Sv: Valp 2013

cornelia.jpg
[/URL][/IMG]
kornelia.jpg
[/URL][/IMG]

Åh så söt! Gick allt bra med hemresa och första natten hemma?

Hon mådde lite illa stackaren på väg hem.
Som tur var/är så är det bara 11 mil från uppfödaren.
Sovit som en stock i natt, nedanför vår säng.
La sig o sov vid 22 tvingade ut henne att kissa vid tolvsnåret.
Sen klev jag upp då min man for till jobbet 5.30.
En superglad rottis då vi klev upp.
Ingen olycka i natt o knäpptyst har hon varit :)

Vilken duktig valp. Samson hann inatt både bajsa och kissa på samma tid som din tjej höll sig. Och han är ju 16 veckor. Men han brukar faktiskt klara nätterna någorlunda nu, har varit lite dålig i magen på sistone.

Hon ser ut att trivas bra i sitt nya hem. :)

Vilken duktig valp. Samson hann inatt både bajsa och kissa på samma tid som din tjej höll sig. Och han är ju 16 veckor. Men han brukar faktiskt klara nätterna någorlunda nu, har varit lite dålig i magen på sistone.

Hon ser ut att trivas bra i sitt nya hem. :)

Ja, de plocka i sig en del skrot nu, som tinar fram. Som kan göra magar lite oroliga :meh:
Ja, en otroligt trevlig o trygg valp.
Bara en sak som bekymrar henne lite,
vår Bouvierkille på 2 år,
tycker att hon är rent äcklig.
Vill inte ha något med henne att göra.
Men det går över det o <3

Ja jag hoppas att det är pga allt skrot han hittar. Han kan inte ens få lov att sova i sovrummet ft pga luftföroreningarna.... :o

Hehe, jaså tycker hon inte om sin nya mentor? :D vad tycker han om henne då? Mina två fann varann efter nån vecka, och min gamling älskar sin nya roll som lekfarbror. Det trodde jag aldrig om honom men han leker till och med med andra hundar nu, och själv med leksaker. Han har tom tuggat sönder ett gosedjur den token, då började jag undra om han blivit riktigt hjärntvättad för han är otroligt uppfostrad och vet vilka gränser som gäller utan att man talar om det ens. Men jag kunde inte annat än skratta åt det. :p

Vilken sotnos! Du far ta bild nar din Bouvier och hon kommer overens. Det ser vi fram emot.:D
Och visst ar det nagot speciellt med en riktigt trygg rottis? Sa var Miss Mandy nar hon kom ocksa.

Ja det är "lilla" Gote som ogillar Kornelia.
Råkar hon komma för nära,
så hoppar han till som om hon brändes.
Men det går väl över...
Hoppas jag,
annars blir det tungt för honom.
Han har bara hunnit vara ensamhund i 8 veckor.
Kornelia är duktig,
fjäskar lite, men struntar i honom då han säger att han inte vill.
img-4347.JPG
[/URL][/IMG]

Kornelia somnade igår vid tio igen o sov tills vår klocka ringde.
Ingen olycka i natt heller.

Men det är verkligen full fart när hon inte sover ;)
Så som sig bör, ja det är enormt härligt med denna trygga nyfikna valp.
Första gången jag haft en valp som är så.
Annars har det varit gnäll de första nätterna,
även dagtid har det kunnat vara.

kl

Lägger upp bilderna på min räv här med. Det kan hända mycket på 4 månader...
Han är dock inte så groteskt fet på andra bilden som det ser ut, det är päls! Massor av päls... Om man tänker att det är en fet räv jag har hittat, så blir bilden väldigt rolig!

kl

Lägger upp bilderna på min räv här med. Det kan hända mycket på 4 månader...
Han är dock inte så groteskt fet på andra bilden som det ser ut, det är päls! Massor av päls... Om man tänker att det är en fet räv jag har hittat, så blir bilden väldigt rolig!

Jisses :)
Vad är det för "liten" snygg varelse

Shit pommefritt vad stor han har blivit :eek:

Brandkattis: Ja, pälsen är så mjuk som den ser ut, synd man inte hinner gosa så ofta :D han vill bara busa.

*kl*
I helgen gör vi vår första kurs. Klicker Konkret :)

Jag hamtar henne i New Jersey, 120 svenska mil hemifran och det tar ungefar 12 timmar att kora dit. Ugh. Vi startar supertidigt Fredag morgon, hamtar hund i North Carolina pa vagen och fortsatter sedan for att slappa av den hos uppfodaren. Sedan hamtar jag maken pa Newark flygplats lordag kvall och Sondag aker vi forbi uppfodaren for att hamta valpis innan vi fortsatter hem.

Ja, han är ett monster! Men så himla snäll! Finns inte ett ont korn i honom. :)

brandkattis: Det är en Eurasier. Redan på 30 kg, och 6 månader. Så det blir en stor en! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka