Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att utställning/tävling är utanför det som har med hälsokontroller att göra. Alltså 3 gånger för utställning/tävling :)
Beroende på ras, så kan ju faktiskt hälsokontroller behöva göra fler gånger beroende på om det behövs olika veterinärer för att göra dessa.

Jag är inte helt säker på det. Vet att många har varit upprörda över den skrivningen för de menade att en gång kan gå för ex. röntgen, en för MH sen blir det bara en gång kvar för utställning/tävling. Men jag har inte satt in mig i det fullt ut då min hane har det "gamla" avtalet och tiken är jag fodervärd för.

Jag är inte helt säker på det. Vet att många har varit upprörda över den skrivningen för de menade att en gång kan gå för ex. röntgen, en för MH sen blir det bara en gång kvar för utställning/tävling. Men jag har inte satt in mig i det fullt ut då min hane har det "gamla" avtalet och tiken är jag fodervärd för.

Information från SKK:
"
Ny punkt om meritering
I köpeavtalet med bibehållen avelsrätt som
reviderades 2012 har införts en särskild
överenskommelse om meritering av hunden.
Se punkt nio på avtalets baksida. Om säljare
och köpare har enats om denna överenskommelse
ger den säljaren en möjlighet att låna
hunden vid tre tillfällen för att meritera
hunden, exempelvis på utställning eller
tävling. Samtliga kostnader hänförliga till
meriteringen ska bekostas av säljaren"

Men andra ord har säljaren rätt att meritera hunden upp till 3 gånger om båda kryssat i det. Hälsoundersökning har ingenting med meritering att göra :)

Om nu inget hinner gå helt galet så är det bara EN VECKA kvar tills jag får hämta valpis! Han har fortfarande inget vardagsnamn men antar att det kommer!
grattis!!:banana::banana:
Vad är kennelnamnet?
edit: alltså vad heter valpen som helhet. Haha jättedålig på att förklara, kan inte komma på va det heter, min heter ex R Carluke

grattis!!:banana::banana:
Vad är kennelnamnet?
edit: alltså vad heter valpen som helhet. Haha jättedålig på att förklara, kan inte komma på va det heter, min heter ex R Carluke

han heter namn-på-kennel Tyrion Lannister, men jag har som aldrig sett Game of thrones, trodde faktiskt en lång tid att det var ett dataspel, iofs så heter ju nuvarande hund Yoda, fast jag inte ens är ett star wars fan ;)

På många sätt ser ser han fortfarande ut som en teddyhund

IMG_0003.jpg

Men han är stor (25 kg och dryga 50 cm hög och sex månader gammal) och liknar mer och mer en redig airedale. Läste någonstans att airedales kallas för tanthund. Tänkte på det idag när jag såg honom fara fram i vår hage. Så mycket energi, så mycket egen vilja, sån kraft. Han är som gjord för att arbeta. Inte för att jag vet vad tanthund betyder men jag har mina aningar och de passar inte in på Lipton. Här är han hypnotiserad av våra kaniner. Han har slutat jaga höns och katter men kaniner i bur är fortfarande svårt.

IMG_0007.jpg

Åh, vad kul! Det är lite konstigt men flera som jag träffat i olika sammanhang älskar vinthundar och airedales. Inklusive jag själv som valde bort sloughi pga jaktlusten. Fler bilder kommer med glädje. Du kanske kommer ångra dig :-) @Red_Chili

han heter namn-på-kennel Tyrion Lannister, men jag har som aldrig sett Game of thrones, trodde faktiskt en lång tid att det var ett dataspel, iofs så heter ju nuvarande hund Yoda, fast jag inte ens är ett star wars fan ;)
Det var inte det lättaste att komma på smeknamn till...Vill du ha ett vardagsnamn som assosierar till kennelnamnet eller vilket som helst? Vad är det för ras? :p

Det är nu 2 veckor sedan jag hämtade lilla lejonet Veera. Helt ljuvlig tjej. Kaxig och framåt och inte ett dugg brydd. Hon terrar tibben och älskar stora lejonet. Hon är värre än en piraya och biter verkligen på allt. Hon hänger i kläderna och anfaller knävecken :p Fullt upp med andra ord. Man glömmer snabbt hur det är att ha en valp..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 442
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 922
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka