Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Woho, Tages jaktinstinkt har vaknat till liv :D Rasen ska ju ta råttor och liknande och vi har problem med råttor på gården så det är mer än välkommet :p

Ladda fångade en mus på Gärdet häromdagen :eek:

Jag blev så jäkla förvånad, rätt var det var kom hon med en mus i munnen. Jag fick den i handen, men den såg hel och pigg ut förutom att hjärtat skenade på den stackaren, så jag sparkade hål på skaren och satte ner den vid en grästuva... :p

Jag blev så jäkla förvånad, rätt var det var kom hon med en mus i munnen. Jag fick den i handen, men den såg hel och pigg ut förutom att hjärtat skenade på den stackaren, så jag sparkade hål på skaren och satte ner den vid en grästuva... :p
Ja, Tage fångade faktiskt en mus igår när sambon gick en lite längre runda med honom. Men han hade tappat den och musen sprang iväg. Men visste inte om jag "vågade" skriva det här på forumet, tänkte att några kanske skulle tycka synd om musen ;) Men bor en i hus där det finns både möss och en råtta som kryper i väggarna är känslorna gentemot möss och råttor endast negativa :p

Ja, Tage fångade faktiskt en mus igår när sambon gick en lite längre runda med honom. Men han hade tappat den och musen sprang iväg. Men visste inte om jag "vågade" skriva det här på forumet, tänkte att några kanske skulle tycka synd om musen ;) Men bor en i hus där det finns både möss och en råtta som kryper i väggarna är känslorna gentemot möss och råttor endast negativa :p

Ja, jag hade nog haft en annan inställning om hon fångat den inomhus... :p

Jag kan bli superblödig för sådana saker :D Men jag tycker att den var "på rätt plats" på Gärdet, så där fick den gärna vara.
Nu har hon ju blivit helgalen på att leta möss i varje tuva dock :p

Ja, jag hade nog haft en annan inställning om hon fångat den inomhus... :p

Jag kan bli superblödig för sådana saker :D Men jag tycker att den var "på rätt plats" på Gärdet, så där fick den gärna vara.
Nu har hon ju blivit helgalen på att leta möss i varje tuva dock :p
Ja, han tog den inte inomhus heller så det var ju skönt :p Men de rör sig bara där vi hör dem men inte kan se dem.
Hade det varit blodspår eller så efter musen hade jag tyckt det varit jobbigt men nu verkade den vara oskadd. Den sprang i riktning mot grannen ;)

När min ena hund gräver upp sork, så sitter hon och tittar på dom.....tills den andra hunden kommer. Då säger det bara smack och så är det en sork mindre :angel:

Universums sämsta mobilbild :angel: lilleman 18v!
2016-01-15%2012.53.42_zpsb5hpyfkh.png

Ja, han tog den inte inomhus heller så det var ju skönt :p Men de rör sig bara där vi hör dem men inte kan se dem.
Hade det varit blodspår eller så efter musen hade jag tyckt det varit jobbigt men nu verkade den vara oskadd. Den sprang i riktning mot grannen ;)

Ja, precis, det var likadant med den Ladda fångade. Hon levererade den till handen på mig, så jag kunde ju t om kolla ganska ingående på den och se att den inte var skadad :)

Oj, så hon lyckades fånga den och hålla kvar den utan att döda den? :eek:

En gång när jag var ute på kvällsrastning med Aysu så stack hon plötsligt ner huvudet mot marken, jag märkte att hon hade något i munnen som hon inte släppte på kommando (vilket hon vanligtvis alltid gör). La min hand över nosryggen för att kunna öppna munnen på henne... Då hamnade fingrarna på ena sidan mot ett mushuvud och på andra sidan munnen stack bakdelen med långa svansen ut. FY vad skrämd jag blev. Jag vet inte om Aysu dödade den eller om hon hittade en mus som dött av annan anledning, men den var ljummen på pälsen. Helt stilla, så antingen var den stel av skräck eller död. Det var på tok för mörkt för att jag skulle kunna se någonting. Tvivlar inte en sekund på att hon hade både huggit sönder den och svalt den om jag inte varit där och lagt mig i...

Oj, så hon lyckades fånga den och hålla kvar den utan att döda den? :eek:

En gång när jag var ute på kvällsrastning med Aysu så stack hon plötsligt ner huvudet mot marken, jag märkte att hon hade något i munnen som hon inte släppte på kommando (vilket hon vanligtvis alltid gör). La min hand över nosryggen för att kunna öppna munnen på henne... Då hamnade fingrarna på ena sidan mot ett mushuvud och på andra sidan munnen stack bakdelen med långa svansen ut. FY vad skrämd jag blev. Jag vet inte om Aysu dödade den eller om hon hittade en mus som dött av annan anledning, men den var ljummen på pälsen. Helt stilla, så antingen var den stel av skräck eller död. Det var på tok för mörkt för att jag skulle kunna se någonting. Tvivlar inte en sekund på att hon hade både huggit sönder den och svalt den om jag inte varit där och lagt mig i...

Haha, japp!
Hon har ett ganska mjukt grepp, så hon använde väl munnen som någon form av behållare :p Hade hon bara fått tillåtelse hade hon nog mer än gärna dödat den...

Den här var väldigt alive, och eftersom jag fick den i handen så kunde jag kolla på den ganska ingående :up:

Ger snart upp det här med färskfoder på valpen.. Lite sämre i magen igen, inte så att vi springer ut på nätterna men när han bajsat första gången och sedan bajsar igen kommer det löst/slem. Han har dessutom börjat äta det sämre igen.. What to do?

Ger snart upp det här med färskfoder på valpen.. Lite sämre i magen igen, inte så att vi springer ut på nätterna men när han bajsat första gången och sedan bajsar igen kommer det löst/slem. Han har dessutom börjat äta det sämre igen.. What to do?
Vilket färskfoder kör du på? Testa ett annat? Det är ju absolut inget som säger att en hund fungerar på alla färskfoder, precis som inte alla torrfoder passar.

Vilket färskfoder kör du på? Testa ett annat? Det är ju absolut inget som säger att en hund fungerar på alla färskfoder, precis som inte alla torrfoder passar.

Fortfarande Nordic bas. Vill inte ge mush eller voh då det är för dyrt för min smak, vet inte om jag kan få tag på nått annat heller..

Min valp bestämde sig för att börja löpa sisådär 2 dagar sen... tidig känns det som. Men hon håller sig hyfsat rent så hade det inte varit för blodfläckarna på bakbenen så hade jag nog helt missat det ;)

Min lilla tjej blev 10 månader nu i början av januari och idag debuterade vi på tävlingsbanan i rallylydnad! Inga toppoäng men kvalificerat resultat :banana: Lillskruttan skötte sig exemplariskt,var matte som sjabblade bort poäng :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka