Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min långsvans. Rollo ser ut som en skabbråtta så hans bilder sparar jag.
Jag har fått tråkiga besked. Min lilla Yarra (valpen från Lettland), hade bara 4 mjölktandsincisiver i underkäken, och det var tyvärr samma när vuxentänderna kom. Så jag får avskriva henne som framtida avelsvovva hos mig. Blir lite småledsen, hade verkligen hoppats (mot nästan alla erfarenheter, men ändå) att tänderna skulle komma. Men men. Har erbjudits en annan tikvalp från samma uppfödare, men än så länge har hon inte riktigt fallit mig i smaken. Får se på nästa gäng bilder hur hon utvecklat sig (är drygt 2 månader nu), eller så börjar valpletandet på nytt.
Åååh vad valparna är sötaNu försöker valpen desperat dia Aysu, och aysu är för snäll och låter valp hålla på. Säger jag ifrån, då blir det piraya-läge. Kvällens standardläge förövrigt. Helt jävla galen valp...
Jag önskar att valpen kunde göra NÅGOT annat än att vara hysterisk. Inget fungerar idag. Hon kanske har överskottsenergi i grund och botten, men det går inte att vara så att hon får springa i skogen när det regnar så mycket att det knappt går att se var vägen är...Åååh vad valparna är söta
Jag tycker faktiskt du ska kolla upp det, i min bok är det inte normalt att en valp kissar på sig. En gång kanske, men inte upprepat.Alltså... hur mycket är det normalt att 9 veckorsvalpar kissar? Min valpis har börjat kissa i sängen. Det knasiga är att hon verkar kissa i sömnen. Hon kan vakna och när jag plockar upp henne så är hon helt blöt om bakbenen/svansen och det är kiss i sängen. Igår var det en stor pöl, annars mer.. normalmycket. Tycker att hon åtminstone borde vakna när hon ska kissa? Jag känner mig lite förvirrad nu.
Skulle kolla upp för UVI. Dom tikvalpar jag haft som kissat på sig i sömnen har råkat ut för det. Kolla om det är skillnad på kissandet dagtid (oftare mm)Alltså... hur mycket är det normalt att 9 veckorsvalpar kissar? Min valpis har börjat kissa i sängen. Det knasiga är att hon verkar kissa i sömnen. Hon kan vakna och när jag plockar upp henne så är hon helt blöt om bakbenen/svansen och det är kiss i sängen. Igår var det en stor pöl, annars mer.. normalmycket. Tycker att hon åtminstone borde vakna när hon ska kissa? Jag känner mig lite förvirrad nu.
@FrauleinLeo det är inte så himla ovanligt att hundar tvekar vid viltspår, framförallt inte hos de som inte är av jakthundsras. Ge det fler gånger och ha gärna lite mat i slutet i början, innan han har fattat att klöven är kul. Och om du misstänker att han reagerar på skott hade jag börjat promenera vid skjutbanan dagligen.