Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så kär i den här hunden och är så glad över att det verkligen verkar vara så att det är rasen för oss. Så himla positiv, läraktig, full av kraft och energi och egensinnig i precis lagom dos. På bilden här ser han ju mest ut som en nallebjörn men i verkligheten ett sånt kraftpaket som liksom svävar elegant fram genom livet. Jag älskar hans långa nos och tegelstenshuvud och ögonen och öronen. Allt.

0

Bilderna syns inte hos mig @Olympus

Grattis till valpen!

Vilken trist granne. Jag tänker att vissa borde bo utan grannar. Hur kan man bli irriterad på en schäfervalp som ju måste vara något av det raraste?

Nä jag verkar inte kunna lösa tillvaron/livet så jag kan hämta henne på onsdag utan måste vänta ytterligare en vecka :cry::arghh: blir så less och ledsen

@McFlurry Vi fasade också över till färskfoder rätt omgående, det var svårt att få henne att äta torrfodret när hon väl fått börja smaka det färska;)
Började med Mushs puppy, nu får hon Nordic spannmålsfria och Mush vaisto ungefär 50/50. Brukar köpa Mush när det är på kampanj. Elsa ÄLSKAR sina "fiskbullar" (Mush nöt-kalkon-lax). Får även andra märken ibland när de t.ex. är nedsatt pris. Dock är det olika varianter med lax som går hem bäst.

Tack för ditt svar :) En ger alltså vuxenvarianten direkt?

Jag ger vuxenvarianten men kompletterar med en halv dagsgiva av Standardt start mix som är ett tillskott för växande hundar :) (har för mig att det är start mix, ska dubbelkolla!)
En halv giva eftersom fodret redan är vitaminiserat.

Jag var och hälsade på valparna i tisdags :love: Alla var framåt, orädda och sökte kontakt! Det är inte bestämt vilken som blir min än men det känns verkligen toppen vilken hane det än blir! Det är lite blandat vad valpköparna ska göra med de små underverken så uppfödaren vill kolla lite mer hur de utvecklas innan hon bestämmer vilken valp som ska till vilket hem:up: Alla ska valla men jag t.ex. vill ju även tävla i lydnad/bruks och vill gärna ha mycket föremålsintresse. De har förutom leksaker och sånt både träapporter och metallapporter i valplådan, det ska börjas i tid;)
Jag tog en del kort men dom ligger kvar i kameran så det får vänta lite:D

Namn ja, det lutar åt Jack. Vad tycker ni om det?:) Tar jättegärna mot namnförslag (förutom Jim, det heter typ alla bc-hanar haha!). Det ska vara relativt kort och får gärna innehålla x eller z, vilket ju inte Jack gör men jag har fastnat lite för det i alla fall:p

Jag var och hälsade på valparna i tisdags :love: Alla var framåt, orädda och sökte kontakt! Det är inte bestämt vilken som blir min än men det känns verkligen toppen vilken hane det än blir! Det är lite blandat vad valpköparna ska göra med de små underverken så uppfödaren vill kolla lite mer hur de utvecklas innan hon bestämmer vilken valp som ska till vilket hem:up: Alla ska valla men jag t.ex. vill ju även tävla i lydnad/bruks och vill gärna ha mycket föremålsintresse. De har förutom leksaker och sånt både träapporter och metallapporter i valplådan, det ska börjas i tid;)
Jag tog en del kort men dom ligger kvar i kameran så det får vänta lite:D

Namn ja, det lutar åt Jack. Vad tycker ni om det?:) Tar jättegärna mot namnförslag (förutom Jim, det heter typ alla bc-hanar haha!). Det ska vara relativt kort och får gärna innehålla x eller z, vilket ju inte Jack gör men jag har fastnat lite för det i alla fall:p
Jag var inte på Mox. Kan det vara ett alternativ?

Annars kanske du skall ta Jax? Om du gillar Jack och vill ha ett s-ljud.

Jindo tycker jag är coolt :D Iofs inte med z eller x men..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 922
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka