Välja ras??? Samojed eller Finsk lapphund?

Sv: Välja ras??? Samojed eller Finsk lapphund?

Okej, tack för informationen. Superfina är det allihop!

Darbanga ("Nalle") känner jag sen tidigare. Det är uppfödaren till min, nu avlidne, Finske Lapphund som äger honom :)

Jag känner också Walle på Girongårdens kennel och har säkert träffat Pärlan vid något tillfälle. Jag tyckte väl att hon var lik Vicky när jag såg bilden! :D

Darbanga ("Nalle") känner jag sen tidigare. Det är uppfödaren till min, nu avlidne, Finske Lapphund som äger honom :)

Jag känner också Walle på Girongårdens kennel och har säkert träffat Pärlan vid något tillfälle. Jag tyckte väl att hon var lik Vicky när jag såg bilden! :D

Var roligt! Vi fick låna en flik av hans tält när det började störtregna på utställningen bilderna är från, men sedan slog han oss i BIS-valp ringen, så det gick väl på ett ut i slutändan (ta det påståendet med glimten i ögat). :banana:

Pärlan ägs av Herding Instinct's nu, men jag vet å andra sidan inte om dom ägt henne sen hon var valp... Vad är Vicky för någon (du skulle kunna PMa mig, så vi inte kapar tråden alldeles)?

Ja just det, jag satt just och funderade på om det inte var Pärla som var hos Cattlin :). Jo då, hon har haft henen sen liten.

Ambjörn är en väldigt dålig förlorare, så det var nog bäst för alla att han vann :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 217
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 129
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 341
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka