Vallfari lätta höst!!!

Sv: Vallfari lätta höst!!!

dis19liten.jpg

Jag och Tindra på Dís träningstävling

Tränar hemma på ängen

/Malin

Bara en söt liten fråga..
Är de någon här som fått reda på tider eller något sådant om tävlingen??. Vet någon hur man tar reda på detta??. Kom på idag att jag absolut inte har någon aning om tider till tävlingen.. Och blev smått stressad över detta.. Någon ängel som kan berätta för mig??

Bara en söt liten fråga..
Är de någon här som fått reda på tider eller något sådant om tävlingen??. Vet någon hur man tar reda på detta??. Kom på idag att jag absolut inte har någon aning om tider till tävlingen.. Och blev smått stressad över detta.. Någon ängel som kan berätta för mig??

Det kommer alltid upp ett ryttarbrev på hemsidan när vi närmar oss tävlingen lite mer.
Där står tider, startlistor m.m

nej, jag kollade på startlistorna och såg att det stod Naggur från Stora Mälby, men jag var inte säker på om det var han :rofl:

Inte startlistor, men deltagarlistor har kommit upp på vallfaris hemsida!

/Malin

Jag frågar dig detta för jag antar att du har koll=) men om nån annan kan svara så varsågod=)

Jag kom på att jag inte har så stor koll=)

Om man rider på speakerns kommando, måste man tölta in då när speakern ropar in en på banan? Om man måste det kommer naggur inte orka tölta under bedömningen=/

Och om man rider två och två, ska den som ska rida till den bortre kortsidan tölta dit eller får man trava?

Blir det speakerns kommando lär vi inte komma så långt. Naggur orkar inte tölta hur länge som helst. men jag kör på så länge han orkar, sen saktar jag ner till skritt. skiter i att jag får kassa poäng då.

En sak till!

Snösulor... vad säger dom om det? Naggur kommer skos nästa vecka och kommer då skos med snösulor annars kommer vi inte kunna rida när snön kommer=(

I och för sig gör de inte så mycket om jag blir diskad men de kan ju va kul att veta om det är värt att kämpa livet ur sig eller inte=)

Snösulor redan??

Hm, jag vet faktiskt inte mer än att man ska anmäla om man har sulor eller inte på sin häst vid incheckningen.

ja, han ska skos i slutet på oktober, nästa skoning blir ju inte för ens slutet på december då, och då har det garanterat varit snö ett tag. lät bli att sko med sulor innan snön kom förra året, då kunde jag inte rida på 3 veckor för att han fick styltor hela tiden...

Snösulor är inte tillåtna!

Innan bedömningen börjar får du rida i vilken gångart du vill. Så om du rider in i tölt eller trav eller skritt är upp till dej.
När man är två och två på banan rider den första bort till bortre kortsidan i valfri gångart och väntar där på att speakern ber er rid fram.

/Malin

Ska han inte skos mellan slutet på oktober och slutet på DECEMBER? Är inte det.. två månader?
Fast det är ju väl drygt 8 veckor, det är ju.. OK, antar jag.

Min pålle skos var 6:e vecka.
Kan inte hovis komma ut tidigare än slutet på december?
Eller mår inte hästens fötter bra av det?

Men det där med att börja på varsin kortsida, så var det inte på stormur. Rider man två och två eller tre och tre på vallfari ?

OM man rider två och två på banan så rider den först som speakern ropar in bort till den bortre kurvan och stannar där och väntar tills den andra kommit i rätt position och då ger speakern dom lova att börja. SÅ rider man sitt program och struntar i den andra. Då är det ej på speakrs kommando.

OM man är tre eller flera på banan är det bara att rida in i rätt varv och börja då speakern säger till. Och det går på speakers kommando.

Hur det är på Vallfari vet jag inte, men det lär vi ju märka!

/malin

Jo, det är brygt 8 veckor. hans hovar väcker inte särkilt mycket. vissa perioder kan han gå tio veckor. han behövs igentligen inte skos nu (de har gått 8 veckor) men skorna är så nedslitna. Klart hovslagaren kan komma innan men de känns inge kul att betala 900 flera veckor för tidigt=/ men nu verkar jag ju inte ha något val eftersom det inte är tillåtet med snösulor. Fan att dom skulle skuta på tävlingen:mad:

Min kompis Sara skulle vara med på sin Tibrá, men hon står inte med på deltagarlistan. Det är minst sagt irriterande och hon har dessutom betalat anmälningsavgiften och sånt.:( :mad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 142
Senast: Bison
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 226
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 502
Senast: Ceta
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 219
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka