Tror att jag uppskattade talen precis i början av hennes kampanj bäst, sedan blev de lite mindre inspirerande när kampanjen började skala bort vissa talepunkter/budskap. Men det här var nog snäppet mer okej, starkt val att hålla det vid the Ellipse och en ganska vettig blandning mellan hennes egna visioner och hotet som Trump utgör.
Vilket tal!
Det jag gillade bäst var egentligen när hon refererade till Stonewall, och att hon fick följa med sina föräldrar i demonstrationer under medborgarättighetsrörelsen när hon var liten. Sedan faller det egentligen lite platt, eftersom att hon själv gett kalla handen till de som organiserat sig för att påverka i den här valrörelsen och snarare framstått som lite av en pearl clutcher.
Uppskattade först att hon nämnde att de måste komma ifrån att prata om migration som något att skrämma upp väljare med i samband med val - men sedan föll hon ändå tillbaka i hårda tag retorik istället för humaniserande (även om det var liiite bättre nu). Och att sedan gå direkt till den mest avtändande delen i hela hennes kampanj, att hon vill att USAs militär ska vara den mest dödliga i världen. När hon sa så på DNC dog en ganska stor del av hoppet jag hade på hennes kandidatur, och jag föreställer mig att det var väldigt avtändande för de progressiva väljarna som normalt sett röstar på demokraterna. Kommer nu bara att tänka på när hon talat om sin jäva Glock. Förstår att hon överkompenserar, delvis pga. sitt kön och för att kampanjen mest varit inriktade på att locka republikaner till sig. Men det hjälper nog inte med svarta män, där många säkert inte kan undgå att komma ihåg att hon som AG inte var världsbäst för dem.