Valet i USA

Jag tror du tänker för logiskt.
Jag tror mycket effektivisering kommer vara lika med utradering av vad man för stunden finner vara onödiga myndigheter.

Med Elon Musk i spetsen gissar jag att det gäller alla myndigheter som på något sätt kan stå i vägen för snabba beslut om investeringar i rymdfart och annan teknik, samt alla myndigheter vars uppdrag inte underlättar för stenrika människor att få ännu mer makt. Och då kan man effektivisera bort många saker som krävs för ett fungerande samhälle.

(Nu betraktar jag redan idag det amerikanska samhället som dysfunktionellt på tillräckligt många sätt - men jag kommer förmodligen vara förbluffad över hur mycket mer dysfunktionellt för medborgare det gick att åstadkomma på fyra år.)

Så en hälsominister som sprider desinformation om vaccin, en justitieminister som utretts för trafficking, en chef för nationella underrättelsetjänsten som sprider rysk propaganda och en försvarsminister med vit makttatueringar? Och så Musk på det. Det är nästan svårt att se ett sämre urval av personer.

Så en hälsominister som sprider desinformation om vaccin, en justitieminister som utretts för trafficking, en chef för nationella underrättelsetjänsten som sprider rysk propaganda och en försvarsminister med vit makttatueringar? Och så Musk på det. Det är nästan svårt att se ett sämre urval av personer.
...och så har vi bingo hos den orangea herren där borta på tredje raden...

Antar att någon redan lagt in denna? (inte läst tråden, ämnet var för deprimerande. Men nu är det ju som det är så kanske kan läsa lite)

1731666666336.webp

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 299
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 666
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 666
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
354
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama