Sv: Valp 2013

Tack, säger detsamma. Han är så fin din Ailu. Är han helt bra nu? Hur länge gick han med gipset?

Wellanw - Va kul, du har redan ett par ser det ut som? :) Av min vet jag inte vad det blir, han är blandras så det beror lite på vad han kommer att behöva för stimulans. Tills han visar behov av ngt annat får han hänga med på det vi hittar på.

Jaulgreis - Tack, vad blir det för ras för dig då? Det är tråkigt o vänta men då ju du ditt roliga framför dig. När din är gullig och mammig är våra i härlig trotsålder. :angel:

Oj, ja. Vi åkte in 23:e mars. Han blev opererad och gipsad den 24:e :)
19dagar med gips. Så nästan tre veckor :)
Helt bra är det inte, vi sjukgymnastiserar kycklingbenet (haha, det ser ut som ett sånt i jämförelse med det andra) och när han har sovit/legat länge är han halt både fram och bak :( Men de går väl över hoppas jag :)

Vilken fruktansvärd otur han hade. Men verkligen skönt o höra att det går åt rätt håll. Samson skadade tassen vid 10v och har inte kunnat vara ute, och haft tratt size jättestor i över 2 veckor. Det tyckte jag var jobbigt så jag förstår hur jobbigt ni måste haft det. Håller tummarna att benet snart kommer igång som det ska. :)

Jaulgreis - Åh va spännande. Tik/hane?

De jobbigaste för oss ahr utan tvekan varit att se honom så deppad/arg :( Han älskar ju att vara ute och kan ligga på bron i timmar och titta på löv som fladdrar förbi. Men det tordes vi ju inte när han var gipsad och inte klarade trappen själv.
Så det och att behöva torka golven 10-15gånger per dag var jobbigt. Annars var det nog jobbigare för honom :)

Fy vilken otur ni två har haft.
Jag är glad att Qiwi har hållt sig hel och frisk hittills.

Har era börjat fälla tänder än? :)

Usch det förstår jag. Man får vara glad att den värsta biten är över och att dom lever i nuet. Första gången jag släppte ut Samson lös efter innevistelsen blev han helt galen och bara sprang och sprang. Hann inte ens kissa på sina 40 minuter, det gjorde han inne sen. ;)

MikaTela - Samson har inte fällt några än. När börjar dom fälla tänder? :o

Igår var jag och sonen och besökte valpisarna på kenneln. Uppfödaren var precis så som jag ville att "min" uppfödare skulle vara och jag fick stort förtroende för henne. Tiken var en glad och trevlig tik och fin mamma. Och valparna...ja...ord är överflödiga :love:

Vi hadde två hannar att välja mellan. Av det man nu kan avgöra på en 4½ veckors valp så var de otroligt lika i både sätt, extiört och utseende. Sonen fick välja när det inte fanns något direkt avgörande emellan dom.

Så om 4 veckor flyttar en liten Frasse hit hem till oss :banana::banana::banana:

Qiwi tappade sin första runt sin 4 månaders dag och tappade sin andra nu i veckan och vid första tanden har en ny tittat fram redan. :)

Kl
Var igår och hälsade på en uppfödare, fastnade för både uppfödaren och tiken som var helt underbar. Pappan är dessutom kullbror med min kompis hund som jag gillar jättemycket! Om ca 2 veckor föds valparna... Men det är bara 4 st på ultraljudet och många som är intresserade. Så håll en tumme att det blir en liten tikvalp åt mig!
Rasen är BC :)

Vad kul! Vad är det för linjer? *nörd*

Ja Qiwi har som sagt tappat de två mittersta framtänderna i nederkäken men dom har redan ersatts med två nya på uppgång.
Dock verkar den lilla rackaren svälja sina tänder - jag som hade hoppats hitta en som man kunde spara som en kul grej! ;)

kl

Liam har bytt samtliga tänder, men så blir han ju 6 månader om bara några dagar. Hittade faktiskt två hörntänder på golvet som jag har sparat.
Han väger nu... 27 kg. 30 är max säger rasstandarden men vi får väl se hur det blir med det.

Idag har vi varit vid sommarstugan. Vi bestämde oss för att det var vår och körde på lite bad och lek i vattnet. Bästa dagen på länge tyckte Liam eftersom jag mest varit upptagen av träning och tävling av häst senaste veckan.

Soldyrkaren

Liam och havet

Bollhämtning, men en riktig modell har alltid koll på kameran

Stor och ståtlig, synd på ljuset bara

Ja fin som bara den! Men megaklumpig! Kan inte vara lätt att växa så mycket och hålla koll på alla ben hit och dit. Om han ska från punkt A till B och något eller någon står i vägen, då bara plöjer han igenom. Kosta vad det kosta vill, han ska fram! Inte vad jag är van vid med familjens smala och smidiga jakthundar! :D
Haha, jag går också och tänker så ibland! Funderar på vad nästa hund ska bli för ras och när det skulle kunna passa in att köpa den.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka