Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Otis fick prova att apportera mås igår. SKITKUL tyckte han, tog ett perfekt grepp utan tvekan och.... sprang så långt bort han bara kunde :meh::D Jäkla odåga. Vi har haft sånt flyt med avlämningarna det senaste, men en äckelmås som tinats typ 2 gånger, den var visst lite föör oemotståndlig.

Vi har varit duktiga! Förra helgen jobbade jag på FM (finska mästerskapen i LC) och hunden var med och turistade. Jätteduktig! Dagen efter åkte vi 30 mil på utställning med resten av kullen. Det gick väldigt bra, trots att hon för första gången faktiskt blev kollad på bord (där var jag nog mer nervös än henne).

Igår var vi på träningar, hon fick starta ur startbox för första gången. Det gick jättebra! Hon ogillade ju lådan skarpt, men genast hon fick syn på trasan så sa det bara zwoosh och så rusade hon iväg efter den! Folk kommenterade att hon var jäkligt snabb!

Nästa onsdag är det träningsutställning, och helgen efter ska vi turista på internationella LC-tävlingar några kilometer hemifrån. Sen har vi ytterligare ett par utställningar inbokade (1 valklass och sedan första internationella juniorklass!) Sen tar vi paus över vintern. På våren börjar förberedelserna inför de första riktiga tävlingarna i sommar! Det väntar jag massor på redan!

Inatt drömde jag om valpis. Eller ja. Jag drömde att uppfödaren kom och hade med sig en gosedjurshund :p Förklaringen till det var att min valp hade varit lite sjuk och dålig i en vecka, helt förstoppad och allmänt konstig, så de hade inte velat ta med henne, men hon skulle komma några dagar senare och gosedjuret skulle få duga så länge :angel:

Inatt drömde jag om valpis. Eller ja. Jag drömde att uppfödaren kom och hade med sig en gosedjurshund :p Förklaringen till det var att min valp hade varit lite sjuk och dålig i en vecka, helt förstoppad och allmänt konstig, så de hade inte velat ta med henne, men hon skulle komma några dagar senare och gosedjuret skulle få duga så länge :angel:
Förlåt men... :rofl::rofl::rofl:

Får hålla tummarna att det inte blir så. ;)

Förlåt men... :rofl::rofl::rofl:

Får hålla tummarna att det inte blir så. ;)

Jag kan drömma lite... roligt ibland :angel: skrattade gott själv när jag insåg hur jag hade drömt.

Fick iaf rapport om att valparna skött sig exemplariskt vid veterinärbesiktningen igår och att veterinären var imponerad över hur lätthanterade och glada de var. De fick sitta och vänta i någon större bur tillsammans när de inte besiktades och där busade de runt och hade det bra :p De fick stå i duschen och bli tvättade innan veterinärbesöket också, vilket alla förutom min valp hade tyckt att var helt ok. Min valp hade blängt på uppfödaren som om hon var helt dum i huvudet :D

Äh, det är ju ingenting ;) (min valpis är född 100 mil från mig. Pratade precis med bekantingen som åker med uppfödaren hit, nu har de ca 40 mil kvar och vi konstaterade att "åh, då är ni ju snart framme!")

Haha säg det till min man ;) Men vi måste åka, annars får jag väl åka själv då :D
Det är det där med barnvakt som är jobbigast för att ta med en 3 åring och en 6 månaders på 100 mil på en dag känns inte helt okej.

Haha säg det till min man ;) Men vi måste åka, annars får jag väl åka själv då :D
Det är det där med barnvakt som är jobbigast för att ta med en 3 åring och en 6 månaders på 100 mil på en dag känns inte helt okej.

Ah, det är klart, med barn blir det väl bökigare :/ ni kanske kan ta det som minisemester över en helg och sova på vandrarhem?

Ah, det är klart, med barn blir det väl bökigare :/ ni kanske kan ta det som minisemester över en helg och sova på vandrarhem?

Då ska vi ha djurart istället ;) Nej men barnvakt brukar inte va problem att få. Bara det passar in med lediga helger och så.
Vi har bokat hotell för då vi ska hämta valpen iallafall så slipper vi komma hem sent på kvällen/natten med en liten valp utan har god tid på oss hem :)

Fick precis en ny bild på Nikki, trots att det bara var lite mer än en vecka sen vi träffade henne så har hon vuxit enormt sista veckan. Blivit mer näpen och öronen är lättare (kaninspråk, xD men typ att de ligger inte lika tungt). På bilden hade hon dessutom halsband så hon såg ännu större ut :3

Tur att jag ska iväg nu i helgen, annars hade tiden gått vääääldigt långsamt :O

Nu är hon hemma! :banana: Sötast i hela universum är hon, och så jäkla snygg exteriört att det är galet åt det.
Hon fick koppelrastas lite på vägen hem, då ville hon mest springa efter Aysu som tyckte att hon var läskig. Väl hemma så fick hon ett bad, vilket hon skötte utmärkt. Hon har sedan ätit lite, kissat på uteplatsen och busat runt som en galning. Nu börjar hon förstå att Aysu inte är jättepepp heller, och hon är så lugn och duktig och tydlig i sitt kroppspråk då. Nu sover hon som en stock i hundbädden, hur trött som helst :love:

Nu är hon hemma! :banana: Sötast i hela universum är hon, och så jäkla snygg exteriört att det är galet åt det.
Hon fick koppelrastas lite på vägen hem, då ville hon mest springa efter Aysu som tyckte att hon var läskig. Väl hemma så fick hon ett bad, vilket hon skötte utmärkt. Hon har sedan ätit lite, kissat på uteplatsen och busat runt som en galning. Nu börjar hon förstå att Aysu inte är jättepepp heller, och hon är så lugn och duktig och tydlig i sitt kroppspråk då. Nu sover hon som en stock i hundbädden, hur trött som helst :love:
Så nu har du en trio i guldfärgade hundar?! ;)

Grattis, så roligt! Perfekt med en liten uteplats också! :)

Vakthunden :love:
11202920_1458348044494098_1113141601_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 434
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 023
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka