Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vänta på kommando.
Det där... borde vi träna på. "TJOHOO JAG SKA TILL ALLT PÅ EN GÅNG!" är mer Ebrahs melodi... Jag hade plan för hur jag skulle träna allt möjligt redan innan hon kom hem till mig, men nog sjutton är allt som bortblåst nu
Ja, alltså, jag skrev ju inte hur länge han kan vänta på kommando
Står jag kvar kan han vänta ganska länge, typ en minut, t ex när vi ger mat. Men jag kan nog inte gå mer än ett par meter bort innan han följer efter
8 månader gammal sa du att han var? Ebrah är snart 4 månader... Lyckas jag få till 15 sek stillastående eller 50cm när jag går iväg per månad så kommer hon vara lika duktig som honom när hon är 8 månader. Det.. kan vara värt att testa
Ale vet vad hon heter och kan sitt på kommando. Det är det enda jag har lärt in. (Förutom vallningen då så klart). Sen har hon snappat upp en massa ordförståelse, så hon är otroligt lättsam i vardagen ändå. BC i sitt esseTage (6 mån) kan heller inte så mycket haha! Sitt och ligg funkar oftast (), stanna, bli kvar (det är han faktiskt duktig på, han sitter kvar även om en kastar en godis en bra bit bort eller själv går iväg upp till kanske 10 meter beroende på situation), inkallning funkar nästan alltid men vi har inte tränat med någon direkt störning), släpp har han precis börjat förstå... Hmm, det är nog det Men tycker ändå han funkar väldigt bra i vardagen och det är det viktigaste för mig/oss
Tränaren på min valpkurs tycker att Tonto kan massor. Borde väl lita på henne, men jag tränar bara 5 min två gånger om dagen.
Han kan gå fot, sitt, sitt från stå och sitt från ligg. Samma med ligg från stå och sitt. Komma up på vänstersidan och be om kontakt gör han. Lite fot, sitta när jag stannar, inkallningarna fungerar jättebra! Får se hur det blir med störning.
Vi har övat bakbenskontroll med en pall, han kan väl flytta typ ett steg än sålänge. Vi leker mycket också, typ touch, rulla runt och snurra. Han kan bara gå fint i kopplet när han vill.... Han vet dock att "tack" betyder att han ska släppa. Han bär även saker om jag ber honom.
Räknar vi i veckor eller i "hela månader"?
Han blev fyra månader den 3 oktober om man går efter hela månader.
Ser att jag skrivit fot två gånger. Jag hatar att skriva på telefonen!Det låter som massor ja Å andra sidan är det ju inte konstigt om du tränar så mycket heller Många småpass brukar ge bättre resultat än färre långpass (lite olika beroende på hund säkert).
Alltså katten är inte imponerad av vår nya familjemedlem. Hon är rädd för henne! Ändå har dom dom hälsat och Chess bryr sig inte värst mycket om henne. Men katten har gömt sig i två dagar och i natt sov hon i dotterns säng till och med och det har aldrig hänt! Hon hade bajsat på hallen uppe och jag fattar inte varför det skulle va en lösning istället för att gå ner på lådan! Valpen tar sig ju inte ner utan där är hon "säker"...
Maken slängde ut henne i morse efter att ha fått börja sin dag med att torka kattbajs Hon har inte ätit sen Chess flytta in heller, bara druckit lite mjölk. Hoppas hon snart fattar att det är en kompis som är ofarligt (än så länge är ju valpen mindre än katten) för att hon bajsar inne funkar inte!!!
För övrigt så börjar Chess finna sig till rätta här och har inga problem att lägga sig till ro trots att ungarna leker. Idag har det inte hänt någon olycka inne heller än så länge