Sv: Valp 2013

Ena lite mindre och mörkare tiken
6747_10151446011996819_1304222690_n.jpg

Andra tiken
428388_10151446013896819_416411806_n.jpg

Tack :) Tilltalsnamnet skulle bli Vittra isf :) Skickade namnet till uppfödaren igår och det blev Mystik hon kommer att få heta :)

För mig blir det en rottistik som flyttar hem till oss nu på måndag <3
Skulle inte ha någon fler rottis hade jag bestämt.
Efter att älskade Ina insjuknade o hastigt fick somna.
Kikade runt på andra bruksraser, men ingen som fick mig att känna som dessa rottisar.
Så nu sitter jag här o önskar att helgen kunde gå snabbare.
Inte så ofta jag vill att helgen tar slut.

Grattis! Vad kul. Det kommer alltsa att bli en massa bilder pa rottis valpar har snart.;)

Det ar nu en vecka (och en dag) kvar tills jag kan hamta min nya rottis ... Jag ar sa ivrig att jag formligen vibrerar.:D

För mig blir det en rottistik som flyttar hem till oss nu på måndag <3
Skulle inte ha någon fler rottis hade jag bestämt.
Efter att älskade Ina insjuknade o hastigt fick somna.
Kikade runt på andra bruksraser, men ingen som fick mig att känna som dessa rottisar.
Så nu sitter jag här o önskar att helgen kunde gå snabbare.
Inte så ofta jag vill att helgen tar slut.

Grattis! Vad kul. Det kommer alltsa att bli en massa bilder pa rottis valpar har snart.;)

Det ar nu en vecka (och en dag) kvar tills jag kan hamta min nya rottis ... Jag ar sa ivrig att jag formligen vibrerar.:D

Åhhh neeej, TVÅ rottisbäbisar i samma tråd?!? Jag kommer att gå i atomer innan jag vet om jag kan få bli med valpis eller inte. Det är fortfarande massor med om, men och kanske för min del. Men uppfödaren vet att jag är sjukt sugen och hur min situation ser ut just nu, så vi håller nog båda tummarna att det ska lösa sig för mig också :D

Jag ser framemot bilder på era småttingar sen!

Jättefint namn. När vet du vilken valp som blir din? :)

Kl*
Idag har Samson lärt sig att springa fort av en malletik som bor i närheten. Det var riktigt kul tyckte han och det är inte klokt hur fort en hund kan springa. Men han hängde på bra.

På måndag blir han 4 månader och han börjar bli varm i kläderna. Mer självsäker och framåt på rgen hand. Men han lyssnar bra. Vi har nu börjat träna stopp-sitt på avstånd och ävdn ligg. Det var ingen konst tyckte han. Han har börjat tränga lite vid gå här så jag har börjat bromsa honom med en handsignal och det går jättebra. Lite för bra ibland så att han tror att han ska stanna medan jag går vidare. Träna är kul tycker han och han är tacksam att lära saker för han minns allt jag säger bättre än jag själv. Nejar jag när han tar en spade rör han den aldrig mer igen. Men han kan ta en annan spade förstås. :p

Åh, så fin han är! Hur pass återställd är han sen benbrottet? Hur lång tid ska det ta tills det är "normalt" igen? :)

kl

Måste bara visa denna bilden.
Varit iväg på distanstävling idag så Liam fick vara på dagis hos en bekant. Fick sedan den här bilden skickad till mig... Liam var störtförtjust och stod och skällde på gåsen första halvtimmen, gåsen var dock inte så smickrad av den lurviga orangea studsbollen.

Han är återställd såpass att han får röra sig fritt men det är fortsatt rehab. Nu tränar vi styrka och balans, t.ex hoppa upp på stubbar med alla fyra tassar, balansgång osv. :)
Det kommer ta upp till 6månader till innan allt är som det "ska" vara

De är bra :) Han är svag i det men har full rörlighet. Märks dock att han fortfarande går lite på sniskan :)
Han är fem månader nu :)

Tack så mycke :)
Den andra tjejen som ska ha en tik ska välja först, när det blir vet jag inte men när dom är runt 5 veckor skulle jag tro :)

<snip>
Träna är kul tycker han och han är tacksam att lära saker för han minns allt jag säger bättre än jag själv. Nejar jag när han tar en spade rör han den aldrig mer igen. Men han kan ta en annan spade förstås. :p

Precis sa var Miss Mandy ocksa, och ar fortfarande. Hon alskar att "vara till lags". Jag pratade lange med uppfodaren i gar ... valpis ar "completely wild" hahaha ... fick jag hora.:crazy: Sa det blir nog en interessant process det har. :cautious:

Härligt :D
Får se om jag lyckas få till detta med bildinlägg när jag fått hem trollet mitt o hon somnat ett tag.
Jag bestämde mig så sent som när valparna var 7 veckor så jag har "bara" behövt vänta en hel låååång vecka.
Men den känns som en evighet.

Lycka till med buset

Hon blir 7 veckor i dag. Om en vecka hamtar jag henne.:D Utav en tillfallighet utfoll det sa bra att Maken kommer tillbaka fran Mellan Ostern samtidigt. Det ar 120 svenska mil och tar ungefar 12 timmar att kora sa hon hade fatt flyga ner om det inte varit for Maken (som i och for sig vanligen flyger aldeles sjalv).:p Jag har nu stadat klart och fixat husvagnen sa jag tar den med mig upp, det blir enklast sa da det innebar att man kan stanna precis var man vill och vi kan ta en extra dag pa oss ner sa valpis inte blir sittande sa lange i bilen.

Jag kor hemmifran pa Fredag, pa Lordag kommer Maken och pa Sondag hamtar vi valpis och borjar kora hemmat. :D

Hon blir 7 veckor i dag. Om en vecka hamtar jag henne.:D Utav en tillfallighet utfoll det sa bra att Maken kommer tillbaka fran Mellan Ostern samtidigt. Det ar 120 svenska mil och tar ungefar 12 timmar att kora sa hon hade fatt flyga ner om det inte varit for Maken (som i och for sig vanligen flyger aldeles sjalv).:p Jag har nu stadat klart och fixat husvagnen sa jag tar den med mig upp, det blir enklast sa da det innebar att man kan stanna precis var man vill och vi kan ta en extra dag pa oss ner sa valpis inte blir sittande sa lange i bilen.

Jag kor hemmifran pa Fredag, pa Lordag kommer Maken och pa Sondag hamtar vi valpis och borjar kora hemmat. :D

Härligt :D
Vi fick hem vår tös igår <3
Jisses, ja det blir en resa, ni får köra försiktigt.
Vart är det ni hämtar denna ljuva varelse.
Ska prova få till bilder.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka