Sv: Valp 2013

Haha, fet räv. :D Det var en väldigt rolig tolkning av bilden. Vilken bamsing! :) hur gammal är han nu? Vad väger han?

Precious - Jaså? Kan jag aldrig tro. :p vacker som en dag är han i alla fall.

Kl.

JISSES vad stor Ailu blivit! Känns som det var igår du visade bilderna från bilresan hem. Tiden går fort... Vilken stilig kille han är :)

*fniss*
Jodu, han har blivit rejäl. Jag tycker dock alltid han varit så stor som han är nu, tills jag tittar på bäbisbilderna ;)

Så stolt över min fina kille idag!
Vi går ju på en klickerkurs just nu, började igår e.m och fortsatte idag.
En av övningarna var att gå in i ett rum där det står en pall och på eget initiativ så ska dom göra något med pallen.
Så varje gång dom tittar på den, klick osv.
Sedan se vad dom bjuder på. Det tog Ailu ett klick att räkna ut att "AHa- pallen.." och klev helt sonika upp på den och började vifta med framlabbarna :love:
Däremellan har han skött sig perfekt, kunnat lega ner och slappna av, sova osv. Fina fina killen!

Klicker är så roligt! Ska börja arbeta mer med det med Qiwi för så fort jag har den framme så kvittar det vad katterna gör för då är matte roligast! :p
Har tänkt börja träna lite personspår med henne nu också.
Samt sätta upp lite "portar" i förberedande för agility.
Snart har vi även badvarmt i sjöarna så då blir det ut och träna lek i vatten. :)
Och ska dra skramlande saker bakom oss när vi går så vi har vant in det lagom till hon är gammal nog för att börja dra lite för att träna WP.

Haha är så mycket man vill göra. :p

Man har så himla mycke planer med dom små så det är svårt att veta vart man ska börja! Funderar på att gå en puppytricks distanskurs för Silvia trkman. Nån som har några erfarenheter om henne?

Valpis och jag ar nu pa vag hem. Jag har kort en resa som motsvarar att kora Stockholm - Moskva tur och retur och har Val kommit till Danmark pa hemvag, ungefar.:p Jag ar helt slut. Valpis som heter Drybrucke's Diva, har gatt fran att skrika sa hogljutt att jag overvagde att stanna pa nasta rastplats och skjuta mig sjalv. Jag stannade och Diva och jag hade en lang diskution om det pa graset Medan hon gnallde och ville bli buren. (Atminstone skrek hon inte langre, da hade jag sakert blivit arresterad) Tydligen gick hon med pa min forhandlings taktik da hon helt slutade fora ovasen. Hon gnallde inte ens efter det.

Haha, fet räv. :D Det var en väldigt rolig tolkning av bilden. Vilken bamsing! :) hur gammal är han nu? Vad väger han?

Oj, missade visst att svara där!
Jag har börjat tvivla på min egna förmåga att bedömma hull. Rasstandarden säger maxvikt på 32 kg, han är nu 6 månader och tre veckor, och väger 31 kg. Men alla i min omgivning som har bra koll på hund, säger att han ser fin ut i kroppen, och det tycker ju jag med, men fasen vad han väger!
Han har ganska mycket hud, men jag känner revbenen lätt, ryggraden likaså, och man kan se midjan om man kollar rakt uppifrån. Inte superväl såklart eftersom han har massor av päls, men man kan se den.
Så, än en gång får jag väl bara inse att han kommer att bli stor, men att det är normalt. Blir bara så lätt orolig...

kl
Måste bara uppdatera lite.
Liam är inne i någon slags super-period vad det gäller inlärning nu. Fråga mig inte hur detta gick till! Kanske har poletten trillat ner helt enkelt.

Förut tog det mig två veckor med klickerträning 2 gånger per dag för att få in att han skulle hämta ett föremål jag slängt iväg, och sedan ge det till mig.
Idag så provade jag lite nya saker med klickern, och jäklar vad fort det gick! Utan ett ord så har vi lyckats få in vinka på under 3 minuter! Ett litet framsteg kanske, men för mig är det ganska stort, han är inte så trög som jag trodde!
Och han tycker det är så kul med! Jag verkligen ser hur han tänker så att det knakar.

Har köpt en all safe-bilsele till honom nu med, då han växt ur buren. Han trivs så mycket bättre med den!
Den funkar tydligen som dragsele också, så i eftermiddag så ska vi ut på promenad och så ska jag hänga en petflaska eller något annat skramlande bakom så att han kan vänja sig vid det. Ser framför mig hur vi susar fram på vägarna när han blir lite äldre. Jag på spark och han framför. :)

Tar sista knappen:)
Vi väntar valpisar här på vår lagottotjej i mitten av juni. Det blir säkert rätt många för hon är redan rejält rund i vecka 5. Vem kan motstå en liten krulltottsbebis:)
Det ska bli så spännande och vi lääääängtar !!!!!

Ja, inte mig emot alls egentligen. Älskar ju stora hundar! :)
Ja, det ska bli spännande. Ska försöka titta in på veterinärstation bara för att få honom vägd någon dag, för det är inte så lätt att väga honom i famnen på personvågen längre... Så otympligt!

Här är en bild från i fredags då Qiwi myser i gräset! :D
942866_10151381332167026_207091827_n.jpg

Här är en bild när hon sitter bredvid min gamling! :p
935302_10151381330642026_1319303640_n.jpg

Nu får hon inte växa så mycket mer för då blir hon för stor för rasen. Selen hon har på sig är gamlingens sele. :p

Som jag förstår det så får man lite uppgifter som man ska göra med sin hund. Sen filmar man sin träning och får feedback och kan ställa frågor. Silvia trkman bor i Slovenien(?) tror jag så därför blir det distans.
Kursen är alltså puppytricks, man lär in trick som bygger på kroppskontroll, smidighet, stadga m.m Jag vill ha hjälp då jag ofta kör fast och har svårt att komma vidare, med frustration som följd. Jag hoppas hon håller nån kurs till hösten!

Min valp har nu blivit 2.5 vecka och har öppnat ögonen, snart är det dags att hälsa på dom små liven :) 2 veckor kvar, det går fort va? ;)
Nån av de här ungarna ska alltså flytta hem till mig! Läääängtar!!

954687_10151452671034033_2047872165_n.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka