Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju 3 tikar och 3 hanar i min heelerkull som nu är 2 veckor. Sen födseln är jag lite extra förtjust i denna tös......få se senare om just hon kanske blir kvar här :love: Här tvärmätt och belåten och reagerade inte ens när jag lyfte henne till mitt knä för en bild - hon bara sov gott :p

tik1-2v by
åååh, den där lilla söta magen vill man ju nosa på
valpar luktar så gott :)

Nu ikväll så blev Ebrah extremt övertrött hysterisk piraya. Lyckades lugna henne efter att ha petat i henne mat, hon var nog hungrig men är inte så förtjust i Nordic som jag velat ge... Nåja. Tänkte att jag ska vara snabb på att få ut henne när hon vaknade, för i piraya-läget hade hon både ätit och druckit mycket osv. Nyss vaknade hon och jag hann få ut henne :D Det kom dock lite kiss på en matta i början av piraya-läget, så ännu ingen dag helt utan kiss inne. Just nu är jag dock glad åt att kunna lägga mig i en torr och ren säng ;)

Idag blir Tage fem månader och det firade vi med att åka till en som trimmade honom. Så nu är han trimmad för första gången :love: Tror dock inte att han uppskattade min present särskilt mycket ;)
11850229_572733879544090_1888204251_n.jpg

Valpskrälle till att vara kräsen då! Jag köpte hem massor av Nordic Spannmålfri innan hon kom. Äter hon det? Icke. Igår tyckte jag ändå att jag fick i henne en del av det, men det tyckte inte hon, för i morse spydde hon galla... Vom og hundemat vräker hon i sig, köttfärs och lever och ägg också. Mush Vaisto är hon inte överförtjust i, men det går ner. Torrfodret fungerar, ibland. Tror inte den där hunden gillar annat än kött, så jag ska köpa hem en del Vom og hundemat ändå. Tur att Nordicfodret ändå kommer gå åt.

Inatt sov hon annars nästan hela tiden. Det var mer jag som vaknade ibland och eftersom hon nästan vaknade då passade jag på att ta ut henne. Tror faktiskt att hon hade sovit hela natten om jag också gjort det. Inget kiss i sängen sedan i söndags heller. Nu har hon dock druckit mycket(!) efter en tur i skogen, så när hon vaknar ska jag komma ihåg att ta ut henne bums på en gång...

Idag tog vi oss också hem för att äta lunch mellan jobbet och skogspromenaden. Tror det var bra, för så fort vi kommit hem och ätit ännu lite mer så somnade hon. Inte som tidigare dagar då hon flugit runt som en galning ett tag till. Ska se om det blir samma resultat imorgon om jag gör likadant. Klippt klor har jag också gjort igen, gäller att passa på när hon är riktigt trött :p

Är annars SÅ kär min lilla valp. Det känns som om allt fungerar smidigare och smidigare för varje dag som går nu. På fredag ska vi till en av mina bästa vänner som fortfarande inte sett valpis. Då ska vi passa på att ta riktigt fina foton också. Hoppas det kommer vara ok väder bara!

Såhär trött är hon nu, min favoritvalp:
11986354_550024981812553_4987221659844833440_n.jpg

Det blir tyvärr ingen lite valp för mig just nu. "Ersättningsvalpen" faller mig inte helt i smaken av någon anledning jag inte kan sätta fingret på. Men, jag letar ju stamtik, och då ska allt, eller iaf 99% stämma. Så jag letar vidare. *suck* Får dämpa sorgen med att kidnappa min lilla nakenråtta i helgen :)

Valpskrälle till att vara kräsen då! Jag köpte hem massor av Nordic Spannmålfri innan hon kom. Äter hon det? Icke. Igår tyckte jag ändå att jag fick i henne en del av det, men det tyckte inte hon, för i morse spydde hon galla... Vom og hundemat vräker hon i sig, köttfärs och lever och ägg också. Mush Vaisto är hon inte överförtjust i, men det går ner. Torrfodret fungerar, ibland. Tror inte den där hunden gillar annat än kött, så jag ska köpa hem en del Vom og hundemat ändå. Tur att Nordicfodret ändå kommer gå åt.

Inatt sov hon annars nästan hela tiden. Det var mer jag som vaknade ibland och eftersom hon nästan vaknade då passade jag på att ta ut henne. Tror faktiskt att hon hade sovit hela natten om jag också gjort det. Inget kiss i sängen sedan i söndags heller. Nu har hon dock druckit mycket(!) efter en tur i skogen, så när hon vaknar ska jag komma ihåg att ta ut henne bums på en gång...

Idag tog vi oss också hem för att äta lunch mellan jobbet och skogspromenaden. Tror det var bra, för så fort vi kommit hem och ätit ännu lite mer så somnade hon. Inte som tidigare dagar då hon flugit runt som en galning ett tag till. Ska se om det blir samma resultat imorgon om jag gör likadant. Klippt klor har jag också gjort igen, gäller att passa på när hon är riktigt trött :p

Är annars SÅ kär min lilla valp. Det känns som om allt fungerar smidigare och smidigare för varje dag som går nu. På fredag ska vi till en av mina bästa vänner som fortfarande inte sett valpis. Då ska vi passa på att ta riktigt fina foton också. Hoppas det kommer vara ok väder bara!

Såhär trött är hon nu, min favoritvalp:
11986354_550024981812553_4987221659844833440_n.jpg

Tonto har börjat äta Nordic, VoH äter han inte alls! :rofl: Så olika det kan vara. Har 15 kg VoH i frysen... tur att Rollo kan äta det. Mush gillar han inte heller längre, ibland kan bollarna gå ner, men det är tveksamt. Helt ska det dock vara spannmål i maten enligt Tonto...

Hundarna var igår med mig och sambon till jobbet men usch vad de hatade att vara med där. På mitt andra jobb, i bilen och hemma kan de lämnas ensamma i två timmar och är helnöjda med det, men igår så gick det helt enkelt inte. De får vara hemma med daghusse när jag och sambon jobbar helt enkelt. Jag har turen att min pappa jobbar hemifrån och kan ha hundarna.

Vi funderar även på att ta ur baksätena i vår bil för att få plats med rejäla burar. Har nämligen en Clio Sport tourer som jag köpte förra året, men det finns inte plats för burar om man inte tar ur sätena i bak. Blir nog till att specialbeställa burar då!

Tonto är helt underbar och är så himla rolig att träna med. På valpkursen gick det faktiskt fantastiskt bra! Han kom på inkallning och hade större fokus på mig än jag trodde att han skulle ha!

Rollos demodex ser ut att börja läka! Hans päls börjar växa tillbaka på benet. :D :D :D Ansiktet är fortfarande situation skabbräv, men han fick fläcken på benet först så det är rimligt att den läker ut snabbare.

Visst är det även underligt hur man hela tiden behöver mer och mer grejjor när man har hund? Jag vill lägga in en beställning där jag jobbar en gång i veckan med saker som jag helt plötsligt behöver.

Hursom har jag hållt mig ett tag och skrivit en lista, och nu ska jag shoppa lite. :p Rollo behöver täcken för hösten, han skakar som ett litet löv om det är kallt ute (enligt hans standard..) och regnar det så gräver han fast tassarna i golvet. Det är djurplågeri att gå ut! Tonto har även vuxit ur sin hurrta sele och funderar på om han ska få samma sele som Rollo har (En Julius K9).

Tonto har börjat äta Nordic, VoH äter han inte alls! :rofl: Så olika det kan vara. Har 15 kg VoH i frysen... tur att Rollo kan äta det. Mush gillar han inte heller längre, ibland kan bollarna gå ner, men det är tveksamt. Helt ska det dock vara spannmål i maten enligt Tonto...

Haha! råkar du bo i närheten av Sthlm kan du få köpa en hel del nordic av mig, känns helt onödigt att ha massor hemma nu :p

Förresten, med bilen, du nämnde att ta ut baksäten osv? Jag har tänkt samma tanke, jag behöver verkligen inte baksäten i en bil. Meeen min pappa påstår att bilen i så fall inte kommer gå igenom besiktningen, om man inte sätter in sätena igen då.. vet du hur det är med sånt? Jag behöver utan tvekan mer plats i bilen nu, samtidigt som jag pga jobb osv helt klart tjänar på att ha en liten, lättparkerad bil...

Haha! råkar du bo i närheten av Sthlm kan du få köpa en hel del nordic av mig, känns helt onödigt att ha massor hemma nu :p

Förresten, med bilen, du nämnde att ta ut baksäten osv? Jag har tänkt samma tanke, jag behöver verkligen inte baksäten i en bil. Meeen min pappa påstår att bilen i så fall inte kommer gå igenom besiktningen, om man inte sätter in sätena igen då.. vet du hur det är med sånt? Jag behöver utan tvekan mer plats i bilen nu, samtidigt som jag pga jobb osv helt klart tjänar på att ha en liten, lättparkerad bil...

Ja man får sätta in sätena igen när man ska besiktiga, så vitt jag vet, men med tanke på att det inte sker lika ofta som jag släpar med hundarna... så får det väl vara värt det!

Jag bor precis utanför sthlm. Äter hundskrället resterande 5x500g korvar som vi har hemma så kunde det helt klart vara intressant! :D

Detta med kräsna hundar ;) verkar vara en genomgående tråd. Jag köpte lite olika sorters färskfoder i "köttbullsform", och det enda som faller donnan i smaken är de med vom. Så vad ska jag göra av de andra fyra påsarna? :P Den med vom vräker hon i sig iallafall. Så det är skönt det.

Nikki sköter sig allmänt bra. Lyssnar fint på inkallning och älskar att träna. Hon sover hela nätterna och inte gjort ifrån sig inne på flera dagar. Hon har tre utvalda kompisar, två lagotto romagnolo grabbar och en dvärgpinscher hane. Vilket funkar bra, hon kan leka med dem för fullt och skita i andra passerande hundar. Hon är dock rätt bitig, det bästa är att plocka bort henne när hon börjar. Om hon börjar bita på golvet, så sätts hon i sängen en stund. Eller vice versa.

Känns verkligen som jag fått helt rätt hund, kunde inte varit mer nöjd.

11992535-10154274717408146-1817742387-n.jpg

Jag tror jag insåg idag någon gång att OJ vad hon har vuxit på en vecka. Hon blir bara finare och finare, benen är fortfarande för långa för kroppen :P men det börjar jämna ut sig något.

11994482-10154274694328146-1030944978-n.jpg

Fick även en bild på båda mina favorittjejer <3 . Nikki och hennes matte Freja :)

Yoda tycker inte riktigt om köttbulleform, med konkurrens av Aros så går det ner men helst ska dom mossas upp ordentligt, Mush är han inte jätteförtjust i men han käkar det nu iallafall, lite tveksamt men han äter det en sort hatade han verkligen trodde det berodde på att den innehöll lax för luktade starkt lax men VoH älskar han och då äter han ofta Puppy som innehåller tada LAX!

Aros däremot äter allt som han får och allt som han inte får hittills!

Yoda tycker inte riktigt om köttbulleform, med konkurrens av Aros så går det ner men helst ska dom mossas upp ordentligt, Mush är han inte jätteförtjust i men han käkar det nu iallafall, lite tveksamt men han äter det en sort hatade han verkligen trodde det berodde på att den innehöll lax för luktade starkt lax men VoH älskar han och då äter han ofta Puppy som innehåller tada LAX!

Det är så skönt med min lille, han ratar verkligen ingenting. Allt är mumsigt i hans värld.

Detta med kräsna hundar ;) verkar vara en genomgående tråd. Jag köpte lite olika sorters färskfoder i "köttbullsform", och det enda som faller donnan i smaken är de med vom. Så vad ska jag göra av de andra fyra påsarna? :P Den med vom vräker hon i sig iallafall. Så det är skönt det.

Nikki sköter sig allmänt bra. Lyssnar fint på inkallning och älskar att träna. Hon sover hela nätterna och inte gjort ifrån sig inne på flera dagar. Hon har tre utvalda kompisar, två lagotto romagnolo grabbar och en dvärgpinscher hane. Vilket funkar bra, hon kan leka med dem för fullt och skita i andra passerande hundar. Hon är dock rätt bitig, det bästa är att plocka bort henne när hon börjar. Om hon börjar bita på golvet, så sätts hon i sängen en stund. Eller vice versa.

Känns verkligen som jag fått helt rätt hund, kunde inte varit mer nöjd.
Om de andra påsarna är öppnade, prova att tina en köttbulle av varje smak och dela den i mindre bitar! Min Ebrah gillar Mush Vaisto, men har jäkliga problem med de "stora" bollarna... Delar jag dem i mindre bitar går det betydligt bättre. Om det ändå inte är populärt, ge/sälj till någon vän som har hund!

Det är så skönt med min lille, han ratar verkligen ingenting. Allt är mumsigt i hans värld.

Sådana hundar är underbara! Jag är lite förvånad över att min valp inte är sådan, för många nära släktingar är rejäla matvrak. Farmor skulle vara fet som den fetaste utställningslabrador om hon fick äta som hon ville, matte till hennes pappa får kämpa för att hålla honom smal också. Men ja, hon har väl fått matlusten från sin mor.. Hennes mamma var väldigt(!) tanig första åren, för hon åt knappt någonting. Nu har jag dock köpt hem vom og hundemat. Blandade en del sådant med uppblött torrfoder (mest för att snabbt få färdig mat i lämplig mängd). Jäklar vad hon åt mycket :D

MIna hundar är inte så superförtjusta i Musch - det är alldeles för lite vom i dom :p VoH älskar dom och får mest taste nöt och taste lamm (men även gamla 33:an går hem). Vom är ett måste i maten enligt dom :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 432
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 022
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka