Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har valpis faktiskt uppfört sig exemplariskt :D
Hon har inte gjort ifrån sig inomhus utan har självmant promenerat till uteplatsdörren när hon behövt göra ifrån sig :banana: Hon gick förvånansvärt bra i koppel när vi gick runt huset i koppel och när vi tränade lite lydnad ute så var hon jätteduktig.

Nu vet jag inte hur andra hundar leker, men min första saluki, min tant Zala (som några bukefalister nog kommer ihåg) flög alltid ut med frambenen när hon kastade sig framåt i lek. Hon gjorde det på ett väldigt speciellt sätt som jag inte sett många andra salukis göra.
93159_1331508197.jpg

58641_1331508204.jpg

Finns hur många bilder som helst på det..
I alla fall, vet ni vem som leker likadant? Jo, hennes barnbarn Ebrah. Jag har massor av bilder på det med, den senaste från idag när jag släppte henne med Aysu en liten stund.
Slappte_hundarna_tillsammans_i_nagon_minut_De_brottades_bara_och_mestadels_lag_valpen_pa_marken_for.jpg

Nu är Ebrah mörkare än Zala (än så länge, vet ju inte hur hon blir som vuxen), men precis som Zala har hon även en vit fläck i nacken formad som en triangel ner mot vänstersidan och hon blänger på mig så att man ser ögonvitorna på samma sätt som Zala gjorde. Det är väldigt häftigt att se allt det där, så länge som jag kan hålla mig från att gå sönder eftersom jag saknar min tant såklart... 3½ år sedan jag var tvungen att ta bort henne... Helt galet.
Fint att hon finns så tydligt i Ebrah :) Även om jag förstår att det är tufft också med dagliga påminnelser som sorgen.

Haha, alltså jag har blivit sååå sugen på att skaffa en till valp (av en ny ras :p). Förstår att jag borde vänta iom att jag redan har en nioåring och en sexmånaders men hjärnan är inte alltid logisk ;) Fast jag får nog hålla mig ett tag till...

Åh, vilken ras??

Jag skulle också kunna tänka mig en till, men eftersom jag (nog?) vill ha en dansk-svensk gårdshund eller jack russell och de kräver en del, så är det inte aktuellt innan vi bara har max en hund hemma.

Dessutom så har jag börjat misstänka att mina besvär med hosta och tjockt slem (typ förkylningstäppt i näsan), har att göra med hunden... :(

Doktor meddelade att jag inte var allergisk i våras, men mina besvär ger inte med sig och jag känner mig oftare friskare när jag inte varit hemma. :/

Åh, vilken ras??

Jag skulle också kunna tänka mig en till, men eftersom jag (nog?) vill ha en dansk-svensk gårdshund eller jack russell och de kräver en del, så är det inte aktuellt innan vi bara har max en hund hemma.

Dessutom så har jag börjat misstänka att mina besvär med hosta och tjockt slem (typ förkylningstäppt i näsan), har att göra med hunden... :(

Doktor meddelade att jag inte var allergisk i våras, men mina besvär ger inte med sig och jag känner mig oftare friskare när jag inte varit hemma. :/
Norwich :D
Åh vad tråkigt om det är allergi mot hundarna :( Men det kan ju vara något annat. Kvalsterallergi tex? Jag kan inte ha blommor inomhus, börjar nysa och får kli i ögonen direkt typ.

Idag är min hund ett riktigt pain in the ass :rage::D

Hittills har han tuggat på en gummistövel, slängt runt med biabädden så att ett bord välte och blommor + vas flög all världens väg, varit allmänt muppig mot Ladda (som löper), plockat ur all mossa ur min kära mors nyplanterade kruka, grävt ett stort hål i gräsmattan och slaktat en tidning från vedkorgen.
Nyss kastade han även sitt tuggben i ögat på mig.

Åååh så jag ångrar att jag bara lade ett kort, lätt spår igår :p Första gången det får ligga över natten utan att jag blodat, så jag gjorde det bara 150m långt. Han hade nog behövt ett långt och knixigt idag...... JAG hade behövt att han hade gått ett långt och knixigt idag :D

image_5.jpg
Skriver inte så ofta men vår lilla tjej är nu 7 månader! ( tror hon är 5 mån på bilden) Vi har gått nybörjarkurs i rallylydnad och det gick bättre än väntat! Hon är lättlärd och har bra kontakt och älskar när man tränar med henne. En negativ sak med henne är att hon käkat upp x antal jackfickor för mig med lite kvarglömt torrfoder i, dock nåt hon bara gör när ingen ser...;)

Idag är min hund ett riktigt pain in the ass :rage::D

Hittills har han tuggat på en gummistövel, slängt runt med biabädden så att ett bord välte och blommor + vas flög all världens väg, varit allmänt muppig mot Ladda (som löper), plockat ur all mossa ur min kära mors nyplanterade kruka, grävt ett stort hål i gräsmattan och slaktat en tidning från vedkorgen.
Nyss kastade han även sitt tuggben i ögat på mig.

Åååh så jag ångrar att jag bara lade ett kort, lätt spår igår :p Första gången det får ligga över natten utan att jag blodat, så jag gjorde det bara 150m långt. Han hade nog behövt ett långt och knixigt idag...... JAG hade behövt att han hade gått ett långt och knixigt idag :D
Ajajaj, det var en lång lista när inlägget var skrivet kvart i nio :p Har han lugnat sig nu eller har listan blivit längre? ;)

Ajajaj, det var en lång lista när inlägget var skrivet kvart i nio :p Har han lugnat sig nu eller har listan blivit längre? ;)

Ja, jäkla galning :p
Nu har han lugnat sig! Vi gick en promenad om 7km och så fick han gå spåret, så nu vilar han lugnt vid mina fötter :D

Haha :D Jag har iofs viss förståelse för det, han har haft ett par tråkiga dagar :p Igår satt han i bilen större delen av dagen medan de andra hundarna jagade t ex.
Men i morgon ska vi till en kompis och köra unghundsjakt, så då ska han få jaga!
Det är synd att det inte går att förklara för dem "Imorgon ska du få jaga, så idag kan du väl ta det lite lugnt" :p

Halv 4 i morse var vi ute på kiss sen var hon med husse upp för frukost och kiss vid 6. Sen sov vi vidare till halv 8 då yngsta dottern vakna :) Gick ut med henne innan jag klädde mig och ungen och hon kissa direkt och skulle sen in. Trodde ju givetvis hon var nöjd så men ändå bajsar hon inne nästan direkt....skithund :meh::D Aja vi lär oss väl! Hon har inte gjort nåt mer inne idag efter det iallafall.

Var ute och pyssla med hästarna förut, gick en kortis på grusvägen så dottern skulle somna och så fick Chess söka lite godis :) Hon är så lättlärd så jag får passa mig så jag inte gör för mycket för snabbt med henne! Har inte haft koppel eller halsband på henne sen hemresan utan hon är lös hela tiden. Idag ska hon få åka bil och prova bilburen. Vi ska bort till svärföräldrarna och det är bara ett par minuters bilresa :)

Senast ändrad:
Nu har valpis varit både duktig och dryg... Ensam hemma utan problem i 2,5 timmar! Enda buset var att han dragit ner min tröja och säkert tuggat på den. Synd bara att jag skickade in lillhusse för att passa på när han skulle vara glad det lilla monstret, men nej, då blev han alldeles till sig på fel sätt och kissade på sig. Plutten då. Lillhusse gick ut med honom men tänk, där stod barnvagnen med sovande bebis och den ska Ozzy passa, så han gick inte iväg från vagnen minsann. Lustiga saker de kan få för sig!

HUR ska jag få honom att gilla lillhusse bättre? Det är liksom bara jag som duger och det var ju inte meningen. Mini-me går också bra, men hon klappar ju bara, och nyper, och anfaller... men det går bra oavsett.

Jag är sjuk, så Ammo har varit ganska dryg eftersom det inte händer något här hemma. Han roar sig gärna med att plocka med sig allt han hittar, tugga på saker, klänga på en och pipa - så idag fick jag helt enkelt bita ihop och hasa mig iväg med de två idioterna till fotbollsplanen i närheten för att släppa dem.
Zoom Zoom sa det bara, fram och tillbaka i högsta hastighet ett par gånger och sedan kom han faktiskt själv och undrade om vi inte skulle träna något. Körde lite spontanigångar till fria följer och sedan fick de kuta runt mer.
Nu verkar han ganska nöjd och kan chilla här hemma igen!

Nu har valpis varit både duktig och dryg... Ensam hemma utan problem i 2,5 timmar! Enda buset var att han dragit ner min tröja och säkert tuggat på den. Synd bara att jag skickade in lillhusse för att passa på när han skulle vara glad det lilla monstret, men nej, då blev han alldeles till sig på fel sätt och kissade på sig. Plutten då. Lillhusse gick ut med honom men tänk, där stod barnvagnen med sovande bebis och den ska Ozzy passa, så han gick inte iväg från vagnen minsann. Lustiga saker de kan få för sig!

HUR ska jag få honom att gilla lillhusse bättre? Det är liksom bara jag som duger och det var ju inte meningen. Mini-me går också bra, men hon klappar ju bara, och nyper, och anfaller... men det går bra oavsett.
Hur gammal är lillhusse? Om ni planerar att gå valpkurs kanske han kan få gå den, eller iaf en stund beroende på hans ålder?

Jag har varit ute och snickrat lite och Tage har roat sig själv. Han har bl.a. lekt med den vuxna hunden, bitit på diverse pinnar och brädbitar, skällt på något icke-existerande vid grinden, ätit kaninbajs, sprungit omkring och jagat löv i vinden. Nu är han trött :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix