Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han börjar snart se lite vuxen ut :love:

Just nu känns det som att han växer på höjden, men jag hoppas att hans lilla huvud ska sätta fart och växa snart :p

DSC_0170.jpg

DSC_0265.jpg
DSC_0197.jpg
151015.jpg

Han börjar snart se lite vuxen ut :love:

Just nu känns det som att han växer på höjden, men jag hoppas att hans lilla huvud ska sätta fart och växa snart :p

DSC_0170.jpg

DSC_0265.jpg
DSC_0197.jpg
151015.jpg
Är de röda mer kvadratiska i huvudet? Tycker alla jag har sett har generellt (enligt mig) finare huvud än många bruna.

Han är 13 år. Han ska få gå på valpkurs men det finns ingen att anmäla sig till just nu, hoppas det blir en snart.
Maila klubben och hör. På min klubb så finns det lite olika träningsgrupper där alla är välkomna och där en instruktör är på plats. Kanske finns något liknande på er klubb? Jag tänker att det kan vara bra för lillhusse och hunden att få göra något tillsammans på en ny plats så att lillhusse lär sig hur en tränar en hund och i en ny miljö för valpen blir det lillhusse som blir tryggheten :)

Besökt valparna nu då dom är 4 veckor gamla! Tiden går väldigt fort trots att man bara väntar :p Hur som helst så var mamman otroligt trevlig och härlig, vilket även valparna var! Himmelskt söta! :love: Blir något besök till innan jag troligtvis hämtar hem en liten plutt!

Är de röda mer kvadratiska i huvudet? Tycker alla jag har sett har generellt (enligt mig) finare huvud än många bruna.

Njae, det beror nog mer på linjer än på färgen :) En del har lite mer "snipiga" näsor och smalare skalle.
Otis kommer nog få ett ganska stort och brett huvud, men det har ju hans pappa också:
ipodphotoshop.jpg

Ladda hade också ett ganska kvadratiskt huvud när hon var i Otis ålder:
DSC_1540-kopia-e1444933233775.jpg

(haha, åh, så liten hon var här :love: )

Idag när vi satt och åt knackade det på dörren och en kompis till oss kom in och pratade en stund. Loke skällde två gånger precis när det knackade, kollade vem det var och lade sig på sin plats igen när jag bad om det. Stolt matte härborta jajaja :banana:

Njae, det beror nog mer på linjer än på färgen :) En del har lite mer "snipiga" näsor och smalare skalle.
Otis kommer nog få ett ganska stort och brett huvud, men det har ju hans pappa också:
ipodphotoshop.jpg

Ladda hade också ett ganska kvadratiskt huvud när hon var i Otis ålder:
DSC_1540-kopia-e1444933233775.jpg

(haha, åh, så liten hon var här :love: )
Oh herregud vilka fina ögon hans pappa har! :love:

TONTO HAR ÄTIT TORRFODER I EN MATSKÅL.

Alltså, förstår ni hur lycklig jag är? Jag har handmatat och kämpat med att han försöker svälta ihjäl, men nu äter han som en vanlig hund i matskål. Istället för att spendera 30 minuter varje gång han ska äta (4-5 gånger per dag) så har jag under hela dagen kunnat sätta ner en matskål med torrfoder i och han har ätit! :cry::love::cry::love:

Fint att hon finns så tydligt i Ebrah :) Även om jag förstår att det är tufft också med dagliga påminnelser som sorgen.

Ja, det känns hur fint som helst, och det var därför jag ville ha en valp från just den här kullen. Det finns otroligt få hundar med min första tik i stamtavlan kvar och de som använts i avel, de har ofta parats med hundar som jag inte är sådär överförtjust i. Att hennes dotter då parades med en hane som jag har stenkoll på och där alla nära släktingar faller mig fint i smaken.. Jag är så nöjd med min valpis :D (och så ruskigt nyfiken på hur hon blir som vuxen!)

Idag har Ebrah fått leka lite med Aysu ute igen, hon har även sprungit som en galning på ett fält och åt tre ton mat när vi kom hem. Trött valp!

Vi mötte en mamma med ett ledset barn på vägen hem från promenaden också. Barnet verkade ha ramlat eller något, grät som en tok men verkade inte ha skadat sig. Mamman försökte distrahera barnet genom att peka på mina hundar, så jag stannade och lät dem titta. Frågade sedan om de ville hälsa på valpen (Aysu kan tycka att barn är läskiga) och det ville de. Slutade med att jag höll Ebrah samtidigt som barnet kände på den fluffiga pälsen på magen och klappade lite på bakdelen. När vi gick därifrån så tackade mamman mig och barnet verkade vara på gott humör igen :)

Vi har även gått lite i djuraffär där Ebrah hälsade på en ung dvärgpudel och en i personalen som haft saluki. Vid kvällspromenaden sköts det fyrverkerier som f*n, men Ebrah var helt, helt oberörd :banana:

Avslutade kvällen med att träna lite igen. Hon är proffs på sitt och stå nu, växlar fint mellan dem också så det är tydligt att hon förstår vad det betyder. Även gå fint vid sidan gick bra.

Behöver jag ens nämna att hon sover som en stock nu? :D
Inte heller har hon hunnit kissa inne idag. (Hon har dock stökat till det i hallen, där måste jag städa...)

Idag har Ebrah fått leka lite med Aysu ute igen, hon har även sprungit som en galning på ett fält och åt tre ton mat när vi kom hem. Trött valp!

Vi mötte en mamma med ett ledset barn på vägen hem från promenaden också. Barnet verkade ha ramlat eller något, grät som en tok men verkade inte ha skadat sig. Mamman försökte distrahera barnet genom att peka på mina hundar, så jag stannade och lät dem titta. Frågade sedan om de ville hälsa på valpen (Aysu kan tycka att barn är läskiga) och det ville de. Slutade med att jag höll Ebrah samtidigt som barnet kände på den fluffiga pälsen på magen och klappade lite på bakdelen. När vi gick därifrån så tackade mamman mig och barnet verkade vara på gott humör igen :)

Vi har även gått lite i djuraffär där Ebrah hälsade på en ung dvärgpudel och en i personalen som haft saluki. Vid kvällspromenaden sköts det fyrverkerier som f*n, men Ebrah var helt, helt oberörd :banana:

Avslutade kvällen med att träna lite igen. Hon är proffs på sitt och stå nu, växlar fint mellan dem också så det är tydligt att hon förstår vad det betyder. Även gå fint vid sidan gick bra.

Behöver jag ens nämna att hon sover som en stock nu? :D
Inte heller har hon hunnit kissa inne idag. (Hon har dock stökat till det i hallen, där måste jag städa...)

Det är så skönt när de är trötta. :D

Ebrah kan mer än vad Nikki kan :angel: . Jag som skulle träna tricks har inte gjort det alls. Utan vi håller bara på att få en stabil inkallning, resten har jag.... råkat glömma :P haha. Kanske dags att träna in något användbart kommando utöver "kom" och "nej" :p

Uppdatering angående katten och valpen är att katten blir mer och mer sig själv igen :) Valpen är fortfarande äcklig men hon går in och ut som vanligt trots agg hon vet att valpen är inne och hon går inga omvägar eller gömmer sig längre så det känns riktigt bra! Hon har ätit idag också Tack och lov :) Så detta ska nog gå bra!

Ebrah kan mer än vad Nikki kan :angel: . Jag som skulle träna tricks har inte gjort det alls. Utan vi håller bara på att få en stabil inkallning, resten har jag.... råkat glömma :P haha. Kanske dags att träna in något användbart kommando utöver "kom" och "nej" :p

Äh, jag hade inte tänkt träna kommandon alls egentligen, men har insett att det hjälper väldigt mycket för att få valpen att tänka att jag är en rolig typ, och det behövs vid inkallningen av självständig jaktidiot! Det viktiga är ju annars att ha bra saker att belöna med, lära hundar saker går att göra hela livet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix