Vallfari lätta höst!!!

Sv: Vallfari lätta höst!!!

Hanna från Öseråker.
Hon har inte gått på en ovalbana sen hon visades för 6 år sedan. Så vi får se hur det går.

/Malin

Svarar igen då..

Jag ska ställa upp med min häst Fjalar frá Fellsmúla i fyrgång YR. Han är en valack på 8 år, men mycket rörelser, men som är lite svåra att plocka fram alltid.

Ska bli kul!

Vad kul att du ska vara med, Carla! Jag ska också vara med. Då kanske vi träffas igen! Hoppas det går bra för dig och Fjalar. Han är ju riktigt fin faktiskt!:) ;)

Ja! Det ska bli skoj! Kanske vi hejar på varann denna gång ;) :rofl:

Tack! Jag tycker också han är fin, även om han inte visat den sidan jag gillar hos honom på ett tag nu, tjurskalle är han :smirk:
Svalur är fin han med!

Ja, det är han, lille Svalle. Men han har fortfarande dåliga ryggmuskler, men han kommer nog bli finare så småningom.:smirk:

Hej. nejdå. han har bara varit förkyld. nu är han frisk=)

Men det på häringe är bara en liten träningstävling.

Den riktiga tävlingen är på hemfosa 28/10. då får du dra me dig hela stallet å köra hejjaramsor=)

Krama Dova från mig å säg att jag håller tummarna för Texas:cry:

Vad skönt att det inte var värre! Klart vi kommer och hejjar i oktober!!! Ska hälsa Dova...

Alla!

Nu är det bara en månad kvar till tävlingen. hur går det med träningen?

tråden halkar efter lite=)

ási känns ganska fin nu faktiskt, men håller på att försöka hitta ett bett som han funkar på vilket inte funkar så bra..
han spänner sig på i princip allt..
det som funkar bäst för tillfället är ett rakt mjukt gummibett...
så det får jag pröva rida på ett tag så får vi se..
någon som har något tips på mjuka bett ?

Just nu är han passtaktig som fan!!!:(
Men det vi fick hyfsat poäng av Kamilla Gaude på tölten på Häringe igår i Lätt Fyrgång. :) Förut var jag osäker på om jag skulle åka eftersom jag inte hade någon kompis att åka med, men nu har jag det.
Nu försöker vi träna på nästan allt som kan ha med Lätt Fyrgång att göra! Det ska dessutom bli spännande att se hur det går i Lätt Tölt som vi inte har tävlat på Hemfosa på ett år sedan det blev ett fiasko för oss!:(

Tävlade på träningstävlingen på Häringe igår och det gick bra!
Började med lätt tölt som är vår sämre gren, men det gick helt ok!
Tindra slutar lätt att gå fram inne på banan, och det gjorde hon även nu. Vi fick 5,5 på tölt och 5,0 på temoväxlingar = 5,3 tot.

I lätt fyrgång var hon härlig! Gick fram bra och kändes över förväntan! Lite ostabil i traven och jag red lite långsamt i galoppen av taktiska skäl (ville ta draghjälpen av det andra ekipaget på banan och inte hamna i en konflikt med damen just då). Vi fick 5,5 på samtliga gångarter = 5,5 tot.

Ledde lätt tölt, men strök oss ur finalen (det blir lite mycket med två uttagningar och två finaler på samma dag).
Lätt fyrgångsfinalen gick bra, men Tindra var trött! Pälssättning och jättevarmt väder och två uttagningar innan var jobbigt! Men hon gick bra och vi fick 5,5 på tölt, trav, skritt och 6,0 på galopp = 5,6 tot. och vi vann! :D

Nöjd matte!

Ett jättetack till Thrandur som ställde upp och körde hem oss från Häringe och kompisarna som hjälpte mej hit och dit under dagen då min bil gick sönder samma morgon.

/Malin

Roligt att det gick så bra för dig, Freyr! Jag var också nöjd med Svalur som nu idag fått en skrittrunda i skogen som belöning för att han och Brúda kämpade så bra igår.:) :D :cool:

Jag ska dit...

Amanda Andersson och Kopar frá Bakkakoti.
vi ska starta i FS1, Lätt fyrgång och Lätt tölt, jag är junior.

Jag ska också dit :)

Anmäld till tölt1 och fyrgång, även om inget av dem känns särskilt lockande efter helgens träningstävling :p :cool: Junior som jag är :)

putt putt igen.

hm...

Kan vi inte lägga ut en bild var?

De ska va på dig och hästen du ska tävla. gärna tagen på tävling. men har man inte tävlat förr e de ju svårt=)

Har ingen bra bild så jag får ta idag eller nått

putt putt igen.

hm...

Kan vi inte lägga ut en bild var?

De ska va på dig och hästen du ska tävla. gärna tagen på tävling. men har man inte tävlat förr e de ju svårt=)

Har ingen bra bild så jag får ta idag eller nått

Kul ide:idea:

Amada Andersson och Kopar frá Bakkakoti

4359517.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/04350000-04359999/640x480/4359519.jpg?0
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/04400000-04409999/640x480/4403467.jpg?0

okej, här är en bild på mig och ási.
de som finns från tävling är inge bra så vi tar en från när vi red på banan för några veckor sen.
4169244.jpg

Jag lägger in en bild på mig och Svalur!
4477648.jpg

04620000-04623840.jpg

Så nu vet ni vilka ni har att tävla mot,hehe!:devil:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 142
Senast: Bison
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 226
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 502
Senast: Ceta
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 219
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka