Sv: Valp 2013

Men Gud så roligt för er! :) Hoppas att ni ska trivas tillsammans. Då ser jag fram emot bilder sen även om det inte är en valp. :)

Hon är så sööööt:love: så det blir nog massor med bilder när hon har kommit hit, ska låta henne träffa våra bästa vecka och se vad de säger. Håller tummarna att det ska gå!

Hoppas ni har lika härligt vårväder som oss!
Jag och gått och pulat ute idag och Qiwi har härjat rundor och myst i solen. Nu ligger hon däckad i soffan bredvid mig. :p

Vi har hämtat en 10 veckors dvärgschnauzervalp. Hera är lite skeptisk till den nya valpen men det blir nog bra :)

pizap.com10.17948063090443611367219967478.jpg

Sicken sötnos! :D

*kl*

Sådär då har Qiwi fällt klart framtänderna både uppe och nere, nu väntar "huggtänderna" och dom därefter. :p
Känns som dom ramlade ur henne på löpande band och det var typ igår hon hade sin första lösa. Dock känns det ju även som jag hämtade henne igår också.
Man märker verkligen hur tiden springer ifrån en när man har valp!

Åh vilka godingar. :D

igbest: Supersöt! :love:

KL*

Samson har upptäckt att det finns vattenfyllda diken att bada i, och han blir helt galen av lycka. Bada är tydligen fantastiskt roligt. Det ska bli kul att gå till stranden i sommar och se vad han tycker om att simma.

P1020734-2_zps6cb2eb33.jpg

Efter att vi fått ta bort vår älskade dalmatinertik Milla på skärtorsdagen så bestämde vi oss ganska snart för att "bli med valp". Då "vår" uppfödare inte hade några valpar på g ännu så fick vi via hennes rekommendation kontakt med en uppfödare som vi tidigare haft koll på och som parat en tik. Beräknad valpning är nu till helgen 5 maj. Då det blev lite sent inpå som vi bestämde oss så står vi som nr. 5 i turordningen så vi hoppas verkligen på att det blir en valp till oss. Det är väl nästan det som är jobbigast just nu, att inte riktigt veta...

Men förhoppningsvis flyttar det in en liten dalmatinerfröken hos oss lagom till semestern :)

Seke är nu fyra veckor och vi är precis hemkomna efter ett besök. Som man längtar efter honom!

Seke tillsammans med min sambo.

wpid-20130501_183405.jpg

Åh så liten, och vilket fint namn. :)

KL*
På valborg fick Samson uppleva smällar från fyrverkerier för första gången. Det var inte vi som sköt men det var nära. Han reagerade inte ens, låg och lurade på en katt som satt och retades under en gran. Så det var skönt att se. Han fick vara med ute ända in på småtimmarna och prova på att sova utomhus.

Hans öron har stått upp ett tag men nu har det blivit lite vipp på dom igen, ibland båda och ibland en. Undrar hur det där ska sluta. Han har varit ensam hemma i 2h som mest, även helt själv utan hundkompis. Det går jättebra, det verkar inte bekymra honom att bli lämnad ensam. Jag måste säga att änsålänge är han en lättsam valp som är lyhörd och positiv, framåt och uppmärksam och finner sig i saker och ting. 14 veckor är han nu.

2013-04-25110221_zpsdf80f118.jpg

Kl
Ljuvliga bilder på alla valpar :) fick mail från uppfödaren där dottern ska köpa valp och tiken är nu parad så om allt går vägen får vi hem valpen i slutet av augusti. Det innebär att jag får ta septembersemester men det gör inte så mkt. Lite spännande är det allt :)

Kl
Jag fick igår veta att det blev en valp till mig!! Tjihoo va häftigt! Jag trodde inte att det fanns en chans att just jag skulle få en när det bara blev tre valpar varav två tikar och många valpköpare som var intresserade!
Nu behöver jag hjälp med valpnamn! Min kelpietik heter Magi och jag tänkte fortsätta på det magiska och övernaturliga temat, typ sagoväsen eller namn ur mytologiska historier. Tips? Bokstav spelar ingen roll så det är bara att spåna fritt! Rasen är BC :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka