Alltså hur bemöter man dessa människor som känner att de måste stanna och klappa den lilla söta hunden?
Vill ha en hund som skiter i allt utom mig oavsett om hon går i koppel eller är lös och då måste det ju miljötränas där man möter folk. Så idag var vi ute på gatorna och gick i koppel och den enda fotgängare vi mötte nästan ropade efter oss att vi skulle stanna så han fick klappa den lilla hunden och riktigt ökade tempot när han skulle över vägen. Vafan man frågar väl innan eller?
Sen på tillbakavägen mötte vi en cyklist och hon stanna också vid mötet och ville hälsa. Då förberedde jag oss lite innan mötet och satte Betty mot mig och hade godis i handen för att försöka hålla fokus. Sa till tanten att vi vill inte hälsa idag när hon var på väg att kliva av. Betty som aldrig skådat en cykel i rörelse innan morrade på den (fjant) så då sa tanten när hon hoppade på igen "nä den verkar ju inte gilla människor". I värsta fall hade hon kanske pussat ihjäl den lilla tanten, just därför ska hon lära sig att man bara får pussa på utvalda men det sa jag inte...
Vid ett annat tillfälle stannade en bil vid mötet och vevade ner rutan för att säga att hunden var så liten och söt.
Vad ska man säga? Måste han ha en stor skylt fastsatt på huvudet att idag vill vi inte hälsa?