Men, vilken trist attityd?!Vi stånkar på!
Valpkurs varje tisdag sedan ett par veckor tillbaka, och igår hade vi vår första ringträning. Lasse som gärna blir väldigt frustrerad på valpkursen och därmed väldigt ljudlig skötte sig över förväntan! På valpkursen håller vi till inomhus och vi är ju några ekipage, så avståndet till varandra är jobbigt nära för Lasse. Men igår på ringträningen gick det faktiskt hur bra som helst, även om trav inte riktigt är en gångart Lasse har upptäckt än.
Har också för första gången varit i kontakt med mitt läns kennelklubb, och blev inte precis imponerad...
Vi har en stor utställning i vår stad om ett par veckor, och jag ville höra mig för hur strikt 4-månadersregeln är för att få ta in valpar på området eftersom det är ett bra tillfälle för träning och flera vi känner ställer ut (Lasse blir 4 månader gammal 4 dagar efter eventet). Skickade följande mail:
"Hej,
Har en valp som blir 4 månader gammal vecka 24. Vi skulle väldigt gärna vilja kunna komma in på området, hur strängt är det med 4-månadersgränsen? Han har givetvis alla sina vaccinationer.
Med vänlig hälsning, Fraulein Leo"
Väntade en vecka (!) på svar, skickade en påminnelse igår och får följande (direktcitat):
"mycket strängt! Du får ej ta in valpen på området!!!"
That's it. Inte ens ett MVH eller vem jag varit i kontakt med, bara en överdriven användning av utropstecken och ett ajabaja. Jisses vilket oproffsigt intryck. Har god lust att föreslå en internutbildning i vett och etikett inom skriftlig kommunikation.
Jag har iofs inte heller någon superbra erfarenhet från mina försök att kontakt bruksklubbarna i mitt område. Har mailat en fyra stycken och ingen har svarat... Det var nog två månader sedan. Deras förlust då tänker jag, då vänder jag mig hellre till dem som faktiskt vill ha nya kunder och intresserade i hundvärlden!
Dock är vår kennelklubb mycket trevlig, och även stället där vi går på kurs!