Nu är hon vägd - drygt 4 kg visade vågen på. Inte långt kvar till matchvikt för vuxen tik (5-7 kg)!Hur gammal är hon nu och vad väger hon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är hon vägd - drygt 4 kg visade vågen på. Inte långt kvar till matchvikt för vuxen tik (5-7 kg)!Hur gammal är hon nu och vad väger hon?
Hur mycket väger han nu? ebrah äter ca 700g mat nu tror jag. Tippar på att hon kommer väga ca 20kg när hon blir vuxen.
Valpkurs ikväll och det var riktigt roligt! Trött hundbäbis på slutet
Instruktören tror att Chess kommer bli en stor tjej. Har lite den känslan jag också men har ingen erfarenhet av hoffe sen innan så det är svårt att säga Hon är större än min mammas kelpiehane nu iaf och större än goldenhanen som vi går kurs ihop med och han är en månad äldre Hon växer så det knakar så mycket vet jag iaf
Min äter max 500g om dagen och väger väl 22-23 kg. Önskar att skrället kunde äta lever så att jag skulle kunna Barfa. Då skulle han kunna sätta i sig ett kg mat vid en måltid.
Ebrah gillar inte heller lever, men det slinker ner om jag klipper den i småbitar och blandar med äggula. Eller ja, "gillade inte" är mer rätt sak att säga, nu tror jag nästan att hon skulle äta även om jag inte blandade med äggulan. Det finns ju emmzo som har lever i maten, det är malt med köttet då, så om din dåre kan gilla de korvarna borde det ju fungera att barfa? Har du tur så är han som Ebrah och bara behöver vänja sig vid smaken lite.
Vad roligt med kurs! Vad får ni göra på eran kurs?
Tonto ska få vara med på en till vaplkurs som börjad nu på söndag. Mest för att jag är uttråkad. Kan ju vara kul att åka och träffa lite folk och hundar. (Blir lydnad och spårkurs om ett par månader när som börjar dra igång.)
Jag har hittills inte hittat något som Otis inte äter... Han äter t om citron, och slickar mina fingrar efteråt...
Stor tjej nu juNu är hon vägd - drygt 4 kg visade vågen på. Inte långt kvar till matchvikt för vuxen tik (5-7 kg)!
Det gör min med, han äter nästan alla slags grönsaker och frukter! Men hundmat alá färskfoder... helst inte.
Fy så hemskt! Men så bra du agerade.Allt slinker ner här med och ibland lite väl fort. Igår käkade hundarna lammrevben, vilket dom ofta gör och alla inklusive valpen är supernoga med att tugga ordentligt på ben - men av någon anledning så svalde valpen yttersta änden (där det är brosk och fett) och satte det i halsen. Valpen fick panik och jag fick jobba hårt för att få fatt i henne, vända upp-och-ner på henne, dunka henne i bröstkorgen och till slut köra ner handen i halsen på henne (där blev jag rätt rejält tuggad på, för hon fick ännu mer panik då). Jag kände biten, men fick inte fatt i den då den satt så långt ner , men lyckades till slut rycka på den så pass att den svaldes.....och hängandes upp-och-ner så kräktes hon över hela mig. Direkt efter så kutade hon järnet för att kolla att ingen av dom andra hundarna hade snott resten av henne ben
Puh - första gången valpen sätter i halsen. Runt juletid satte min äldsta glupska hund en liten, liten köttbulle i halsen, bara för att hon försökte svälja den utan en endaste tugga
Allt slinker ner här med och ibland lite väl fort. Igår käkade hundarna lammrevben, vilket dom ofta gör och alla inklusive valpen är supernoga med att tugga ordentligt på ben - men av någon anledning så svalde valpen yttersta änden (där det är brosk och fett) och satte det i halsen. Valpen fick panik och jag fick jobba hårt för att få fatt i henne, vända upp-och-ner på henne, dunka henne i bröstkorgen och till slut köra ner handen i halsen på henne (där blev jag rätt rejält tuggad på, för hon fick ännu mer panik då). Jag kände biten, men fick inte fatt i den då den satt så långt ner , men lyckades till slut rycka på den så pass att den svaldes.....och hängandes upp-och-ner så kräktes hon över hela mig. Direkt efter så kutade hon järnet för att kolla att ingen av dom andra hundarna hade snott resten av henne ben
Puh - första gången valpen sätter i halsen. Runt juletid satte min äldsta glupska hund en liten, liten köttbulle i halsen, bara för att hon försökte svälja den utan en endaste tugga