Sv: Valp 2013

Guh vad han är snygg!! :D

Jag får hålla tummarna att hon lämnar nån större tand åt mig när dom börjar lossna.

Men vilken ståtlig kille :) Hur hög är han? Ulay har ju gått ner massa i vikt när han varit sjuk men sist vi vägde honom hade han gått upp till 25,5kg. Han har vägt strax under 27 som mest. Men han är ungefär 58-59cm hög. Trodde jag hörde fel när domaren mätte honom för han var kring 56cm sist jag mätte så fick lov att mäta mot väggen när jag kom hem, fick det till 58 då och domaren sa 59. så jag har en ganska stor kille också!

Men hörrö, han får ju väga upp till 32 kg? ;)

Åh vilka fina bilder. Vilken snygging! :love:

KL
Idag hade Samson en hel natt (12 timmar) utan toalettbesök. En förvånad matte har letat gömda pölar hela förmiddan men icke. :cool: Så får det gärna fortsätta.

Usch då, vad har han varit för sjuk?
Ja, du har ju alldeles rätt om att det är 32 kg! Lite bättre marginal då! :) Verkar som att han växer i etapper, först går han upp i vikt, sen växer han på höjden ett tag, och sen upp i vikt igen.
Han är 53-54 i manken nu och har varit där ett tag om jag minns rätt.

Men han ser väl inte fet ut på bilderna? Svårt att se med all päls, men man funderar ju lite eftersom han är så ung och redan väger så mycket. Jag känner revbenen lätt på båda sidor när han står vanligt och han har ju markerad "midja" så att säga.

Han vägrade att äta och kväljdes/kräktes en massa och tillslut fick vi göra gastroskopi och då fann de att han är allergisk mot något i fodret. Vi vet inte riktigt vad men nu äter han VoH och kväljningarna är borta! Känns jätteskönt!
Jag tycker det är jättesvårt det där med hullet, jag har ju min första hund och går och klämmer på honom lite nu och då, men vet ju inte riktigt hur det ska kännas! :P tycker inte att Liam ser tjock ut på bilderna!

Jag har aldrig haft berner i tankarna innan men sambon hade träffat ett par och var kär i rasen och då började jag läsa på om dom. :)

Dock är jag bekväm med pälsen så det talar lite emot för min del samt att det verkar vara väldigt svårt att hitta bra gener med höfterna och så.

Därför har jag börjat kika lite på Boerboel istället som blivande gårdshund.

Nu har jag fått tag på en tand som fällts. Satte fingret mot för att känna på den och tjoff så ramla den. :p
Mini mini mini tand! :p
Nu har hon även tappat två tänder i överkäken så 4 tänder har hon fällt än så länge. :)

Åååh, jag blir alldeles pirrig och glad för jag kommer ihåg hur de var när vi hämtade ailu! (Lät som att det var jättelänge sen och inte typ två månader, haha)

*kl*

Nu har skräpjocke tappat två tänder, en nere och en uppe :D

*kl*

Min fina kille :love:
Var ner till älvkanten idag, första gången för Ailu.
Ner vid vattnet och härjade så plötsligt flög en anka upp
Matte: :eek:
Ailu: :eek: :love: och satte efter.
Ropade en gång, då stannade han upp och stirrade efter ankan, ropade en gång till då vände han tillbaka till mig :love:
Duktiga lilla bäbis, fick massor med godis och bus när han kom till matte!

Påminn mig om det här när han är i trotsåldern sen ;)

Tiken har fortfarande inte gått i löp, så det verkar inte bli nått (av den kombon iaf). Nu läggs all energi på att se hur det blir med Boss, när vi vet det så kanske valpplanerna återupptas.

Rusa har blivit 14 veckor och väger nu mer 6,8 kg.

391067_10151405719928030_1110384742_n.jpg

529448_10151405720008030_1651597186_n.jpg

934665_10151407296898030_962596666_n.jpg

Jag skulle tro att hon kommer att landa på ungefär 15-16 kg. :)
Hennes mamma väger 16 kg och pappan 20, hon är dock minst i kullen så vi får se vad det blir av henne. :D

Hurra för dig! :)
Qiwi är det rejäääääl övertalning för att få henne och bryta det hon vill jaga - särskilt katterna här hemma! *suck*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka