Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick gå ut flertalet gånger inatt, vääldigt glad åt uteplatsen! Vaknade tidigt på morgonen också och kunde inte somna om, så vi tog en tur till rastgården.
23229_1440950365.jpg

37089_1440950373.jpg

Efter den turen så sov Ebrah i två timmar, vaknade för att gå ut och kissa och sov sedan ännu mer. När hon väl vaknat och verkade busig så gav vi oss ut på långpromenad. Jag har en barnvagn som hon får sitta i, vilket helt klart underlättar. Det blev dock lite bökigt ändå, Aysu ville inte gå till skogen och på vägen från skogen ville Ebrah inte sitta i vagnen utan pep och tjöt så att mina öron nästan trillade av. Måste dock ge liten guldstjärna till bekantingen på kenneln som tagit hand om valparna. Hon har visslat en liten melodi för dem varje gång de fått mat, så när jag visslar samma melodi i skogen kommer Ebrah :D
56920_1440950379.jpg

32153_1440950384.jpg

41720_1440950388.jpg

73893_1440950392.jpg

96733_1440950398.jpg

28704_1440950402.jpg

47642_1440950407.jpg

Hon är underbar!
Man blir alldeles valpsjuk av att kolla in här, vill så gärna ha en till... vilket nog inte herr pudel håller med om :D

Mer skogspromenad idag!
11849837_478709349004583_1638455050_n.jpg

Är löjligt nöjd med att ha haft valpis i tre dagar och hittills knappt gått med henne i koppel. Idag åkte valpis ryggsäck då och då under skogspromenaden. Sele och koppel låg i ryggsäckens ytterfack, men jag behövde aldrig ta upp det. Hoppas det fortsätter så :p Tycker det är lite kul att hon ser ut att ha större huvud än Aysu på den här bilden. Det har hon inte, men när hon är vuxen lär hon få bredare skalle än Aysu. Inte för att det är svårt för en saluki att ha det, men ja, det lär bli fint (eller ja, fortsätta vara fint, jag älskar valpis uttryck) :love:

Liten film på inkallningen också. Det känns att de arbetat med den redan på kenneln!
https://instagram.com/p/7Dm7YMvxV0

Mer skogspromenad idag!
11849837_478709349004583_1638455050_n.jpg

Är löjligt nöjd med att ha haft valpis i tre dagar och hittills knappt gått med henne i koppel. Idag åkte valpis ryggsäck då och då under skogspromenaden. Sele och koppel låg i ryggsäckens ytterfack, men jag behövde aldrig ta upp det. Hoppas det fortsätter så :p Tycker det är lite kul att hon ser ut att ha större huvud än Aysu på den här bilden. Det har hon inte, men när hon är vuxen lär hon få bredare skalle än Aysu. Inte för att det är svårt för en saluki att ha det, men ja, det lär bli fint (eller ja, fortsätta vara fint, jag älskar valpis uttryck) :love:

Liten film på inkallningen också. Det känns att de arbetat med den redan på kenneln!
https://instagram.com/p/7Dm7YMvxV0
Åh, älskar blicken när hon lade huvudet på sned när du visslade. Man såg hur hon tänkte. :D :love:

Åh, älskar blicken när hon lade huvudet på sned när du visslade. Man såg hur hon tänkte. :D :love:
Haha, ja, hon gör så ofta. Ibland ligger hon på sängen och tittar på mig med huvudet på sned och världens finaste blick :D Väldigt mycket som snurrar i den där lilla valphjärnan.

Inatt sov hon 6 timmar i ett sträck :banana: Började dagen med en liten promenad till rastgården och tillbaka (fast hon var mer lös utanför rastgården än i den), sedan frukost. Nu sover hon lugnt igen. Den här morgonrutinen ska vi fortsätta med!

Beställde halsband och koppel i biothane igår med reflex till valpen. Köpte två halsband så kan vi klippa till det ena och spara det andra tills hon blir större :) Fick inte köpa rosa för maken :angel: Så det blev gult! Fanns gul, rosa och orange och alla de syns ju bra på en svart hund och syftet är ju synlighet :) Beställde med ett par torkhanddukar också.

Tage (och sambon) var såååå duktig på valpkursen ikväll! Första gången Tage var runt så många okända hundar på en gång och han var så fint koncentrerad på sambon hela tiden. Nu ligger han helt däckad på golvet :D

Vid vilken ålder går man valpkurs? :)
Efter att hunden fått sin 12-veckorsspruta är det okej, jag vill göra det innan valpen är 6 månader. Att börja någonstans mellan 4-6 månader är optimalt, de är ofta lite för små vid 12 veckor kan jag tycka, men jag börjat hellre då än att strunta i det.

Jag har redan skrivit in oss på kurs, men min valp är faktiskt 14 veckor när jag hämtar henne, så hon har redan åldern inne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 434
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 023
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat