Sv: Valp 2013

KL

Fick äntligen välja min valp som ska hämtas om ca 4 veckor. Höll på att missa titten på grund av dum mage men jag skam den som ger sig... Längtar tills de e dags att hämta knytet :love:

Nu ska jag bara komma på ett passande namn är inne på Buster eller batman just nu men vet inte är inte riktigt nöjd...

iphone399_zpsb4891de8.jpg

iphone392_zps38e43a6f.jpg

En liten pussgurka kolla dock inte på mig kom direkt från sjukhuset och ser hemsk ut :yuck:

iphone378_zps82cd9641.jpg

Buster passar jättebra på valpen tycker jag! :) Är det 50/50-blandis?

KL*
Samson blev 15 veckor i måndags. Nu har vi fått upp staket runt framsidan så vi kan ha dörren öppen hela dagarna och det är väldigt skönt att hundarna kan vara ute så mycket dom vill. Men Samson går faktiskt in ibland och sover, även när resten av familjen är ute.

Igår natt hade vi en helt rumsren natt, tog ut honom runt 23 och sen vid 6-tiden. Det var härligt att slippa torka upp kiss direkt när man klev upp på morgonen.

phpfaeuuj.jpg

ÄR en 50/%0 korsning från föräldrar med stamtavla, tjuvparningskull. 3,5 vecka till hämtning blää kommer gå långsamt fast iofs bra för då hinner förhoppningsvis min mage stabilisera dig.

Det lutar åt att det blir Buster, det var ett namn jag inte tänkt på innan men som kom när jag mös med valpen.

I fredags föddes vår valp. Det blev tio stycken (fyra hanar och sex tikar) så vår oro att inte få någon valp var obefogad ;) Nu väntar nästa spännande väntan; när prickarna börjar framträda och när ögonen öppnas :)

575480_510643812330752_1591187239_n.jpg

En härlig bild på de fina valparna!

*kl*

Ailu har totalt tappat klickermotivationen och tycker allt är roligare än att träna med matte just nu ;)
Nåja, han får väl hållas ett tag.
Idag var vi ute i skogen och promenerade, körde till ett ödsligt parti och lilleman fick springa och lattja bäst han ville.

Har skickat in ansökan osv. för att hantera animaliska biprodukter nu så sen ska vi börja spåra :)

kl

Imorrn bär det av för att hälsa på uppfödare som jag hoppas kunna köpa kelpievalp av i sommar/höst!
Bara de små detaljerna kvar att det ska bli (tillräckligt med) valpar (förra tiken gick tom) och att man ska blir godkänd! :o ;)

Bäbbarna är en vecka nu. Bara sju veckor kvar ;) längtar som f*n efter henne nu!
Tror att namnet är bestämt nu, det lutar åt att det blir en liten Mystik, passar bra ihop med min andra hund som heter Magi :) Andra alternativet är Vildvittra. Kom gärna med input på namn :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka