Sv: Valp 2013

Hehe, känner igen det där. Tror att han kommer att få ett stående o ett vippöra. Han skadade tassen för 2 veckor sen. Sen gick stygnen upp så vi fick göra om dom. Men i morgpn ska dom bort! :)

Rasen är noga utvald efter att passa oss :)
Jag har sen tankarna började gro om denna hund haft turen att få leva lite mer inpå några individer i vardagen och då ramlade beslutet hela vägen ner. Var först inne på pudel i flera år som efterträdare till gammelvofan, men tyvärr så har beskrivningen av pudel på "pappret" inte levt upp till de individer jag träffat så jag kände att det var inte vår ras. Jag var först tveksam till DS pga pälsvården men efter att ha satt mig in i det mer så känner jag att det var inte så krångligt som jag trodde...har haft värre ;) Resten av rasen överväger tungt.

Nu gäller det som sagt att hitta rätt i valpdjungeln. Har frågat mig fram en del bland andra som har DS. Den första uppfödaren jag ringde lät totalt ointresserad av samtalet öht och svarade bara kort ja och nej på mina frågor. Hon försökte inte bidra med något till samtalet eller ställa några motfrågor. Eftersom jag vill ha en bra kontakt med uppfödaren även i framtiden valde jag bort den kenneln. Sen hittade jag en annan uppfödare ganska nära där jag bor men så skaffade en familj i sonens träningsgrupp en valp därifrån ganska nyligen, och då jag upplevde valpen som väldigt nervös och skygg valde jag även bort den kenneln. Hoppas på tredje gången gillt på fredag :)

Kl
Var igår och hälsade på en uppfödare, fastnade för både uppfödaren och tiken som var helt underbar. Pappan är dessutom kullbror med min kompis hund som jag gillar jättemycket! Om ca 2 veckor föds valparna... Men det är bara 4 st på ultraljudet och många som är intresserade. Så håll en tumme att det blir en liten tikvalp åt mig!
Rasen är BC :)

Tack :)
Har inte läst igenom hela tråden, så det kanske står där......men vore kul å höra dina upplevelser från DS.

Jag har knappt inga erfarenheter av DS alls, jag är inriktad på DP.
Dock har jag hört många säga att DS är som en DP med lång päls dock vet jag inte hur mycket sanning det ligger i det. :)

Vilken sötnos :love:

Nu har jag skrollat igenom hela tråden, VALPSJUKA!

Den råder jag bot på redan i helgen då beräknade födseln är för mitt nytillskott.

Hur pirrig får man bli? :D

Just nu har jag flyt på bildtagning och överföring så här kommer två nya från mig. :o

P1020734-2_zps6cb2eb33.jpg

2013-04-17131212_zpse296ab94.jpg

Men guuuud så söt :love:

*kl*

Idag har Ailu haft "barnvakt" en äldre korsningshane som tränat vakt/skydd osv. stabil som få. Perfekt kandidat till våran som har rasgenetiken att vara aggressiv mot sitt eget kön.
Två gånger har "Burgos" fått säga till Ailu på skarpen, men annars har det gått bra :) Bugge var inte allt för förtjust i barnvaktandet dock ;)

Helt bedårande :love: vad ska det bli av den där parveln? :)

Japp en bc :) Valparna kom inatt! Vilken lycka! Jag har varit i extas hela dagen. Det här året av väntan har gått fort om man jämför med hur dom åtta veckorna framför mig känns ;)

Rackarns vad söt! :love:

kl

Det är lite som tortyr att gå in här och läsa om er som redan har fått hem era små! Om allt går som det ska så får vi hämta hem vårt lilla knytte i höst, och det är en olidlig väntan! Vi har några kullar att välja mellan och första parningen sker i maj. Så snart känns det ändå som att bollen har satts i rullning!

Kan du inte träffa uppfödaren först då?

Min valp var redan född första gången jag träffade uppfödaren. Vi tog en promenad med tik och uppfödare och åkte sen och träffade valparna. Kanske går det iaf att prata ihop sig innan ni går in till valparna?
Halv tortyr, men valpar är alltid underbara så att göra ett bra val handlar mer om att se till uppfödare och föräldrar (precis som du är inne på).
Lycka till!

Ja dom säger det men jag har som sagt ingen aning!
Jag har bara mött ett par ds i hela mitt liv så anser mig inte ha nog med erfarenhet av den rasen för att göra jämförelse! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka