Det händer inte ofta, men nu ska jag faktiskt svära lite över min valpusling
För några dagar sedan föråt sig Fridolf på gristarmar, och kände sig nödgad att spy upp dem halvsmälta på två mattor och i soffan. Efter att ha samlat upp den vidriga massan i bajspåsar, förslutit dem och lagt i en stängd sophink på altanen, sanerat mattor och tvättat soffa har jag haft mycket att göra med kursförberedelser, så hundarna har haft lite tråkigt i ett par dagar och hinken blivit stående ute.
Idag var det då dags för kurs, och vi började med teoripass inne hos mig. Hundarna var då utestängda i hundgården, som sitter i anslutning till min ytterdörr. Efter en timme gnällde de över att det var kallt, och fick komma in. Noterade förvånat att Ale när jag öppnade, kom från "baksidan" av altanen. Jaja.
För att inte ta så mycket uppmärksamhet av eleverna fick hundarna sitta i sovrummet en timme.
Döm om min förvåning när jag släpper ut dem och hittar Frittes spyor. På sovrumsgolvet. Liksom halvsmält, halvjäst och nu omsvald och uppspydd*2.
Ale har brutit sig in i sophinken, öppnat bajspåsarna med spyor, diskat dem noga och sen lagt allt på mitt sovrumsgolv istället