Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Santo är så himla pratig, är era valpar också det eller är det typiskt för whippar?

Ex, när han slår sig sitter han och "gråter" (piper, pratar, ylar) tills man kommer och tröstar honom, då är han som ett barn som lugnar sig och sedan slutar :laugh:
Det är vanligt att vinthundar är "drama queens". Min borzoi skriker för minsta lilla. Han fick en sticka från ett torrt grässtrå mellan tårna en gång när vi var ute, han följde upp detta med att lägga sig ned på marken och skrika som om han brutit lårbenet. Det är lite pinsamt när folk vänder sig om och tittar som om man misshandlar hunden.

Det är vanligt att vinthundar är "drama queens". Min borzoi skriker för minsta lilla. Han fick en sticka från ett torrt grässtrå mellan tårna en gång när vi var ute, han följde upp detta med att lägga sig ned på marken och skrika som om han brutit lårbenet. Det är lite pinsamt när folk vänder sig om och tittar som om man misshandlar hunden.

Haha ja.. Känner igen det där, min kompis whippets brukar gnälla rätt bra om de får en smäll av vår andra hund när de busar!

Samma här. Däremot, om de bryter klobenet eller annat som verkligen borde göra ont, inte sjutton går det att få dem att säga minsta pip då...

Åååh suris :rage: man kan inte lämna nått framme där han når för då är han där och äter upp de o nu hade jag dörren öppen till soppåsen och kompostpåsen o vem är inte nere i kompostpåsen o äter????? :rage: Hoppas han intr blir dålig bara

När började era valpar sova hela natten? Hur gamla är dom nu och när går ni första och sista rundan?
Tror att hon var 3-3 1/2 månad när hon började sova hela nätterna. Det hela försenades en del av att jag snabbt började vakna av mig själv på nätterna och tänkte "äh, jag är vaken, jag kan lika gärna rasta valp" :p nu är hon 6 månader, jag rastar henne sista gången precis innan jag lägger mig och släpper ut henne på uteplatsen när jag vaknar. Det brukar bli att sista gången blir mellan 22-00 och första gången på morgonen är vid kl 8.

När började era valpar sova hela natten? Hur gamla är dom nu och när går ni första och sista rundan?

Min var nog runt 10-11 veckor om jag minns rätt, sedan dess har han väckt mig en natt och behövt gå ut. Idag är han 4 månader och vi går ut sista gången mellan 22-00 och första gången på morgonen mellan 8-9.30 ca. Ibland väcker han mig på morgonen och vill ut och ibland är det jag som får dra upp honom :)

Otis var uppe och härjade en del på nätterna ganska länge, han kan fortfarande göra det ibland även om det är mera sällsynt nu, 11 månader gammal. Nu är det sällan för att han är nödig, mer för att han blir rastlös :p

Tiken sov hela nätter från början.

Busat i snön på morgonrundan!

DSC_8722_1_zpsqjw5xida.jpg

DSC_8675_1_zpsrapgxvmu.jpg

DSC_8606_1_zpsmyi8ibg6.jpg

DSC_8731_1_zpsif4ic6dg.jpg

DSC_8680_1_zps1vnkmqlt.jpg

Tack för era svar! Min är 10 veckor idag och har sovit hela nätter i över en vecka. Sista rundan ca 22.30 och ibland får jag väcka henne till frukost kl 8. Helt sjukt att hon kan hålla sig så länge på natten när hon inte kan hålla sig alls på dagen. :cautious::D

GALEN valp ikväll. -16 och när jag öppnat dörren för att vi ska gå ut ser han ut som "skämtar du???". Inte mycket motion ute idag alltså och det märks... bläh. Bajsa är också knepigt, det är ju djupsnö på alla hans bajsställen! Två språng ut i djupsnön, sen tvärvände han och tyckte att nu ville han gå in igen. Fjant.

Och min valp ääälskar snön och vägrar gå in. Har fullt upp med att busa så hon hinner knappt kissa och :turd:. Det gör vi inne i värmen istället.. :cautious:

Matte och husse är skittråkiga men alla grannar som ska hälsa är underbara! :love::yuck:

Hon har även börjat krångla med maten. Från att vara som en dammsugare till att få truga i henne det sista. Kan dom ha förstoppning fast det kommer avföring? :crazy:

:banghead:

Och min valp ääälskar snön och vägrar gå in. Har fullt upp med att busa så hon hinner knappt kissa och :turd:. Det gör vi inne i värmen istället.. :cautious:

Matte och husse är skittråkiga men alla grannar som ska hälsa är underbara! :love::yuck:

Hon har även börjat krångla med maten. Från att vara som en dammsugare till att få truga i henne det sista. Kan dom ha förstoppning fast det kommer avföring? :crazy:

:banghead:

Om hunden har förstoppning så försöker den bajsa om och om igen utan att något kommer, så du behöver nog inte vara orolig :)

Woho, Tages jaktinstinkt har vaknat till liv :D Rasen ska ju ta råttor och liknande och vi har problem med råttor på gården så det är mer än välkommet :p

GALEN valp ikväll. -16 och när jag öppnat dörren för att vi ska gå ut ser han ut som "skämtar du???". Inte mycket motion ute idag alltså och det märks... bläh. Bajsa är också knepigt, det är ju djupsnö på alla hans bajsställen! Två språng ut i djupsnön, sen tvärvände han och tyckte att nu ville han gå in igen. Fjant.
Aktivera hjärnan lite så lugnar han sig förhoppningsvis :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka