Sv: Valp 2013
*KL*
Jisses vilka fina valpar ni har fått hem
För oss blev det tyvärr lite ändrade planer, som ändå löste sig ganska bra till slut. Den tilltänkta parningen slutade i en mindre lyckad valpning med totalt 7 valpar varav 6 levande födda, där tiken aldrig fick igång mjölken. Efter några dygn med flaskmatning fick de till slut tag i en amma som accepterade valparna, dessvärre var det bara 2 valpar som klarade sig. En tik och en hane, uppfödaren ville behålla tiken själv.
Vi hade ju tänkt att om den kommande tiken blir tillräckligt bra så skulle vi ta en kull på henne med Ipod, som då skulle utgöra grundstenen i en eventuell framtida kennel.
Nu blir det inte så, eftersom vi tar en halvsyster till honom i stället
"Vår" uppfödare har en riktigt bra kull just nu, som inte riktigt var aktuell innan när vi trodde att vi skulle få en valp ur den första parningen, men nu blir det en valp därifrån ändå.
Jag har tittat på valparna tre gånger nu, och sista gången jag var och hälsade på var de 4 veckor och hade redan börjat bita lite smått i filtarna... Det blir nog gott gry i dem!
De är 6 veckor på tisdag, och på fredag ska jag åka och bestämma vilken liten tjej som ska få följa med hem om några veckor