Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ebrah sov hela natten igen! Och inte bara det, hon sov till klockan 8 på morgonen. Jag själv vaknade mitt i natten. Då kröp hon upp och rullade ihop sig på min axel Inga "olyckor" inne igår heller och hon blir duktigare och duktigare på att gå i koppel. Blir mer och mer koppelgående nu så att hon kan följa med på korta rastningsrundor hela vägen.
Gäss är superroliga att leka med, hälsar TageMin underbara terrorist , som idag försökte bjuda upp en gås till lek. (Matte avstyrde det hela!)
Ja, täcket är lite stort men vem bryr sig väl om det?
@Tonto Minns jag helt fel nu eller ger ni Rollo färskfoder? Funderar nämligen på att byta och vill därför ha tips och råd
Tihi ok, OT men hur hög är han nu?
Du kan ju testa att byta sort först.Vi har gett honom vom og hundemat puppy, först så behövde han äta massor, nu blir han fet på jätteliten mängd så vi kommer nog att få gå tillbaka till torrfoder. Han blir inte mätt på färskfoder.
Du kan ju testa att byta sort först.
Mätta hundar är en utopi här hade jag satt fram en påse torrfoder hade de satt i sig alla 15 kg direkt, utan att blinka. Morötter är en bra bukfylla som är billigt och enkelt att ge som lite tugg också.
Men byt sort, byt till en vuxenvariant och beroende på ålder ge kalktillskott. Jag ger min valpis vuxenfärskfoder, med standards benmjöl till. Hon får 600 gram/dag, men är väl uppe i max 20 kg i egenvikt.Mätt är väl fel ord men när han går och skriker efter mat för att han är så hungrig så känns det inte så bra. Vi är ned på 500 g och trots det är han tjock.
Men byt sort, byt till en vuxenvariant och beroende på ålder ge kalktillskott. Jag ger min valpis vuxenfärskfoder, med standards benmjöl till. Hon får 600 gram/dag, men är väl uppe i max 20 kg i egenvikt.
500 gram låter väldigt lite med tanke på hans storlek, så klart att han är hungrig