Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur nära inpå kan man avmaska och sedan vaccinera? Säg att vi avmaskar med milbemax idag.
Och bör man avmaska en 11v valp igen innan vacc? Har hört delade meningar!
Hur nära inpå kan man avmaska och sedan vaccinera? Säg att vi avmaskar med milbemax idag.
@Red_Chili @minisss
Okej! Om vi avmaskar idag då och ger vaccination nästa helg (dyrt? Går det på helgen?) eller måndagen därpå när han blir 13v, eller måste vacc. ske på dagen ungefär?
Låter som en bra plan Det behöver inte vara på dagen när de är 12 veckor utan "ungefär" då. Att ta det när de är 13 veckor går utmärkt! Många veterinärer har drop in, men det brukar vara vardagar som gäller. Vad det kostar varierar nog väldigt mycket beroende på var i landet veterinären finns. I stockholmsområdet kostar vaccinationen ca 400kr. Har du två ställen lika nära som du tror att är lika bra, ring till båda och kolla kostnaden.@Red_Chili @minisss
Okej! Om vi avmaskar idag då och ger vaccination nästa helg (dyrt? Går det på helgen?) eller måndagen därpå när han blir 13v, eller måste vacc. ske på dagen ungefär?
Låter som en bra plan Det behöver inte vara på dagen när de är 12 veckor utan "ungefär" då. Att ta det när de är 13 veckor går utmärkt! Många veterinärer har drop in, men det brukar vara vardagar som gäller. Vad det kostar varierar nog väldigt mycket beroende på var i landet veterinären finns. I stockholmsområdet kostar vaccinationen ca 400kr. Har du två ställen lika nära som du tror att är lika bra, ring till båda och kolla kostnaden.
Smart av dig att fixa pass på en gång, så långt har inte jag tänkt trots att jag har planer på att åka utomlands nästa år för att tävla med Aysu (och då drar jag med mig Ebrah också, lättast så). Här varierar priserna för passet väldigt mycket. Kollade vad det + rabiesvaccination skulle kosta på några olika ställen i våras. Då kostade det ca 1500kr på dyraste stället och ca 800kr på billigaste stället. Hade hört att just rabiesvaccinationen kunde variera, men att det var så stor skillnad kändes ändå smått galet.Super att det kan vara den veckan han blir 13v! Kollade på vår klinik där tar de 320kr för vaccination och strax över 400kr för pass, vilket vi tänkt skaffa nu så vaccinationerna förs in där direkt Menade om det gick att ta vaccination på helgen eller om det bara är jour då = dyrt
Smart av dig att fixa pass på en gång, så långt har inte jag tänkt trots att jag har planer på att åka utomlands nästa år för att tävla med Aysu (och då drar jag med mig Ebrah också, lättast så). Här varierar priserna för passet väldigt mycket. Kollade vad det + rabiesvaccination skulle kosta på några olika ställen i våras. Då kostade det ca 1500kr på dyraste stället och ca 800kr på billigaste stället. Hade hört att just rabiesvaccinationen kunde variera, men att det var så stor skillnad kändes ändå smått galet.
Extremt olika :-) både ras och individ vald med omsorg :-)Då har vi väldig olika valpar hade jag följt ebrah överallt första dagarna hade jag fått springa så fort jag kunde kors och tvärs, jaga löv och harar och fåglar och cyklar och ibland bilar, vi hade sprungit rakt genom buskar i full fart och tja... Det hade inte gått så bra. Istället stoppade jag upp med kopplet. Hade hon halsband (provade en gång) så kastade hon sig som en galen rodeohäst åt tusen håll samtidigt för att försöka slita sig loss, hade hon sele nöjde hon sig med att dra rakt åt det håll hon ville.
Av den anledningen gick hon ju sällan i koppel också, lättare att träna på att gå i koppel nu när hon lugnar sig något. (Jag har dock ont i ryggen efter alla promenader i koppel med den där dåren... )
Inte Milbemax! Det är spolmasken du vill åt, Axilur eller Banminth. Din valp har knappast bandmask så den behöver ett kombinationspreprat.Hur nära inpå kan man avmaska och sedan vaccinera? Säg att vi avmaskar med milbemax idag.
Inte Milbemax! Det är spolmasken du vill åt, Axilur eller Banminth. Din valp har knappast bandmask så den behöver ett kombinationspreprat.
Extremt olika :-) både ras och individ vald med omsorg :-)
Om det är nått jag aldrig vill göra med en känslig nacke, så är det korrigera med hjälp av halsband. En korrigering som tar där men inte tar i sele är uppenbarligen baserad på smärta. Smärta i nacken är inget jag vill orsaka mina hundar.
Jag kör 12-14 veckor beroende på när det passar. Denna gång blev det när nuvarande valp var 13 veckorSuper att det kan vara den veckan han blir 13v! Kollade på vår klinik där tar de 320kr för vaccination och strax över 400kr för pass, vilket vi tänkt skaffa nu så vaccinationerna förs in där direkt Menade om det gick att ta vaccination på helgen eller om det bara är jour då = dyrt
Tyvärr har Banminth blivit rätt värdelöst och tar knappt ens spolmask som det är till för Jag kommer inte använda det igen pga det, då jag blev varse om vid min valpkull hur värdelöst det var.Inte Milbemax! Det är spolmasken du vill åt, Axilur eller Banminth. Din valp har knappast bandmask så den behöver ett kombinationspreprat.
Vad som passar senare, det lär jag märka. Frågan gällde valp kommer ju inte hänga på ett halvstryp än på ett tag. Att hon ska kunna gå i halsband senare är ofrånkomligt efter som hon både ska ställas ut o tävlas i annat det är lite det jag menade att det är svårt att komma ifrån att de är vilda i början och därför borde det vara skonsammare med sele. Men mina åsikter baserar sig på hur jag hade gjort om det var en häst och (typ) sunt förnuft
Ja, de går ju på reklamen precis som många veterinärer...Okej! Det var uppfödaren som sa milbemax