Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mätte Otis igår och han har vuxit ca 5 cm på 5 veckor :eek: 1 cm i veckan, på höjden! Galet. Har inte vägt honom än, men när han var 12 veckor vägde han 9,5kg och var 35cm hög. Nu är han 17 veckor och 40cm hög. Ska väga honom i eftermiddag och se vart han landar, men jag gissar på runt 12kg..

Rollinsky!

1_by_erehsidne-d8wv9fw.jpg

3_by_erehsidne-d8wvabf.jpg

4_by_erehsidne-d8wvadx.jpg

5_by_erehsidne-d8wvaiu.jpg

6_by_erehsidne-d8wvajd.jpg

Imorgon har vi veterinärbesök inbokat på grund av att han har haft röda ögon ett bra tag nu. Vi har fått ögondroppar och det hjälper, men jag märker att det kommer tillbaka om jag missar att droppa morgon eller kväll. Inget kli, inget rinn. Bara röda ögon. Men jag vill gå till botten med det så vi får se vad som händer imorgon, när vi var inne första gången så gissade vet. på att det kanske var överkänslighet mot pollen, vilket det säkert kan vara, det är sjukt mycket pollen ute och jag går mest och nyser hela tiden, men jag skulle vilja veta vad det är!

0

0

Min stora sexmånaders på altanen allldeles nu. Han är min första hund och varje dag är ett äventyr. Idag har min man varit hemma med honom medan jag jobbat. Hans glädje när jag kom hem är svår att beskriva (fast ni vet ju). Jag älskar mina katters nöjda höjda ögonbryn men att bli nedbrottad och fullständigt överöst av kärlek är också härligt.

Åh, Otis är rejält halt både fram och bak :(
Igår när vi var ute på kvällsrundan var han lös och härjade runt som vanligt i trehundra knyck. Vi gick på en mindre grusväg med ett hyfsat djupt dike bredvid och sedan en kohage och han sprang in i kohagen och rusade runt i det höga gräset. När han skulle springa tillbaka till mig felbedömde han diket och gjorde en riktig kraschlandning mot dikeskanten :(

Precis i början var han riktigt halt, men vi började gå så smått hemåt och när vi gått en bit hade det nästan gått över helt. I morse var det tillbaka igen, lika mycket som när det precis hände igår :(
Antar att han stelnat till ordentligt under natten..

Vet inte riktigt hur jag ska göra, har klämt igenom honom ordentligt och böjt på alla tår osv, och det verkar inte sitta där. Han springer omkring som en galning ändå och verkar inte särskilt brydd, men så är ju hans pappa the master of showing no pain :banghead: så jag är rädd att han ärvt hans egenskaper där...
Avvaktar nog till i morgon med att ringa veterinär, om det inte blir värre eller att han svullnar någonstans..

Min lilla bebis :(

Men fy vad trist! Rollo gjorde något liknande och var halt ett par timmar, man blir ju helt orolig. :(

Doris har snubblat ner för farstutrappan nu på em. Bara två steg i trappen tack och lov. Tokhalt till en början men nu syns bara lite lite. Men man blir ju som sagt orolig.. Hur har ni gjort? Har ni kollat med vet?

Doris har snubblat ner för farstutrappan nu på em. Bara två steg i trappen tack och lov. Tokhalt till en början men nu syns bara lite lite. Men man blir ju som sagt orolig.. Hur har ni gjort? Har ni kollat med vet?

Jag avvaktade bara :) Otis är ohalt nu, man kan ana en liitenliten rörelsestörning ännu, och är den kvar om två veckor när jag ska till en fysterapeut för stretchingkurs kommer jag låta henne kolla på honom då.
Han var med och badade lite idag och han visade inte något när han t ex gick i vattnet (dvs med en del motstånd) eller någonting efteråt, även om han härjade på.
Vi har konstaterat att han är helt orädd för vatten :p

Jag har tagit fram systemaren idag! Insåg att sist jag gjorde det var han nyss hemkommen. Han har växt lite. Dags att klipps är det också, ska nog bli av i helgen så han blir av med ruffset.

Lillskiten

Bästa buspolarna = fullt upp för mig

Och dagsfärska då

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 922
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka