Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag åkte jag, barnen, Chess och min mamma till min ena syster för att hälsa på. Vi åkte min mammas bil så det var en ny bur för Chess och bilrutan tog ca 1 h och 15 min enkel väg. Hon sa inte ett pip på varken dit eller hemvägen. Väl på plats så är hon lika duktig och lugn som alltid. Verkligen inga problem att ha med henne på nya platser :)

Jag har både Bia och från biltema, den enda skillnaden är att Biltemas är lite plastigare i klädseln, Bias är mer skinnlinknande. Sen lägger jag fällar över så tycker mina hundar att de är mysiga.
Jag tycker biltemas är lite mjukare i stoppningen, de liksom blir mer slaskiga än tryckfördelande? Med ett fårskinn i funkar dock biltemas utmärkt, jag har tre stora i bilen.

Hundarnas favoritbäddar här hemma är faktiskt en jättestor Bia-bädd som jag *host* råkade fiska upp ur en container på sopstationen (:angel: ) och en flätad tvättkorg som jag fyndade på auktion. Och då den 4 meter långa divansoffan som jag köpte åt dem :p

Ni med vinthundspopcornvalpar, vad har ni för selar på era? Tror minsann whippetprinsen ska få en i julklapp... Men bra att veta vilka modeller man ska utgå ifrån.

Ni med vinthundspopcornvalpar, vad har ni för selar på era? Tror minsann whippetprinsen ska få en i julklapp... Men bra att veta vilka modeller man ska utgå ifrån.

Jag har haft flera olika på Ebrah under tiden hon växt. De första två var av sådan här modell:
13639_1439752254.jpg

Sedan har hon haft puppia-sele, Y-sele och därefter specialsydda vinthundsselar (som jag lånat av en whippetägande vän för att få i rätt storlek ;) ). Sämst var puppia-selen, övriga har fungerat finfint.

Jag tycker biltemas är lite mjukare i stoppningen, de liksom blir mer slaskiga än tryckfördelande? Med ett fårskinn i funkar dock biltemas utmärkt, jag har tre stora i bilen.

Hundarnas favoritbäddar här hemma är faktiskt en jättestor Bia-bädd som jag *host* råkade fiska upp ur en container på sopstationen (:angel: ) och en flätad tvättkorg som jag fyndade på auktion. Och då den 4 meter långa divansoffan som jag köpte åt dem :p
Jag håller med om stoppningen i Biltemas, nu när jag känner på dem. Men jag hade inte köpt en Bia till en valp, av, öh, naturliga orsaker:D:angel: min valp har slaktat den vi hade på jobbet, de är tydligen ganska goda de där:meh:

Vi köpte också Biltemas, ville inte lägga ut pengarna på en Bia för att sen se den slaktas. :angel: De har hållt, en har släppt i en söm efter tantens frenetiska försök att gräva sig till Kina. Helt klart värda sina pris!

Dagen började finfint. Träff på bruksa för att träna hund ett par timmar, vi körde bland annat fritt följ med föraren i ögonbindel. :D Väldigt intressant att se hur hundarna skötte sig. Till det sämre, kan jag säga. :angel: Lasse och jag är ju fortfarande i nybörjartagen men han var duktig och gjorde en klockren inkallning. Han var bra trött efteråt. Efteråt var det kaffe innan det var dags att dra till skolan.

Strax innan lektionen ringer en av cheferna på mitt extrajobb. Tyckte det var mycket märkligt att det var han som ringde för att fråga om jag kunde jobba, eftersom mina närmaste chefer har hand om det. Men sen kröp det minsann fram att han även ville informera att det från och med nu är hundförbud på jobbet. :mad: Gud så sur jag är. Alla, både kollegor och chaufförer, älskar mina hundar och frågar efter dom varje gång jag är där. Är de inte med får jag skäll. Ett av kraven till att jag skulle fortsätta jobba var just att hundarna skulle följa med, det godkändes av tre av mina närmsta chefer och nu ska alltså den nyss tillsatta produktionschefen (som jag inte ens sitter med i samma byggnad eller någonsin har kontakt med övh) göra livet surt för mig. Han har hunnit göra ett antal personer sura sedan han började. "Kan du ha dom i bilen tror du...?", "Det är ju inte ens lagligt??", "Neheee ojdå jaja vi får prata om det imorgon". :grin: Mm. Vi kan "prata" om det. Eller så kan du skicka upp jobbet där solen inte skiner.

@lady_vip & @FrauleinLeo Lite av den anledningen jag inte heller vill köpa Bia :angel: vassa små valptänder, ominom. Och de bäddar jag hittat av andra märken som vart fina har legat på bortåt 500:- och det är också på tok för dyrt. Så en biltema bia låter perfekt :D med en fleecefilt i :up:

Ebrah kissade inne en gång inatt och ville ut vid kl 4. Sedan var hon ut vid 8 och så kissade hon inne igen vid 9:40. Normalt sett sover hon hela nätterna nu, går promenad vid 7-8 och kissar igen vid kl 10. Så var det senast igår. Funderar på om hon fått UVI eller om hon bara har blivit tillfälligt knäpp... Ska inte låta henne sitta på kalla marken nu iaf (vilket hon gärna gör på uteplatsen) och hålla koll. Nu sover hon iaf, efter att ha härjat hela morgonen, lagom tills vi ska åka till jobbet...

.

Strax innan lektionen ringer en av cheferna på mitt extrajobb. Tyckte det var mycket märkligt att det var han som ringde för att fråga om jag kunde jobba, eftersom mina närmaste chefer har hand om det. Men sen kröp det minsann fram att han även ville informera att det från och med nu är hundförbud på jobbet. :mad: Gud så sur jag är. Alla, både kollegor och chaufförer, älskar mina hundar och frågar efter dom varje gång jag är där. Är de inte med får jag skäll. Ett av kraven till att jag skulle fortsätta jobba var just att hundarna skulle följa med, det godkändes av tre av mina närmsta chefer och nu ska alltså den nyss tillsatta produktionschefen (som jag inte ens sitter med i samma byggnad eller någonsin har kontakt med övh) göra livet surt för mig. Han har hunnit göra ett antal personer sura sedan han började. "Kan du ha dom i bilen tror du...?", "Det är ju inte ens lagligt??", "Neheee ojdå jaja vi får prata om det imorgon". :grin: Mm. Vi kan "prata" om det. Eller så kan du skicka upp jobbet där solen inte skiner.
Liknande hände på mitt förra jobb, plötsligt var det förbjudet med hund på jobbet.
Jag hanterade det som varje mogen vuxen människa, genom att totalvägra så länge de inte införde rökfri arbetstid:D Det påstods att någon var allergisk, men jag hörde aldrig någon som var det i realiteten.

Sen sa jag upp mig ungefär ett år senare och började på ett jobb där mina hundar kan vara med.

Nu har det smällt en rad fyrverkerier här, Ebrah var för upptagen med att vila i soffan för att bry sig ;) hur är det hos er? Några fyrverkerier än och i så fall har valparna reagerat?

När Santo fortfarande åt torrfoder och bara fick färskfoder vid ett mål om dagen kastade han sig i det som om det var det godaste som fanns. Nu när han bara äter färsk och har gjort i ca 1v vill han knappt ha längre :confused: Samt har varit lös i magen fram mot eftermiddagarna. Kanske han får för mycket mat och inte är hungrig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur