Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Valpkurs ikväll och det var riktigt roligt! Trött hundbäbis på slutet :p

Instruktören tror att Chess kommer bli en stor tjej. Har lite den känslan jag också men har ingen erfarenhet av hoffe sen innan så det är svårt att säga :) Hon är större än min mammas kelpiehane nu iaf och större än goldenhanen som vi går kurs ihop med och han är en månad äldre :) Hon växer så det knakar så mycket vet jag iaf :D

Hur mycket väger han nu? ebrah äter ca 700g mat nu tror jag. Tippar på att hon kommer väga ca 20kg när hon blir vuxen.

Min äter max 500g om dagen och väger väl 22-23 kg. Önskar att skrället kunde äta lever så att jag skulle kunna Barfa. Då skulle han kunna sätta i sig ett kg mat vid en måltid.

Valpkurs ikväll och det var riktigt roligt! Trött hundbäbis på slutet :p

Instruktören tror att Chess kommer bli en stor tjej. Har lite den känslan jag också men har ingen erfarenhet av hoffe sen innan så det är svårt att säga :) Hon är större än min mammas kelpiehane nu iaf och större än goldenhanen som vi går kurs ihop med och han är en månad äldre :) Hon växer så det knakar så mycket vet jag iaf :D

Vad roligt med kurs! Vad får ni göra på eran kurs? :)

Tonto ska få vara med på en till vaplkurs som börjad nu på söndag. Mest för att jag är uttråkad. Kan ju vara kul att åka och träffa lite folk och hundar. :D (Blir lydnad och spårkurs om ett par månader när som börjar dra igång.)

Min äter max 500g om dagen och väger väl 22-23 kg. Önskar att skrället kunde äta lever så att jag skulle kunna Barfa. Då skulle han kunna sätta i sig ett kg mat vid en måltid.

Ebrah gillar inte heller lever, men det slinker ner om jag klipper den i småbitar och blandar med äggula. Eller ja, "gillade inte" är mer rätt sak att säga, nu tror jag nästan att hon skulle äta även om jag inte blandade med äggulan. Det finns ju emmzo som har lever i maten, det är malt med köttet då, så om din dåre kan gilla de korvarna borde det ju fungera att barfa? Har du tur så är han som Ebrah och bara behöver vänja sig vid smaken lite.

Ebrah gillar inte heller lever, men det slinker ner om jag klipper den i småbitar och blandar med äggula. Eller ja, "gillade inte" är mer rätt sak att säga, nu tror jag nästan att hon skulle äta även om jag inte blandade med äggulan. Det finns ju emmzo som har lever i maten, det är malt med köttet då, så om din dåre kan gilla de korvarna borde det ju fungera att barfa? Har du tur så är han som Ebrah och bara behöver vänja sig vid smaken lite.

Det måste vara köttbitar. :down: Han gillar inte malt kött/Ben egentligen, men äter det bättre än torrfoder nu.

Vad roligt med kurs! Vad får ni göra på eran kurs? :)

Tonto ska få vara med på en till vaplkurs som börjad nu på söndag. Mest för att jag är uttråkad. Kan ju vara kul att åka och träffa lite folk och hundar. :D (Blir lydnad och spårkurs om ett par månader när som börjar dra igång.)

Ja riktigt kul! Det var andra tillfället idag och vi fick göra övningar med olika belöningssätt, godis och leksak. Förra gången var det teori och lite bus. Vi skulle vara fyra stycken men blev bara två, men det är bra miljöträning ändå och bra att ha nån som kikar och ger tips och feedback! :)

Mötte en granne när jag gick av spårvagnen idag, han hade med sig "lillhunden", sin Amerikanska Bulldog hane som ska fylla 1 år om nån vecka (han är vansinnigt fin, jag som inte brukar gilla "bullhundar"). Agerade lite hjälpande hand när vi ändå gick åt samma håll och så blev det en del hundsnack.

Fick frågan "hur gammal är din lilla nu? Hon måste väl vara något halvår eller så?" Där hade han allt koll ;) . Sen får jag frågan "har hon bitit sönder mycket?". Nja, ett par laddare, något par skor, ett par gosedjur har fått sätta livet till.

Då säger han "du vet den där skjutdörren vi har till köket?"
Jag "mmmm"
Han "vi har ett hål mitt i den dörren, sen saknar vi ett antal lister, kablar och väskor"

Tack gode gud för att min hund är såpass billig i drift ändå. Men ja, en hund på runt 45 kg och av den typen kan nog göra en del skada om de går på demoleringsjakt.

Maken vägde Chess igår kväll och vågen visade 19 kg! Når jag mätte henne häromdagen fick jag henne till ca 52 cm :)

Hon var ju en liten plutt på under 5 kg när vi hämta henne :o

Det gör min med, han äter nästan alla slags grönsaker och frukter! Men hundmat alá färskfoder... helst inte.

Det slinker ned lika snabbt här.. Om inte ännu snabbare :p Han äter allt jag har erbjudit honom, han är helt makalös! Allt från lever till oliver till citron till hundmat till hudslamsor till allt :p

Allt slinker ner här med och ibland lite väl fort. Igår käkade hundarna lammrevben, vilket dom ofta gör och alla inklusive valpen är supernoga med att tugga ordentligt på ben - men av någon anledning så svalde valpen yttersta änden (där det är brosk och fett) och satte det i halsen. Valpen fick panik och jag fick jobba hårt för att få fatt i henne, vända upp-och-ner på henne, dunka henne i bröstkorgen och till slut köra ner handen i halsen på henne (där blev jag rätt rejält tuggad på, för hon fick ännu mer panik då). Jag kände biten, men fick inte fatt i den då den satt så långt ner :nailbiting:, men lyckades till slut rycka på den så pass att den svaldes.....och hängandes upp-och-ner så kräktes hon över hela mig. Direkt efter så kutade hon järnet för att kolla att ingen av dom andra hundarna hade snott resten av henne ben :cautious:

Puh - första gången valpen sätter i halsen. Runt juletid satte min äldsta glupska hund en liten, liten köttbulle i halsen, bara för att hon försökte svälja den utan en endaste tugga :banghead:

Stolt över valpen! 2 timmar utan mig och bara en liten, liten kisspöl i extrarummet (eftersom han var ute vid 7 och kissade inte på den ordentliga morgonrundan vid 8..). Inget tuggat på och huset såg ut som när jag gick :D

Allt slinker ner här med och ibland lite väl fort. Igår käkade hundarna lammrevben, vilket dom ofta gör och alla inklusive valpen är supernoga med att tugga ordentligt på ben - men av någon anledning så svalde valpen yttersta änden (där det är brosk och fett) och satte det i halsen. Valpen fick panik och jag fick jobba hårt för att få fatt i henne, vända upp-och-ner på henne, dunka henne i bröstkorgen och till slut köra ner handen i halsen på henne (där blev jag rätt rejält tuggad på, för hon fick ännu mer panik då). Jag kände biten, men fick inte fatt i den då den satt så långt ner :nailbiting:, men lyckades till slut rycka på den så pass att den svaldes.....och hängandes upp-och-ner så kräktes hon över hela mig. Direkt efter så kutade hon järnet för att kolla att ingen av dom andra hundarna hade snott resten av henne ben :cautious:

Puh - första gången valpen sätter i halsen. Runt juletid satte min äldsta glupska hund en liten, liten köttbulle i halsen, bara för att hon försökte svälja den utan en endaste tugga :banghead:
Fy så hemskt! Men så bra du agerade. :bow:

Åh fy fasen! :eek:

Alltså hur bemöter man dessa människor som känner att de måste stanna och klappa den lilla söta hunden? :banghead:

Vill ha en hund som skiter i allt utom mig oavsett om hon går i koppel eller är lös och då måste det ju miljötränas där man möter folk. Så idag var vi ute på gatorna och gick i koppel och den enda fotgängare vi mötte nästan ropade efter oss att vi skulle stanna så han fick klappa den lilla hunden och riktigt ökade tempot när han skulle över vägen. Vafan man frågar väl innan eller? :confused:

Sen på tillbakavägen mötte vi en cyklist och hon stanna också vid mötet och ville hälsa. Då förberedde jag oss lite innan mötet och satte Betty mot mig och hade godis i handen för att försöka hålla fokus. Sa till tanten att vi vill inte hälsa idag när hon var på väg att kliva av. Betty som aldrig skådat en cykel i rörelse innan morrade på den (fjant) så då sa tanten när hon hoppade på igen "nä den verkar ju inte gilla människor". I värsta fall hade hon kanske pussat ihjäl den lilla tanten, just därför ska hon lära sig att man bara får pussa på utvalda men det sa jag inte...

Vid ett annat tillfälle stannade en bil vid mötet och vevade ner rutan för att säga att hunden var så liten och söt.

Vad ska man säga? Måste han ha en stor skylt fastsatt på huvudet att idag vill vi inte hälsa?:idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur