När jag hade valp förut så stack jag in till centrala stockholm efter en knapp vecka, då för att köpa ett kameraobjektiv av privatperson (så det blev ju bara åka in och vända i princip). Är valpen bara stabil mentalt, nyfiken och positiv så kan jag inte tänka mig att några möten med människor i hemmet kan bli negativt för den, så länge människorna är hundkunniga och inte stressar eller beter sig illa mot hunden såklart. Men ja, en veckas lugn och ro kan ju vara bra för att valpen ska få landa lite, komma in i nya hemmets rutiner osv
Har du flera släktingar som vill komma så kan du ju börja med att låta de lugnaste släktingarna/vännerna komma först, så ser du hur valpen reagerar på det
Beror ju mycket på hur man umgås också. Om jag tex åker hem till en vän för att titta på en valp, då åker jag dit, säger hej till valpen, sätter mig vid köksbordet för att fika lite, umgås med valpen om den vill umgås och sedan tar lite foton på den innan jag åker hem. Men det blir mest en lugn fikastund alltså. Vissa kanske kommer för att springa runt, leka hysteriskt med valpen och glömma bort att umgås med hundägaren, då är ju risken för stressad valp större.