Sv: Valp 2013

Sötnosar :love:

Men tyvärr tiden går inte fort :banghead: Jag väntar till nästa helg då ska jag hämta min plutt, dessa 5 veckor hittintills har gått långsamt...

Ja det förstår jag. :D Tycker att min valpis på 11 kg börjar bli otymplig. Min gamling på 33 kg lyfter jag inte, det får gubben göra. :p

KL*

Samson har haft en svacka när det kommer till sitt, ligg, och vinka. Han blandar plötsligt ihop dom och ibland tittar han bara på mig eller tar ett skutt upp i luften istället. Men ikväll gjorde tog vi en omgång ute efter kvällskissningen och då gick det bättre. Jag skulle gärna använda klicker men är lite kluven då jag använder det på hästen i perioder och inte vill förvirra honom när han är med dit. Eller vad tror ni?

P1030007_zpse312f97c.jpg

Tror inte det är några problem. Tänk dom som är på klickkurser, där klickas det hejvilt :)
Hundarna är väldigt duktiga på att läsa vårat kroppspråk om det är dem vi menar.
Jag klickade in ponnyn idag och då satt Ailu en liten bit bort. Inga problem :) Däremot kanske man ska hålla isär kommandona lite ;)

Jamen visst, det har jag inte ens tänkt på. Att det måste klickas hej vilt överallt på en kurs och där ska ju hundarna dessutom lära sig det samtidigt. Ska fundera på det.

Tror inte heller att det ska vara något problem. Men försök kanske med att han inte är med när du klickar hästarna när han själv är under inklickningsperioden så att säga.
Frågade min tränare en liknande fråga och hon sa att hon kunde sitta med en hund i knät medan hon klickade med den andra. Dom fattar nog ganska snabbt vad som gäller. :)

Sen finns det ju även flera olika klicker som ger ifrån sig olika klick. Så du kan ha en klicker åt hästen och en annan slags klicker till hunden, då hör dom skillnaden i klicket med. :)

Åh vilka godingar:) man blir alldeles valpsjuk:)
Längtar man ännu mer...vår Allie går in i vecka 6 på lördag. Det närmar sig iallafall, magen har verkligen börjat bli rejält rund så minst 6 puppisar borde där vara.

Ja jag har funderat på en sån som har två olika klick. Jag gillar ju dock den där gamla hederliga enkla klickern men som sagt kanske två st låter olika ändå. Jag har en riktigt gammal till hästen, inkörd och mjuk, den låter nog inte som en helt ny. Jag ska fundera på saken faktiskt. :)

I helgen träffade Samson får för första gången. Det tyckte han var tämligen ointressant. Idag har han badat i gyttjepöl, torkat, badat igen utan tillåtelse och grävt upp mitt potatisland. Så nu väntar hans livs första dusch misstänker jag. Vi får väl se vad han tycker om det. :cool:

P1030086_zps724bd121.jpg

Ja visst är dom goa!! Bara 1,5 vecka kvar till jag få komma och hälsa på :)
Är det din egna tik som ska ha valpar? :) Ras?

Hehehe ... Jag har aldrig varit med om gnallig hund. och hogljudd. Jag far huvudvark. Jag overvagde att skjuta migsjalv pa vag hem i forrgar;) ... tur jag inte hade nagot vapen i bilen.:p

Härligt när du väl får snusa på din valpis:) kan tänka mig att tiden sniglar sig fram....
Det är vår tik vi parat:) lagotto. Brukar bli helt oemotståndliga krulltottar:D

KL

En vecka nu tills jag hämtar valpen... seg väntan :p Har köpt allt som behövs till valpen iaf så nu återstår endast dagarna blääää...:banghead:

Kl
Inte nu på torsdag, inte nästa torsdag men nästa torsdag igen så ska vi äntligen hämta vår lilla fina heelervalp! Hälsade på idag och OMG vilken bitsk buse det är! :love:

Seke 8 veckor på måndag.

wpid-20130525_173944.jpg

wpid-20130525_173953.jpg

*KL*

Jisses vilka fina valpar ni har fått hem :love:

För oss blev det tyvärr lite ändrade planer, som ändå löste sig ganska bra till slut. Den tilltänkta parningen slutade i en mindre lyckad valpning med totalt 7 valpar varav 6 levande födda, där tiken aldrig fick igång mjölken. Efter några dygn med flaskmatning fick de till slut tag i en amma som accepterade valparna, dessvärre var det bara 2 valpar som klarade sig. En tik och en hane, uppfödaren ville behålla tiken själv.

Vi hade ju tänkt att om den kommande tiken blir tillräckligt bra så skulle vi ta en kull på henne med Ipod, som då skulle utgöra grundstenen i en eventuell framtida kennel.
Nu blir det inte så, eftersom vi tar en halvsyster till honom i stället :D
"Vår" uppfödare har en riktigt bra kull just nu, som inte riktigt var aktuell innan när vi trodde att vi skulle få en valp ur den första parningen, men nu blir det en valp därifrån ändå.
Jag har tittat på valparna tre gånger nu, och sista gången jag var och hälsade på var de 4 veckor och hade redan börjat bita lite smått i filtarna... Det blir nog gott gry i dem!

De är 6 veckor på tisdag, och på fredag ska jag åka och bestämma vilken liten tjej som ska få följa med hem om några veckor :)

KL

Idag har jag hämtat hem min valp. En blond hoffetik vid namn Impa :love:
Salle är dock inte fullt så imponerad av henne som jag ;)

Impa.JPG

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka