Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tonto har dock börjat vakta mig mot andra hundar. Idag har han morrat, samt försökte nypa/göra utfall åt en hund han träffat ett par gånger innan för att den ville bli klappad av mig. :(

Mina föräldrars hundar och Rollo är inga problem. Där blir han svartsjuk, men sätter sig snällt och väntar på sin tur när man säger åt honom. Jag hoppas att jag får bukt på det här snabbt så att det inte blir någon jättegrej. :arghh::arghh::arghh:

Övar på "stå" med 11v. killen!
DSC_6473_1_zps2fk2dzu2.jpg

Min suris fick följa med på en kortis med stora hunden, den längsta promenaden han gått själv :)
Gick super bra han gick lös och hållde sig vid oss hela tiden :up:
Nu leker han och den lilla hunden :p

Tonto har dock börjat vakta mig mot andra hundar. Idag har han morrat, samt försökte nypa/göra utfall åt en hund han träffat ett par gånger innan för att den ville bli klappad av mig. :(

Mina föräldrars hundar och Rollo är inga problem. Där blir han svartsjuk, men sätter sig snällt och väntar på sin tur när man säger åt honom. Jag hoppas att jag får bukt på det här snabbt så att det inte blir någon jättegrej. :arghh::arghh::arghh:

Aysu vaktade alla människor förutom mig (även grannar m.m.) samt morsans soffa när Ebrah kom. Hon har aldrig vaktat mot någon annan hund, men just Ebrah försökte hon verkligen trycka ner en gång. Jag märkte flera gånger att det var på väg, så jag stoppade upp henne, när hon sedan kom åt att helt utan anledning (enligt mig, såklart inte enligt henne) trycka ner Ebrah hårt så blev jag skitarg på henne. I normala fall fungerar inte korringeringar alls på Aysu, men faktiskt, efter den gången har hon inte vaktat värre än att hon blänger lite. Hon låter dock Ebrah komma fram och då berömmer jag såklart alla inblandade. Hoppas det är lika lätt att lösa för dig.

Eh, jag tänker inte lägga ut nån film på Otis när han går i koppel i alla fall :angel:
Vi har oftast sele, men jag försöker växla och byta till halsband emellanåt för träningens skull. Längre promenader tar vi dock bara i sele, eftersom han är som en elvisp där framme :p

Eh, jag tänker inte lägga ut nån film på Otis när han går i koppel i alla fall :angel:
Vi har oftast sele, men jag försöker växla och byta till halsband emellanåt för träningens skull. Längre promenader tar vi dock bara i sele, eftersom han är som en elvisp där framme :p
Elvisp! Vilken klockren beskrivning! :banana:

Igår gick ettåringen ut med Ozzy. Så himla gulligt, han går så fint och hon är så självklar när hon ska få med hunden.

Skönt att höra att det är fler som har elvispar och flygande löv i andra änden av kopplet :D Disa är väldigt mycket sån! Hon tycker att hela världen är jättespännande - människor, hundar, dofter, stenar - hon måste bara fram dit, till det spännande, så fort som möjligt. Det funkar hyfsat att be henne stanna upp och vänta på mig, men bara i typ en halv sekund. Så fort hon har fått beröm för att hon väntar, så flyger hon iväg igen i rasande tempo. Nu har vi ändå tränat i några veckor, så man tycker hon borde börja sansa sig.

Ja, ja, hon mognar väl hon också vad det lider (får man hoppas i alla fall!)

5CAD1DDB-27E8-4762-AB5C-513F8964F2B1_zpsoyk7ce3u.jpg

Passade på att ta en morgonpromenad i snön imorse innan det började blåsa allt för mycket. Riktigt vackert var det iallafall! Blev ingen lång prommis eftersom det är JOBBIGT att gå i snön med så korta ben ;) Milou skötte sig iallafall och nu ligger han och sover - skönt. Jag ska snart röra mig mot skolan och då kommer hundvakten i några timmar:p

Provade alla tröjor o selar jag köpt till suris som jag trodde skulle räcka över vintern men allt passade O_o han växer för fort min lilla suris :(

Brrr. Börjat förbereda inför lillfisens hemkomst, luciahelgen. Beställt hem bilbur, leksaker, tugg, koppel och annat pill. DYRT :yuck: men det får det la va värt. Har ju som "tradition" att lägga bilen i diket/krocka minst en gång om året så krocksäker bur kändes behövligt :angel:

Men bädd. Alla är så fula att jag kräks.
Vad har ni?

Vad har ni?
Min egna säng :p
Nejmen, den enda bädd jag har är en stor.. Plastlåda kanske är bästa beskrivningen. I den lägger jag gamla filtar, trasiga lakan osv. Köper alltså inget mjukt till hundarna utan återvänder sådant som annars skulle slängts. Inte vackert, men rysligt praktiskt och billigt.

Min egna säng :p
Nejmen, den enda bädd jag har är en stor.. Plastlåda kanske är bästa beskrivningen. I den lägger jag gamla filtar, trasiga lakan osv. Köper alltså inget mjukt till hundarna utan återvänder sådant som annars skulle slängts. Inte vackert, men rysligt praktiskt och billigt.

Hade jag inte delat sängen med sambo och ibland barn hade hunden sovit i sängen på daglig basis ;) Men sängen är alldeles för hög, folkfylld och jag har precis fått katterna till att sluta sova där så nu är den så gott som fri från hår och grus :angel:

Ja sant, det kan man ju ha! Fnurlade lite på Bia bäddarna, är de värda sitt pris? Funkar de som finns på biltema lika bra (har för mig att jag läst här på hund att de är lika bra men billigare)

Brrr. Börjat förbereda inför lillfisens hemkomst, luciahelgen. Beställt hem bilbur, leksaker, tugg, koppel och annat pill. DYRT :yuck: men det får det la va värt. Har ju som "tradition" att lägga bilen i diket/krocka minst en gång om året så krocksäker bur kändes behövligt :angel:

Vad har ni?

Vet inte vilken ras på hund du ska skaffa men jag har tre olika :angel: en som ser ut som en dyna eller va man ska kalla de till stora hunden och sen en som är som en koja o en mjuk vanlig hundkorg och såklart sängen haha :D

Vad har ni?

Ladda älskar sin bädd som ser ut typ så här:
K385381.jpg

Hon tycker att den är mjuk och gosig och tycker om att ha huvudet på kanten på den :)
Otis sover mest på golvet eller på en matta, han blir för varm av att sova i bädd.

Idag har jag krattat löv och valpen gjorde rejs i högarna, hon skuttade och hoppade och grävde ner sig - jag skulle ha filmat om inte min jävla telefon hade slut på minne. Hon är bara så rolig. Dock är det mycket hon inte fattar men det är väl så när man är så liten. Till exempel är det svårt att förstå att man inte är katt. Jösses.

Hunden har fått egen lya (suddig bild tyvärr) som hon nu sover i hela natten - husse har inte lyft upp henne i sängen något mer :up:

12308469_10153441487348323_7135613637710351785_n.jpg

Fnurlade lite på Bia bäddarna, är de värda sitt pris? Funkar de som finns på biltema lika bra (har för mig att jag läst här på hund att de är lika bra men billigare)
Jag har både Bia och från biltema, den enda skillnaden är att Biltemas är lite plastigare i klädseln, Bias är mer skinnlinknande. Sen lägger jag fällar över så tycker mina hundar att de är mysiga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka