Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns lite som de som inte röntgar pga de inte har råd/det är dyrt :confused:
Man bara: jaha, men när du köpte hunden så visste du ju att om 2 år behöver du lägga ca 2k på röntgen/patellaundersökning, det går inte att börja spara till det då? Om hunden kostar 12k kan du väl spara ihop till 14k innan du köper den? Jag har svårt att förstå det argumentet!O_o

Visade sig att hen som ställde frågan var uppfödare. Ännu märkligare? Hen hade tydligen "haft kennelnamn sedan 2007 faktiskt" och funderade nu på en tredje ras, om jag förstod rätt... :cautious:

Nu när jag tog bort foppatofflorna så provade Ebrah att stjäla mina svindyra vinterkängor istället :banghead: Såå jag satte kompostgaller runt hela skohyllan och då somnade hon :devil: Det börjar kännas som om det helt klart går att utöka promenadlängden nu, hoppas att det även kan medföra att hon slutar stjäla skor. Inte riktigt rätt årstid för att gå barfota!
Köp ett par nya Foppa och ge henne dina gamla :) Mina valpar fick ha ett par utgångna foppa i valphagen och oj så dom älskade dom :p NU finns dom tuggade i skostället och ibland tar valpen fram en - men mina som jag använder rör hon inte :)

Suris blev dålig i magen inatt men han var duktig o ställde sig vid dörren o visade att han ville ut
Om de inte blir bättre blir de ingen valpkurs ikväll

Har era valpar förstört mycket? Jag tror vi varit väldigt förskonade när det gäller det! När hon var pytteliten så tog hon nån leksak för ungarna ibland så det är lite bitmärken men har nog aldrig bitit sönder nåt som inte är hennes. Hon smakade på hörnet upp till trappan också men det var en gång och aldrig mer.

Två mac-laddare, fyra köksstolar (tuggat sönder dynorna på 3, tuggat på ryggen på en), några skor, tre dörrlister, galgar (trägalgar är en stor favorit!) och en matta.
Men inte så mycket för att vara en wachtelvalp :p

Mindre skador än jag väntade mig. Mest är det dotterns leksaker som fått lite stryk för de ligger framme där hans leksaker också ligger och självklart KAN det ju vara svårt att skilja på dem...

Har era valpar förstört mycket? Jag tror vi varit väldigt förskonade när det gäller det! När hon var pytteliten så tog hon nån leksak för ungarna ibland så det är lite bitmärken men har nog aldrig bitit sönder nåt som inte är hennes. Hon smakade på hörnet upp till trappan också men det var en gång och aldrig mer.

Tonto har ätit upp en soffa (tuggat lite på en annan) och tuggat sönder fönsterlist. :angel: 10 par skor kanske? 3 par träningsbyxor. Laddare, USB sladdar, X-box kontroller. En golvlist. Ett träd i trädgården. Strumplådan har blivit lite skabbig, sin kylmatta. 2-3 hundsängar... filtar... alla leksaker dom får.

Han kan öppna dörrar och grindar... skåp och luckor, så oftast är det att han öppnat och plockat fram egna saker att äta på! Soffan och fönsterlisten åt han upp när jag dammsög på nedervåningen, vid två olika tillfällen. :cautious:

Två mac-laddare, fyra köksstolar (tuggat sönder dynorna på 3, tuggat på ryggen på en), några skor, tre dörrlister, galgar (trägalgar är en stor favorit!) och en matta.
Men inte så mycket för att vara en wachtelvalp :p

Var det inte ett tv-spel/julklappar när han var hos några föräldrar en helg också? Har för mig att jag skrattade då jag grät.

Just det.. Han rev ner en stenstaty den helgen också, som gick i kras.

Hade förträngt det :angel:

Meeeen han är ju så rackarns go att man bara vill äta upp honom ändå :love:

12479454_523478644492086_745587753_n.jpg

Han är dock hos mina föräldrar på heltid nu fram till slutet på februari (förutom de helgerna jag är hemma då). Vi ska nämligen sälja lägenheten i huvudstaden och vill inte råka ut för några onödiga renoveringar innan den är såld och överlämnad :D

Har era valpar förstört mycket?
Nej :banana: Ebrah har tuggat lite på några sladdar, min mobilladdare gick sönder. Annars har allt klarat sig, till viss del för att jag varit snabb på att ta saker ifrån henne :angel:

Hennes moster därifrån... Hon tuggade på allt(!) förutom skor. Detta inkluderade väggar, golv och hon förstörde någon soffa, bord, flera stolar... När hon bara hade gett sig på lipsyl, hudkrämer, pennor eller annat smått så var jag glad ;) hon kunde utan problem ligga med en tuggpinne och gå iväg för att hämta en hårborste eller något. Att som förstavalpsägare få en extremt energisk valp som sedan skadar sig är inte helt idealiskt om vi säger så... Troligen var hon inte mycket vildare än Ebrah egentligen, men jag har som tur är lärt mig en hel del om hundar på 7år.

Inser att min valp än så länge verkligen är übersnäll. 5 månader nu och har endast knaprat lite på skohyllan och lite på datastolens ena plastgrej. Det kliar i tänderna vid tandbytet :) I övrigt har hon dragit ner 4 foppatofflor några gånger när hon varit ensam hemma, men inte ens gnagt på dom - inte ens på det paret hon får gnaga på :D är glad då jag varit klantig och inte tagit ur mina 800-kronors specialgjutna sulor ur mitt Foppa-par :p

Den alltid lika avslappnade blicken på min galna unghund :rofl:. Benen har vuxit på henne på sistone och allt busande i snön har gjort sitt. Nu hänger hon med grabbarna när de kutar för fullt!

12541057_10153476907058666_1406915243516250086_n.jpg
12439268_10153476907368666_304072230498614750_n.jpg
12522939_10153476907623666_1651716412288903886_n.jpg
12472247_10153476905738666_4519061188544378725_n.jpg

Avslutade med att äta upp sista resterna av årets bagge. Perfekt sysselsättning efter hård fysträning!
12565415_10153476771728666_5084138948963558494_n.jpg

Han åt även upp min nya concealer häromdagen. Hade lagt upp sminket i pedagogisk ordning på toalocket, och var helt säker på att jag faktiskt lagt den nyinköpta concealern där också, typ först i raden av smink, alldeles nyss.
Letade som en idiot, men tänkte att jag kanske lagt den på ett annat bra ställe.
Dagen efter hittade jag den, i microskopiska delar (identifierade den på korkarna, som faktiskt var ganska hela...) under köksbordet :cautious: Hörde inte ens när han krossade den.

Undrar hur mycket jag har förträngt egentligen? :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka