Sv: Valp 2013
Haha, fet räv.
Det var en väldigt rolig tolkning av bilden. Vilken bamsing!
hur gammal är han nu? Vad väger han?
Oj, missade visst att svara där!
Jag har börjat tvivla på min egna förmåga att bedömma hull. Rasstandarden säger maxvikt på 32 kg, han är nu 6 månader och tre veckor, och väger 31 kg. Men alla i min omgivning som har bra koll på hund, säger att han ser fin ut i kroppen, och det tycker ju jag med, men fasen vad han väger!
Han har ganska mycket hud, men jag känner revbenen lätt, ryggraden likaså, och man kan se midjan om man kollar rakt uppifrån. Inte superväl såklart eftersom han har massor av päls, men man kan se den.
Så, än en gång får jag väl bara inse att han kommer att bli stor, men att det är normalt. Blir bara så lätt orolig...
kl
Måste bara uppdatera lite.
Liam är inne i någon slags super-period vad det gäller inlärning nu. Fråga mig inte hur detta gick till! Kanske har poletten trillat ner helt enkelt.
Förut tog det mig två veckor med klickerträning 2 gånger per dag för att få in att han skulle hämta ett föremål jag slängt iväg, och sedan ge det till mig.
Idag så provade jag lite nya saker med klickern, och jäklar vad fort det gick! Utan ett ord så har vi lyckats få in vinka på under 3 minuter! Ett litet framsteg kanske, men för mig är det ganska stort, han är inte så trög som jag trodde!
Och han tycker det är så kul med! Jag verkligen ser hur han tänker så att det knakar.
Har köpt en all safe-bilsele till honom nu med, då han växt ur buren. Han trivs så mycket bättre med den!
Den funkar tydligen som dragsele också, så i eftermiddag så ska vi ut på promenad och så ska jag hänga en petflaska eller något annat skramlande bakom så att han kan vänja sig vid det. Ser framför mig hur vi susar fram på vägarna när han blir lite äldre. Jag på spark och han framför.