Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
För många år sedan hade jag en engelsk bulldogg - som var mer vild än tam. Första 1,5 åren i hennes liv bodde jag i lägenhet med hall nere och resten av lägenheten uppe. Trappan var lång (runt 15 trappsteg) och böjd.....
Flera gånger så kastade hon sig handlöst ut - klarade halva och rullade sedan ner och dundrade med ett brak in i väggen där det svängde.....ruskade på sig och fortsatte reste av vägen ner som ingenting:banghead: Att gå lugnt fanns inte i den hundens värld !

Låter inte helt olikt Otis.. Bara drygt 1 år kvar då.. :banghead:
Alltså, man undrar ju hur de tänker??

Jag flyttade till lägenhet utan trapp när hon var 1,5 år - annars kanske hon hade fortsatt :p;)
Nädå, hon lärde sig till slut - att få ordning på benen :laugh:

Haha, det får kanske bli flytt då :D
Vi bor i en lägenhet på gården hos mina föräldrar nu under sommaren, men bor på fjärde våningen i Stockholm i vanliga fall. Den trappan kan han gå vanligt i, men den som är här i lägenheten är så jäkla brant - det är nog det som ställer till det är jag rädd :p sedan är ju inte benkoordinationen den bästa heller :D

@AraSlei alltså, den bildserien på Otis var ju heeeeeelt ljuvlig :love: :love:

Mer bildbomber i tråden för en stackare som inte kan köpa valp inom en lång överskådligt framtid!

@AraSlei alltså, den bildserien på Otis var ju heeeeeelt ljuvlig :love: :love:

Mer bildbomber i tråden för en stackare som inte kan köpa valp inom en lång överskådligt framtid!

Haha, jag tycker att jag spammar tillräckligt med hund på min instagram, så jag försöker hålla det lite lågt på andra ställen :D

Igår var jag och gosade med de här:
n-kull-alla-3v.jpg

och de här:
alla-m-6-vecka.jpg

och jag är så kär i Medea att de inte finns ord för det. Satt säkert med henne i famnen i 40min och bara gos-gos-gosade :)
Jag är så valpsjuk att det inte finns ord för det, så jag hoppas på god tandutveckling hos min lilla förhoppning utomlands. I brist på liten valp kidnappade jag min halva vovva, som nu inte får räknas som valp längre eftersom hon löper (snacka om att medägaren blev glad när jag sa att jag kunde ta henne en vecka, hon och hennes pappa börjar bli lite för intresserade av varandra för att det ska kännas ok ;) ). Så inatt har hon legat på min kudde. Summa: mysigt, men nackspärr :D

Testar ställa frågan här då det var flera som ger färskfoder till sina hundar :) Så;
Vad är era tankar om Sund Hundmat? Bra? Dåligt?

Testar ställa frågan här då det var flera som ger färskfoder till sina hundar :) Så;
Vad är era tankar om Sund Hundmat? Bra? Dåligt?
Sund hundmat är väl inget färdigt färskfoder, utan ett sk "barf-foder" där man måste variera sig. Finns här, men inget jag köper då jag tycker det är gräsligt dyrt.

Hej allvetarbuke :angel:

Hur funkar det att köpa valp på halvfoder? (Bibehållen avelsrätt)
Handlar om hanhund.. För-/nackdelar?
Tips?

Hej allvetarbuke :angel:

Hur funkar det att köpa valp på halvfoder? (Bibehållen avelsrätt)
Handlar om hanhund.. För-/nackdelar?
Tips?

Fördelen är att du får en hund till ett billigare pris. Nackdelen att du inte helt bestämmer själv om hunden.

Hane på foder är dock lättare än tik.

Se till att ni går igenom kontraktet noggrant och att ni är överens.

Lycka till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 922
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka