon ganska tyst av sig. Det viktigaste för just henne är den fysiska aktiviteten, den mentala är bara bonus, något som märktes tydligt när hon bara fick gå korta promenader i ett par månader efter en operation... Då blev hon ett litet bjäbbmonster.
Ja, det är jag tyvärr medveten om så det är nog inte en ras för mig - jag är lite känslig för skall Grannen har en som skäller gärna när jag går utanför deras uteplats när de har dörren öppen och jag hoppar till
Åhå, så intressant, jag hade trott på motsatsen - att de behövde mera mental stimulans. Behöver de alltså en långpromenad varje dag eller vad säger du?