Kan ju skriva om en vanlig dag för oss också eftersom det var jag som fråga
Chess blir 15 veckor på måndag.
Jag är föräldraledig på heltid (en månad till) och har en dotter på 3,5 år som går på dagis mån-ons 9-14 och en dotter som är 9 månader. De dagar det är dagis går vi upp vid halv 8 och gör oss klara och äter frukost. Chess har vart ute med husse vid kl 6 innan han åker på jobbet. Hon får gå ut igen när vi kommer ner och sen innan vi ska åka till dagis. Då får hon vara hemma och brukar då få en toarulle med torrfoder i att pyssla med men ligger och vilar när vi är tillbaka.
Sen brusar hon leka lite själv, är väldigt duktig på att underhålla sig själv, sen ut på kiss igen och sen brukar både hon och dottern ha sin fm lur så det är väldigt lugnt i huset
När dom vaknat så går vi ibland ut direkt eller så underhåller vi oss en stund till (brukar inte göra nåt speciellt) men oftast vilar Chess mera. Jag och dottern äter lunch runt kl 12 och sen går vi ut. Promenad på grusvägen, i skogen eller på åkrarna beroende på om dottern åker barnvagn eller sele. Sen brukar det bli lite pyssel med hästarna eller nåt annat ute innan vi går in igen och då ska Chess äta. Sen vill hon sova
Hon är kvar hemma medan vi hämtar äldsta dottern på dagis. När hon kommer hem brukar det bli bus antingen inne eller ute. När husse kommer hem äter vi mat och Chess brukar sova eller leka när vi äter och diskar. Lite senare så blir hon med mig ut för att fixa hästarna och det älskar hon! Sen får hon mat och hon vilar efter det eller tar sista busrycket innan vi går och lägger oss.
Hon sover hela natten. När hon leker inne är det rätt "lagom" för antingen jagar hon en tennisboll/petflaska, ligger i bädden och grejar med nån leksak eller att vi kampar med henne. Jon är inte helt sjövild så man måste lugna henne. På promenaden går hon alltid lös och där blir det automatiskt inkallningsträning och att hon ska ha koll på mig. Hon kan sitt, ligg, stanna och jag har börjat med nåt slags fotgående och kommandot stå och "tack" (fram med tassen). Hon får leta godis ute nästan varje dag, ibland har jag lagt nåt litet godisspår eller personspår, blodspår har hon provat två ggr.