Kan ni inte skaffa valp och ha sambons föräldrar som extrahjälp i början tills valpen kan vara ensam någon timme (som jag antar är vanliga ensamtiden för er vuxna hund?)Och vi som inte ens ska ha någon valp är så sugna att vi spricker!!!!! Mira hade verkligen behövt en kompis och vi vill så gärna ha en till hund.
Men hur fan får man ihop det? Sambon jobbar dagtid mån-fre, allt från 7-14/10-18/7-17 medan jag både jobbar dag, kväll och helg.
Vår nuvarande hund är hemma ensam som mest 6h, vilket sker max 1 gång i veckan, ibland inte alls. Sambons föräldrar hjälper också till, händer max 2 ggr/vecka men vissa veckor ingen..
Ändå känns det kört Ska man verkligen behöva plugga på distans/jobba hemifrån/vara mammaledig för att kunna ha valp... Åååhhhh
Jag kommer inte vara ledig, jobba hemifrån eller liknande. Nu jobbar jag inte heltid, några timmar per dag bara, men jag kommer köra med daghusse eller ha med hundarna på jobbet tills de kan vara hemma tillsammans utan mig. Har redan pratat med daghusse om det och i nödfall vet jag att min far ställer upp.