Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förutom näsan som ska iväg och göra nått, och därmed ser helt sned ut! :D

Har också en där näsan smiter... :D

21112015.jpg

Var ute och gick med Betty på vår dagliga runda. Skötte sig utmärkt och lyssnade himla fint. När vi börjar närma oss hemmet kommer vi fatt en äldre man med sin flat hane. Hunden var väldigt intresserad av Betty, hon sket dock totalt i honom för hon frös och ville hem. Mannen börjar prata med oss så vi slår följe den sista biten (bra träning tänkte jag, nu får matte anstränga sig och vara social. Hatar att småprata egentligen) men han pratade på som aldrig förr kändes det som så det var bara att le och hålla med. Han hade bland annat tagit svenskt lydnads champion med sin förra hund (denna var uppenbart inte lika tränad för min 3 månaders slyngel gick bättre i koppel haha). Rolig gubbe "du kan få följa med hem och titta på mina priser och bilder från när jag tävlade lydnad" "jag är ingen snuskgubbe, det finns så mycket konstigt folk här i världen men jag ja har barnbarn och fru och tycker bara om mina hundar" "ursh för såna där snuskgubbar som vill ha unga tjejer. Förstår dom inte bättre? " jag hade bråttom till jobbet så tackade artigt nej men kanske någon annan gång. Han kände sig nog ensam, frugan jobbade fortfarande och han var pensionär. Han tyckte förövrigt att det sög att vara pensionär och bli gammal och vänta på att dö. Min lilla hund? Jodå hon skötte sig så jäkla bra att jag nästan började gråta. I slutet av vår gemensamma promenad kände jag att nu kan de få hälsa (hans hund höll mer eller mindre på att dö av nyfikenhet) och Betty gick fram nosade lite sen gick hon tillbaka till mig och tyckte att jag kunde bära henne för att hon minsann frös.

Idag blir hon tre månader :bump:

Har era valpar förstört mycket? Jag tror vi varit väldigt förskonade när det gäller det! När hon var pytteliten så tog hon nån leksak för ungarna ibland så det är lite bitmärken men har nog aldrig bitit sönder nåt som inte är hennes. Hon smakade på hörnet upp till trappan också men det var en gång och aldrig mer.

Ascot som nu är 10 mån har troligen förstört mer än vi vet :meh:. Upptäckte häromdagen att matsalsbordet hade fått bitmärken samt en av matsalsstolarna, tack och lov dock inte de från 1600-talet :up:. Vad vi vet är det ett antal T-shirtar och ett par pyjamasbyxor (någon gillar att gå mysa med kläderna), någon golvlist på jobbet :o, kompisens köksbord har fått bitmärken :o, och som sagt vårt bord och stol.... Glömmer säkert saker. Dock har han inte bitit på någon sko, de ska bara bäras runt på...

Ascots minuskonto är snarare i veterinärskostnaden för att kräkas upp saker än i vad han har förstört. Den dummern ska ju äta upp saker, särskilt tyget från och innehållet i leksakerna. O_o Här har mjuka leksaker inte har legat framme på läänge...

Var ute och gick med Betty på vår dagliga runda. Skötte sig utmärkt och lyssnade himla fint. När vi börjar närma oss hemmet kommer vi fatt en äldre man med sin flat hane. Hunden var väldigt intresserad av Betty, hon sket dock totalt i honom för hon frös och ville hem. Mannen börjar prata med oss så vi slår följe den sista biten (bra träning tänkte jag, nu får matte anstränga sig och vara social. Hatar att småprata egentligen) men han pratade på som aldrig förr kändes det som så det var bara att le och hålla med. Han hade bland annat tagit svenskt lydnads champion med sin förra hund (denna var uppenbart inte lika tränad för min 3 månaders slyngel gick bättre i koppel haha). Rolig gubbe "du kan få följa med hem och titta på mina priser och bilder från när jag tävlade lydnad" "jag är ingen snuskgubbe, det finns så mycket konstigt folk här i världen men jag ja har barnbarn och fru och tycker bara om mina hundar" "ursh för såna där snuskgubbar som vill ha unga tjejer. Förstår dom inte bättre? " jag hade bråttom till jobbet så tackade artigt nej men kanske någon annan gång. Han kände sig nog ensam, frugan jobbade fortfarande och han var pensionär. Han tyckte förövrigt att det sög att vara pensionär och bli gammal och vänta på att dö. Min lilla hund? Jodå hon skötte sig så jäkla bra att jag nästan började gråta. I slutet av vår gemensamma promenad kände jag att nu kan de få hälsa (hans hund höll mer eller mindre på att dö av nyfikenhet) och Betty gick fram nosade lite sen gick hon tillbaka till mig och tyckte att jag kunde bära henne för att hon minsann frös.

Idag blir hon tre månader :bump:
Duktig Betty:)

Min lilla Disa-plutt har varit på hund-dagis i två dagar - och det har gått jättebra!!
Jag kände mig som en skurk i måndags morse när jag lämnade en fem månader gammal valp på dagis... Men det körde ihop sig rejält på jobb, och jag var tvungen att åka på möten både i måndags och idag. Efter att desperat ha jagat hundvakt utan framgång, så återstod bara att ringa hunddagiset.
Och det har alltså gått riktigt bra. Disa har fått dela box med en lugn, stadig fransk bulldog, och när jag kom för att hämta Disa idag så låg de och sov tätt illsammans i frallans korg.
Men imorgon är allt som vanligt igen - Disa och jag åker till kontoret tillsammans. Nu vet jag i alla fall att hon fixar att vara på dagis om det skulle behövas fler gånger - skönt!

Valpen har fått för sig att det är gott att tugga på väggen... Tur att moster Wahidah redan varit på samma vägg och att jag inte brytt mig om att åtgärda det så att rummet redan behöver renoveras....

Vaknade upp med insikten om att min lilla skrutt fyller ett år om en månad?!! :eek:
Hur gick det här till? Satt och smådrömde igår om ytterligare en valp, Lasse har varit så enkel att jag utan problem hade kunnat plockat på mig ett par till. :love:

12573897_10153144903851741_1278249458310645727_n.jpg

Valpen har fått för sig att det är gott att tugga på väggen... Tur att moster Wahidah redan varit på samma vägg och att jag inte brytt mig om att åtgärda det så att rummet redan behöver renoveras....
Hur tuggar en hund på en vägg? Det är ju en platt yta och inget att få tag i? :p

Idag fick Tage gå lös en bit för första gången på vår långrunda. Vid oss finns inga bilfria vägar att gå på så när som helst kan det komma en bil. Men en bit av rundan går på grusväg så där är lite mindre trafik, resten av rundan går på 70-väg, så där fick hundarna springa lösa en sträcka. Såklart kom det en stor lastbil i full fart nästan direkt efter att jag släppt Tage, men det gick bra trots att mitt hjärta satt i halsgropen :p Men Tage var så himla duktig, kom direkt när jag ropade och gick fint vid min sida när vi skulle gå i en kurva där jag inte kunde se ifall det kom en bil längre fram. Han är alltid en så positiv överraskning i alla sammanhang :love:
Film på en inkallning

Idag får valpis en fet guldstjärna för idag har han varit ensam i ca 2 timmar utan att gnälla en enda gång. Han fick lite färskfoder i en leksak när jag gick så det höll honom upptagen en stund. När han var klar gick han direkt och la sig och sov :banana: Det firades med en riktigt härlig skogspromenad i solen!

Idag blir han dessutom 18 veckor, så en ny bild blev det också!
2aiil1j.jpg

Hur tuggar en hund på en vägg? Det är ju en platt yta och inget att få tag i? :p

Jadu... Det verkar som om tapeterna blir lite mjuka och på något vis går att nypa tag i om hunden slickar tillräckligt länge på dem. Är det sedan gipsväggar så går det ju att fortsätta... Väggarna här är verkligen förj*vligt fula, men jag hoppas på att flytta snart :angel:

Jag står på Tages uppfödares valplista till nästa kull :angel::angel::angel:

Min uppfödare har ett par kullar inplanerade nu till våren, men det är inte kombinationer som jag känner att jag måste ha en valp ur. Och jag menar, även om Lasse är enkel får jag nog vara liiite realistisk. 100% studier, eget företag, extrajobb och blivande hjälpinstruktör på vår bk, samtidigt som jag ska försöka få Lasse i form att starta bruksspår akl (båda är nybörjare) till sommaren. Nja. Lite stressigt med ännu en valp hade det kanske blivit...

Men vad hjälper det när det finns en alldeles fantastiskt fin, röd (!) cardigantik till salu just nu... :angel::love:

Jadu... Det verkar som om tapeterna blir lite mjuka och på något vis går att nypa tag i om hunden slickar tillräckligt länge på dem. Är det sedan gipsväggar så går det ju att fortsätta... Väggarna här är verkligen förj*vligt fula, men jag hoppas på att flytta snart :angel:
Haha ja, herregud vad de kan hitta på di små liven ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023